Producent dołożył wszelkich starań, aby było to auto jeszcze bardziej konkurencyjne zarówno pod względem stylistycznym, jak i cenowym.

W pierwszym półroczu sprzedaż nowych aut osobowych w krajach Europy Środkowowschodniej wyniosła łącznie 504 641 egzemplarzy, co w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej oznacza spadek o 28%. W rankingu czołowych marek liderem pozostaje Skoda, która wyprzedza kolejno Volkswagena oraz Forda.

Co ciekawe, jedyną marką, która w omawianym okresie nie zanotowała spadku wolumenu w porównaniu z rokiem ubiegłym jest Kia. Południowokoreańska firma sprzedała w regionie 23 691 aut (+3,5%). Z drugiej strony, najdotkliwszy spadek odnotował Opel (-43,3%) oraz Dacia (-41%). W rankingu modeli nadal liderem jest Skoda z modelami Octavia i Fabia, jednak w obu przypadkach aktualne wyniki są wyraźnie gorsze niż przed rokiem. Tylko trzy samochody na liście Top-10 odnotowały poprawę. Są to wytwarzana na Słowacji Kia cee’d (+4%), a także Fiat Grande Punto (+19,8%) i Volkswagen Golf (+2,5%).

Warto w tym miejscu poświęcić więcej uwagi kompaktowi marki Kia, który szykuje się właśnie do kolejnego podboju rynku dzięki modernizacji całej gamy. Oprócz widocznych zmian w stylistyce nadwozia (hatchback/SW) oraz wnętrza (wszystkie trzy wersje nadwoziowe Kia cee’d), samochód można wyposażyć w następujące rozwiązania: system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC), system podpowiedzi ruchu kierownicy (VSM), system kontroli prędkości (ogranicznik / tempomat), system optymalnego stylu jazdy, możliwość wykorzystania funkcji bluetooth w połączeniu z systemem audio oraz zestawem głośnomówiącym do telefonu, system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, czy 6-biegowa skrzynia biegów dostępna dla 1.6 CRDI.

Kia cee’d to europejski hit sprzedaży południowokoreańskiej marki. Żaden model Kia nie jest tak popularny, jak ten kompakt. Od początku sprzedaży (grudzień 2006) nabywców w Polsce znalazło blisko 20 tys. egzemplarzy tego modelu. Cee’d to pierwszy model Kia stworzony dla europejskiego klienta i produkowany na Starym Kontynencie. Co więcej, to również pierwszy pojazd południowokoreański w ogóle, jaki uzyskał najwyższą ocenę pięciu gwiazdek od europejskiej organizacji bezpieczeństwa Euro NCAP, oraz jaki objęty jest 7-letnią gwarancją producenta.

Patrząc na polskie wyniki sprzedaży za pierwsze półrocze tego roku, nie dziwi więc fakt, że w tak popularnym segmencie, do jakiego ten model jest zaliczany, zajmuje on bardzo wysokie, trzecie miejsce, ustępując jedynie Skodzie Octavii i VW Golfowi. Od chwili rozpoczęcia produkcji w słowackiej Żylinie, na zakup tego auta zdecydowało się ponad 250 tys. Europejczyków.

Należy spodziewać się, że zmodernizowany cee’d FL pobije ten rekord. Sprzedaż w polskich salonach rozpoczyna się jeszcze w tym miesiącu.