Na razie oferowana będzie jedynie wersja 5-drzwiowa miejskiego Seata. Nowa Ibiza ma aż o 9,5 cm większy rozstaw osi (256 cm) i jest o 9 cm szersza. Mimo, że długość całego samochodu pozostała niemal niezmieniona wnętrze jest wyraźnie przestronniejsze, a bagażnik urósł o 63 l do 355 l. Łatwo zauważyć, że samochody miejskie ostatnio wyraźnie urosły. Niedawno mieliśmy okazję jeździć nową Micrą, której rozstaw osi zwiększył się o 7,5 cm. Niebawem zobaczymy również nowe większe Polo, a potem Fabię. Oznacza to, że auta klasy B są już prawie tak duże, że mogą spełniać rolę pojazdów rodzinnych.
Tymczasem w przypadku Ibizy zmiana rozstawu osi i stylu wpłynęła też bardzo pozytywnie na sylwetkę.
Gama silników Ibizy będzie zbliżona do obecnej z jednym wyjątkiem. Pod koniec roku pojawi się nowy 147-konny benzyniak 1.5 TSI. Słabsze wersje będą korzystały z 5-biegowej skrzyni ręcznej, a mocniejsze z 6-biegowej również manualnej. Za dopłatą będzie również oferowana 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia DSG.
Dla klientów oczekujących namiastki sportowych wrażeń przygotowano wersję FR, która wygląda dynamiczniej i ma regulowane zawieszenie. Można wybierać pomiędzy ustawieniami Comfort, Eco, Sport oraz Indywidual.
Możesz korzystać z nowych multimediów za pomocą 5- lub 8-calowego ekranu. Dostępna jest też bezprzewodowa ładowarka oraz aplikacje Apple Car Play, Android Auto i Mirror Link. Dla ludzi z wrażliwym uchem lub tych lubiących mocniejsze uderzenie Seat przygotował system Beats 300W.
Podobnie jak większość debiutujących konkurentów Seat Ibiza oferuje bardzo długą listę wyposażenia związanego z bezpieczeństwem. Nowa Ibiza zostanie pokazana szerszemu gronu podczas zbliżających się targów w Genewie.