Ranking opracowaliśmy na podstawie badania Kantar TNS. W tym roku przeprowadzono je po raz drugi, w ub. roku zbadano serwisy 19 marek. Wysłannicy firmy odwiedzili 200 serwisów w całym kraju. Oceniali m.in. możliwość telefonicznego umówienia się na wizytę (lub kontaktu drogą elektroniczną).

W czasie wizyty w serwisie ocenie podlegały szeroko rozumiane standardy obsługi. Sprawdzano więc, jak klientem zajmuje się doradca serwisowy, jak prowadzi z nim rozmowę, jak stara się poznać jego potrzeby. W tej kategorii oceniano również dostęp do serwisu – czy jest właściwie i czytelnie oznakowany oraz jego otoczenie – a także wydanie samochodu klientowi po przeprowadzeniu prac. Zwracano też uwagę na to, czy przedstawiciel firmy skontaktował się z klientem kilka dni po jego wizycie i poprosił o opinię, jak ocenia on tę wizytę.

Wysłannicy Kantar TNS oceniali również to, jak mechanicy poradzili sobie z zastawioną na nich „pułapką” – chodzi o spreparowane dwie usterki, które wprowadzono do serwisowanego auta. Były to usterki na tyle widoczne, że każdy mechanik powinien je zauważyć i usunąć.

Ranking 20 marek

Miejsce Marka Wynik ogólny Umówienie do serwisu Wizyta w serwisie Wykrycie usterek dodatkowych
1. Renault 82,8 % 84,0 % 86,8 % 45,8 %
2. Peugeot 82,3 % 90,7 % 83,1 % 60,0 %
3. Citroen 77,5 % 84,7 % 81,6 % 30,2 %
4. Audi 77,0 % 73,3 % 81,1 % 48,9 %
5. Seat 75,8 % 78,7 % 77,7 % 55,1 %
6. Skoda 74,6 % 91,3 % 73,4 % 56,3 %
7. Mercedes 71,5 % 67,3 % 74,3 % 55,6 %
8. BMW 70,5 % 85,3 % 69,6 % 53,3 %
9. Suzuki 69,8 % 70,7 % 71,4 % 55,1 %
10. Nissan 69,7 % 78,7 % 71,0 % 41,0 %
11. Volkswagen 69,5 % 79,3 % 70,0 % 48,9 %
12. Ford 67,3 % 66,7 % 71,3 % 34,8 %
13. Kia 65,7 % 86,0 % 63,8 % 47,8 %
14. Toyota 64,7 % 68,0 % 67,1 % 38,4 %
15. Hyundai 62,8 % 70,0 % 64,1 % 39,5 %
16. Mazda 57,8 % 66,7 % 58,9 % 32,1 %
17. Volvo 56,6 % 68,7 % 57,4 % 29,5 %
18. Opel 53,1 % 60,7 % 55,2 % 22,5 %
19. Honda 52,1 % 64,7 % 52,0 % 31,0 %
20. Fiat 49,8 % 53,3 % 51,6 % 28,7 %

Do testu użyto kilkuletnich samochodów, jednak nie starszych niż 10-letnie. Były to typowe rynkowe modele, w większości już po gwarancji. Na końcowy wynik zasadniczy wpływ (75 proc. oceny) miała wizyta w serwisie, za 15 proc. odpowiada umówienie się do serwisu i 10 proc. – za wykrycie usterek.

Najlepsze warsztaty - Top 15

Miejsce Firma, adres Ogólny wynik Umówienie do serwisu Wizyta w serwisie Wykrycie dodatkowych usterek
1. Suzuki Japan Motors. Kraków, ul. Jasnogórska 60 98,0% 86,7 % 1000,0 % 1000,0 %
2. Kia JD Kulej. Sopot, al. Niepodległości 881/C/D 96,9 % 93,3 % 97,3 % 100,0 %
3. Seat Plichta Gdynia. Gdynia, ul. Morska 318 95,9 % 73,3 % 100,0 % 100.0 %
3. Volkswagen Plichta Gdynia. Gdynia, ul. Morska 318 95,9 % 80,0 % 98,6 % 100,0 %
3. Renault DA-KO Kozubal sp. z o.o. Gorzów Wielkopolski, al. 11 Listopada 5 95,9 % 93,3 % 98,6 % 75,0 %
3. Renault Retail Group Lewinowska. Warszawa, ul. Lewinowska 37/37 A 95,9 % 100,0 % 97,3 % 75,0 %
4. Hyundai Prasek. Radom, ul. Kozienicka 1 94,9 % 80,0 % 97,3 % 100,0 %
5. BMW Bawaria Motors Gdańsk. Gdańsk, ul. Grunwaldzka 195 93,9 % 60,0 % 100,0 % 100,0 %
5. Peugeot Lion Motors Katowice. Katowice, ul. Roździeńskiego 204 93,9 % 100,0 % 98,6 % 44,4 %
5. Renault PUH Zdunek sp. z o.o. Gdańsk, ul. Miałki Szlak 43/45 93,9 % 93,3 % 97,3 % 66,7 %
5. Volkswagen Centrum Poznań. Poznań, ul. Jadwigi Wajsówny 9 93,9 % 100,0 % 91,9 % 100,0 %
6. Seat Reiski. Bydgoszcz, ul. Fordońska 353 93,8 % 66,7 % 98,6 % 100,0 %
7. BMW Dynamic Motors sp. z o.o. Bydgoszcz, ul. Toruńska 272 A 92,9 % 100,0 % 90,5 % 100,0 %
7. Mercedes AUTO FRELIK Anna Frelik sp.k. Bydgoszcz, ul. Nowotoruńska 27 92,9 % 73,3 % 95,9 % 100,0 %
7. Volkswagen Bełtowski. Kraków, ul. Góra Libertowska 10 92,9 % 73,3 % 95,9 % 100,0 %