Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Porsche 918 Spyder

Porsche 918 Spyder

Ikona samochodu

Porsche 918 Spyder to pierwszy hybrydowy supersamochód produkowany przez markę z Zuffenhausen. Prototyp auta pojawił się już w 2010 roku, a dzięki ogromnemu zainteresowaniu, Porsche zdecydowało się w 2013 roku rozpocząć produkcję, ogłaszając go następcą modelu Carrera GT.

Stylistycznie 918 Spyder bardzo przypomina swojego poprzednika. Najbardziej wyróżniającym się elementem, jest tylna część auta. Znajdziemy tam świetnie prezentujące się wąskie światła (które podobnie jak przednie reflektory, wykonano z diod elektroluminescencyjnych), ze sporymi wlotami powietrza pod nimi, ogromny dyfuzor oraz z jednej strony skromną, a z drugiej imponującą „lotkę”. Skromny, ponieważ nie wystaje on poza obrys karoserii (oczywiście tylko w „stanie spoczynku”), a imponujący, ponieważ ciągnie się przez całą szerokość auta.

Możemy się zastanawiać, gdzie znajdują się końcówki wydechu. Na próżno szukać ich w okolicach zderzaka. Każda z nich znajduje się na przedłużeniu garba (tuż nad silnikiem), które swój początek mają tuż za fotelami. Nadwozie zostało wykonane z tworzyw sztucznych wzmacnianych włókami kompozytowymi, podobnie zresztą jak zdejmowane panele dachowe. Sama struktura nośna również została wykonana z lekkich i nowoczesnych materiałów.

Przejdźmy jednak do tego, co najciekawsze w tym aucie. Główną jednostką napędową w 918-tce jest 4,6-litrowa V8-ka (wolnossąca!) umieszczona centralnie o mocy 608 KM, która współpracuje z dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnią. Dodatkowo, auto wyposażono w 2 silniki elektryczne – ten z przodu ma 129, a z tyłu – 156 KM. Każdy z nich odpowiada za oś przy której się znajduje, a energia pochodzi z akumulatorów litowo-jonowych, umieszczonych się tuż za fotelami. Ładowanie baterii Łączna moc całego układu wynosi 887 KM, a moc kierowana jest na wszystkie koła.

Auto bez zużycia kropli benzyny jest w stanie przejechać ok. 30 km i rozpędzić się do 150 km/h. Gdy jest potrzebna pełna moc, do akcji wkraczają wszystkie 3 jednostki. Pierwsza „setka”? W 2,6 sekundy. A druga? Po kolejnych 4,7 sekundy. Naładowanie baterii ze źródła 230-woltowego trwa niecałe 4 godziny.

Z nowoczesnych technologii, 918 zostało wyposażone m.in. z skrętną oś tylną. Co ciekawe, przy niskich prędkościach, tylne koła ustawiają się w przeciwną stronę, niż przednie, a przy wysokich – w tę samą, co zwiększa stabilność. Standardowo auto wyposażone jest w ceramiczne hamulce, z czego na przedniej osi, zaciski mają aż 6 tłoczków, a tylne – 4. Co ciekawe, podłoga auta jest płaska, co zwiększa przyczepność 918-ki do podłoża. Mimo ogromnego zaawansowania technologicznego, 2 silników elektrycznych i dużej jednostki spalinowej, auto waży tylko 1675 kg. Jeśli dla kogoś jest to zbyt duży wynik, może zamówić pakiet Weissach, zawierający m.in. magnezowe felgi, folię zamiast lakieru oraz lżejsze fotele. Wtedy sportowe coupe waży o 41 kg mniej.

W 2015 roku Porsche ogłosiło koniec produkcji, po osiągnięciu 918 sztuk.

Rywalami Porsche 918 Spyder są m.in. McLaren P1 oraz Ferrari LaFerrari.

Porsche 918 Spyder - generacje

Ikona samochodu

Porsche 918 Spyder (2013 - )

Porsche 918 Spyder - powiązane artykuły

Kolekcja siedmiu rzadkich modeli Porsche na aukcji

Kolekcja siedmiu rzadkich modeli Porsche na aukcji

Dom aukcyjny RM Sotheby's szykuje nie lada gratkę dla majętnych sympatyków motoryzacji. Już 19 lutego wystartuje kolejna edycja aukcji „Open Roads”, w ramach której będzie można zostać właścicielem unikatowych modeli aut z całego świata. Wśród nich znajduje się pochodząca od jednego szwajcarskiego właściciela kolekcja rzadkich Porsche.
Jak powstaje Porsche 918 Spyder?

Jak powstaje Porsche 918 Spyder?

Jest hybrydą i ma aż trzy silniki, które wytwarzają prawie 900 KM. Dzięki nim rozpędza się do „setki” w 2,6 s i maksymalnie pojedzie nawet 345 km/h.
Porsche 918 Spyder - nowy rekordzista

Porsche 918 Spyder - nowy rekordzista

Najmocniejsze i najszybsze seryjnie produkowane Porsche. Model 918 Spyder to hybryda, która rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,6 s (0-200/0-300 km/h w 7,3/20,9 s) i potrafi rozpędzić się do 345 km/h.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech