Od znanych już wersji dwudrzwiowego Mini oraz "Clubmana" samochód odróżnia kilka charakterystycznych elementów. Ma on masywniejszą, chromowaną atrapę chłodnicy, światła zachodzące jeszcze bardziej w głąb maski oraz plastikowe, charakterystyczne dla SUV'ów wykończenia nadkoli oraz progów wzdłuż całej, czterodrzwiowej karoserii. Samochód powinien być przestronniejszy od znanych dotychczas propozycji producenta. Wszystko to za sprawą sporej, ponad czterometrowej długości nadwozia. Ciekawostką w tym samochodzie jest koncepcja konstruktorów w kwestii otwierania drzwi auta. Ze strony pasażera do dyspozycji mamy dwoje standardowych drzwi, podczas gdy ze strony kierowcy za przednimi, konwencjonalnymi drzwiami znajdziemy tylne otwierane "pod wiatr", niczymMaździe RX8. Praktyczne? Z pewnością! Czy znajdziemy to w modelu produkcyjnym? Oby!We wnętrzu Mini Crossovera znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów. Tylna kanapa ma możliwość przesuwania w zakresie 130mm co pozwala lepiej zagospodarować wnętrze samochodu. Ciekawie prezentuje się deska rozdzielcza samochodu. Na jej środku znajdziemy multifunkcyjny panel odpowiadający za wszystkie podstawowe funkcje m.in. nawigacji satelitarnej. W swoim crossoverze MINI nie zaprezentowało żadnych ciekawostek czy też nowości technicznych jeżeli chodzi o źródło napędu samochodu. Możemy się tylko domyślać, że źródłem napędu będą tutaj znane nam z obecnych modeli silniki benzynowe oraz diesla.Źródło: Carscoop
Potrzebujesz mini terenówki? Może Mini Crossover!
Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu swoją światową premierę będzie miało MINI Crossover, pierwszy mały SUV tego brytyjskiego producenta, którego pojawienie się w salonach sprzedaży zapowiadane jest na drugą część 2010 roku.