Auto Świat Prawie jak Passat - Test Volkswagena Jetty

Prawie jak Passat - Test Volkswagena Jetty

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Jetta nie bryluje w statystykach sprzedaży. Czy delikatny lifting może to zmienić? Nasi Czytelnicy sprawdzają, co zmodyfikowano w niemieckim sedanie

Prawie jak Passat - Test Volkswagena JettyŻródło: Auto Świat / ACZ

Kompaktowe sedany nie są zbyt popularne na naszym rynku. Jednak Jetta od lat jest autem lubianym przez wielu kierowców. Cóż, Volkswagen cieszy się u nas dużą popularnością. Do salonów trafiła właśnie Jetta po liftingu.

Miłośnicy marki szybko zauważą zmiany, podczas gdy ci, którzy słabo znają VW, muszą się przyjrzeć, żeby dostrzec nowe reflektory i tylne światła. Faktycznie, modyfikacje nie są duże, ale „auta dla ludu” nigdy nie słynęły z krzykliwej stylistyki. Tak jest też teraz – grunt to nie rzucać się w oczy.

We wnętrzu doceniłam rozmiar podłokietnika, na którym z powodzeniem mieści się torebka. Obecnie Jetta to bardzo dopracowane, komfortowe auto

Izabela Biedrowska-Pawlak,menedżer

W przypadku kompaktowego rodzinnego sedana ma to sens. Czytelnicy jednogłośnie doszli do tego właśnie wniosku. Skoro zmiany zewnętrzne są niewielkie, to co nowego znajdziemy we wnętrzu? Cóż, tu więcej zmodernizowano i widać to już po zajęciu miejsca za nową kierownicą, znaną z obecnej generacji Golfa. Jest spłaszczona u dołu, a grubość i średnica wieńca zdają się idealne.

Dodatkowo we wnętrzu wszyscy testujący nową Jettę zwrócili uwagę na umieszczone w tubach zegary i nowy centralny wyświetlacz – całość przejęto, tak jak w przypadku kierownicy (a jakżeby inaczej!), z wzorca kompaktowego auta, czyli Golfa.

Dodatkowo Iza zwróciła uwagę na stonowaną kolorystykę wnętrza, a Marcin – na zmieniony kształt wlotów powietrza i większą liczbę detali na desce rozdzielczej. Ogólnie zaproszeni do redakcji Czytelnicy bardzo dobrze ocenili zmiany wprowadzone w nowej Jetcie. Według nich w tym przypadku trudno mówić o nowym modelu, lecz raczej o udanej ewolucji tego, co było. Nic nie zostało popsute, a całość – dzięki dyskretnym, ale udanym modyfikacjom stylistycznym – robi wrażenie bardzo dopracowanego auta.

Zarządzam flotą, w której znajduje się kilkadziesiąt VW Jett. Uważam, że model po liftingu to krok w dobrym kierunku. Dużo miejsca za rozsądne pieniądze – za to można polubić to auto

Marcin Gajowniczek,administrator floty

A jak nasi Czytelnicy ocenili układ napędowy? Tu też nie było żadnego zaskoczenia. Jetta po liftingu jeździ tak, jak i przed nim, czyli pewnie i komfortowo. Czy od kompaktowego sedana oczekuje się czegoś więcej? Iza i Marcin docenili cichą pracę oraz osiągi 150-konnego benzyniaka, a także płynne działanie przekładni DSG. Jetta niczym ich nie zaskoczyła, bo czy Volkswagen może czymś zaskoczyć?

Volkswagen Jetta - Nasza opinia

Zmiany dokonane przez producenta w nowej Jetcie – tak samo jak w przypadku innych aut Volkswagena – nie są rewolucyjne, lecz ewolucyjne. Zdają się zmierzać w stronę oczekiwań klientów. Kompaktowy sedan stał się bardziej luksusowy i nowocześniejszy dzięki dyskretnym modernizacjom nadwozia oraz wnętrza.

Volkswagen Jetta - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie wtrysk bezpośredni
Pojemność skokowa (cm3) 1395
Moc maksymalna (KM/obr./min) 150/5000-6000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 250/1500-3500
Skrzynia biegów aut. 7-biegowa
Napęd przedni
Hamulce (przód/tył) tw/t
Opony testowanego auta 225/45 R 17
Dł./szer./wys. (mm) 4659/1778/1482
Rozstaw osi (mm) 2651
Masa własna/ładowność (kg) 1364/581
Pojemność bagażnika (l) 510
Pojemność zbiornika paliwa (l) 55

Volkswagen Jetta - Osiągi

Przyspieszenie0-100 km/h 8,6 s
Prędkość maksymalna 220 km/h
Spalanie w mieście 6,2 l/100 km
Spalanie w trasie 4,4 l/100 km
Spalanie średnie 5,1 l/100 km
Emisja CO2 117 g/km
Teoretyczny zasięg 1078 km
Średnica zawracania 11,1 m

Volkswagen Jetta Highline 1.4 TSI DSG - ceny i gwarancja

Cena podst. testowanej wersji 90 990 zł
Gwarancja mechaniczna 2 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat
Przeglądy co 30 tys. km lub 2 lata
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków