Kompaktowe sedany nie są zbyt popularne na naszym rynku. Jednak Jetta od lat jest autem lubianym przez wielu kierowców. Cóż, Volkswagen cieszy się u nas dużą popularnością. Do salonów trafiła właśnie Jetta po liftingu.
Miłośnicy marki szybko zauważą zmiany, podczas gdy ci, którzy słabo znają VW, muszą się przyjrzeć, żeby dostrzec nowe reflektory i tylne światła. Faktycznie, modyfikacje nie są duże, ale „auta dla ludu” nigdy nie słynęły z krzykliwej stylistyki. Tak jest też teraz – grunt to nie rzucać się w oczy.
We wnętrzu doceniłam rozmiar podłokietnika, na którym z powodzeniem mieści się torebka. Obecnie Jetta to bardzo dopracowane, komfortowe auto
Izabela Biedrowska-Pawlak,menedżer
W przypadku kompaktowego rodzinnego sedana ma to sens. Czytelnicy jednogłośnie doszli do tego właśnie wniosku. Skoro zmiany zewnętrzne są niewielkie, to co nowego znajdziemy we wnętrzu? Cóż, tu więcej zmodernizowano i widać to już po zajęciu miejsca za nową kierownicą, znaną z obecnej generacji Golfa. Jest spłaszczona u dołu, a grubość i średnica wieńca zdają się idealne.
Dodatkowo we wnętrzu wszyscy testujący nową Jettę zwrócili uwagę na umieszczone w tubach zegary i nowy centralny wyświetlacz – całość przejęto, tak jak w przypadku kierownicy (a jakżeby inaczej!), z wzorca kompaktowego auta, czyli Golfa.
Dodatkowo Iza zwróciła uwagę na stonowaną kolorystykę wnętrza, a Marcin – na zmieniony kształt wlotów powietrza i większą liczbę detali na desce rozdzielczej. Ogólnie zaproszeni do redakcji Czytelnicy bardzo dobrze ocenili zmiany wprowadzone w nowej Jetcie. Według nich w tym przypadku trudno mówić o nowym modelu, lecz raczej o udanej ewolucji tego, co było. Nic nie zostało popsute, a całość – dzięki dyskretnym, ale udanym modyfikacjom stylistycznym – robi wrażenie bardzo dopracowanego auta.
Zarządzam flotą, w której znajduje się kilkadziesiąt VW Jett. Uważam, że model po liftingu to krok w dobrym kierunku. Dużo miejsca za rozsądne pieniądze – za to można polubić to auto
Marcin Gajowniczek,administrator floty
A jak nasi Czytelnicy ocenili układ napędowy? Tu też nie było żadnego zaskoczenia. Jetta po liftingu jeździ tak, jak i przed nim, czyli pewnie i komfortowo. Czy od kompaktowego sedana oczekuje się czegoś więcej? Iza i Marcin docenili cichą pracę oraz osiągi 150-konnego benzyniaka, a także płynne działanie przekładni DSG. Jetta niczym ich nie zaskoczyła, bo czy Volkswagen może czymś zaskoczyć?
Volkswagen Jetta - Nasza opinia
Zmiany dokonane przez producenta w nowej Jetcie – tak samo jak w przypadku innych aut Volkswagena – nie są rewolucyjne, lecz ewolucyjne. Zdają się zmierzać w stronę oczekiwań klientów. Kompaktowy sedan stał się bardziej luksusowy i nowocześniejszy dzięki dyskretnym modernizacjom nadwozia oraz wnętrza.
Volkswagen Jetta - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Zasilanie | wtrysk bezpośredni |
Pojemność skokowa (cm3) | 1395 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 150/5000-6000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 250/1500-3500 |
Skrzynia biegów | aut. 7-biegowa |
Napęd | przedni |
Hamulce (przód/tył) | tw/t |
Opony testowanego auta | 225/45 R 17 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4659/1778/1482 |
Rozstaw osi (mm) | 2651 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1364/581 |
Pojemność bagażnika (l) | 510 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 55 |
Volkswagen Jetta - Osiągi
Przyspieszenie0-100 km/h | 8,6 s |
Prędkość maksymalna | 220 km/h |
Spalanie w mieście | 6,2 l/100 km |
Spalanie w trasie | 4,4 l/100 km |
Spalanie średnie | 5,1 l/100 km |
Emisja CO2 | 117 g/km |
Teoretyczny zasięg | 1078 km |
Średnica zawracania | 11,1 m |
Volkswagen Jetta Highline 1.4 TSI DSG - ceny i gwarancja
Cena podst. testowanej wersji | 90 990 zł |
Gwarancja mechaniczna | 2 lata |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat |
Przeglądy | co 30 tys. km lub 2 lata |
Galeria zdjęć
Cóż, Volkswagen cieszy się u nas dużą popularnością. Do salonów trafiła właśnie Jetta po liftingu.
Kompaktowe sedany nie są zbyt popularne na naszym rynku. Jednak Jetta od lat jest autem lubianym przez wielu kierowców.
Jetta nie bryluje w statystykach sprzedaży. Czy delikatny lifting może to zmienić? Nasi Czytelnicy sprawdzają, co zmodyfikowano w niemieckim sedanie.
Skoro zmiany zewnętrzne są niewielkie, to co nowego znajdziemy we wnętrzu? Cóż, tu więcej zmodernizowano i widać to już po zajęciu miejsca za nową kierownicą, znaną z obecnej generacji Golfa.
W przypadku kompaktowego rodzinnego sedana ma to sens. Czytelnicy jednogłośnie doszli do tego właśnie wniosku.
Faktycznie, modyfikacje nie są duże, ale „auta dla ludu” nigdy nie słynęły z krzykliwej stylistyki. Tak jest też teraz – grunt to nie rzucać się w oczy.
Miłośnicy marki szybko zauważą zmiany, podczas gdy ci, którzy słabo znają VW, muszą się przyjrzeć, żeby dostrzec nowe reflektory i tylne światła.
W wersji Highline zamontowano nieco lepiej wyprofilowane fotele – jest wygodniej.
Nowa kierownica i zegary umieszczone w tubach to największe zmiany we wnętrzu. Wraz z liftingiem zmieniono również dekory wnętrza i kształ wlotów powietrza - teraz w kompaktowym sedanie można poczuć się jak w limuzynie.
Kompaktowy sedan stał się bardziej luksusowy i nowocześniejszy dzięki dyskretnym modernizacjom nadwozia oraz wnętrza.
Zmiany dokonane przez producenta w nowej Jetcie – tak samo jak w przypadku innych aut Volkswagena – nie są rewolucyjne, lecz ewolucyjne. Zdają się zmierzać w stronę oczekiwań klientów.
Iza i Marcin docenili cichą pracę oraz osiągi 150-konnego benzyniaka, a także płynne działanie przekładni DSG. Jetta niczym ich nie zaskoczyła, bo czy Volkswagen może czymś zaskoczyć?
Na ilość miejsca na tylnej kanapie nikt nie powinien narzekać.
Czytelnicy bardzo dobrze ocenili zmiany wprowadzone w nowej Jetcie. Według nich w tym przypadku trudno mówić o nowym modelu, lecz raczej o udanej ewolucji tego, co było. Nic nie zostało popsute, a całość – dzięki dyskretnym, ale udanym modyfikacjom stylistycznym – robi wrażenie bardzo dopracowanego auta.
Zmiany wprowadzone w Jetcie upodobniły kompaktowego sedana do większego Passata.
Zarządzam flotą, w której znajduje się kilkadziesiąt VW Jett. Uważam, że model po liftingu to krok w dobrym kierunku. Dużo miejsca za rozsądne pieniądze – za to można polubić to auto
We wnętrzu doceniłam rozmiar podłokietnika, na którym z powodzeniem mieści się torebka. Obecnie Jetta to bardzo dopracowane, komfortowe auto. Izabela Biedrowska-Pawlak, menedżer