To dość istotne z punktu widzenia polskiego kierowcy, który myśli o zakupie czterech kółek sprowadzonych od naszych zachodnich sąsiadów. Należy pamiętać, że Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego TÜV publikuje zestawienie najbardziej i najmniej zawodnych samochodów w oparciu o badania prowadzone właśnie w Niemczech. Raport powstaje na podstawie danych zgromadzonych przez diagnostów podczas obowiązkowych przeglądów rejestracyjnych i należy go traktować jako jedną ze składowych przy ocenie jakości używanych aut. Sprawdzane są m.in.: elementy nośne podwozia i nadwozia pod kątem korozji, zawieszenie, układ kierowniczy, jednostka napędowa, elementy układu przeniesienia napędu, „elektryka”, układ hamulcowy oraz wydech.Podobnie jak w najmłodszej kategorii wiekowej, w czołówce znajdują się samochody producentów japońskich oraz niemieckich. Rodzynkiem w tym gronie jest Hyundai Getz sklasyfikowany na bardzo dobrym 14. miejscu. Oprócz niego w pierwszej dwudziestce zestawienia znalazły się samochody Porsche, Subaru, Toyoty, Mazdy, Hondy, a także niektóre modele Audi, Opla, Forda, Volkswagena, Mercedesa oraz BMW. W środku tabeli uplasowało się wiele aut cieszących się dużą popularnością na polskim rynku – mowa o: Fordach Focus i Mondeo, Oplach Corsa, Astra i Vectra, Skodach Fabia i Octavia, Citroënach Xsara, C5 i Berlingo oraz Seatach Leon i Toledo. W dolnej części tabeli dominują samochody Renault. W ostatniej dwudziestce znalazło się aż sześć modeli tej marki (Twingo, Clio, Espace, Scénic, Kangoo i Laguna).Uzupełniają ją m.in. pojazdy: Peugeota (106 i 406), Forda (Ka i Galaxy) oraz Seata (Arosa i Alhambra). Antybohaterem zestawienia jest ponownie koreański van – Kia Carnival. 29,3 proc. sprawdzonych egzemplarzy było kierowane do naprawy i ponownie wezwane na badanie techniczne. To wynik gorszy aż o 10 proc. od zajmującego przedostatnie miejsce w zestawieniu Renault Laguny.Za tydzień trzecia część raportu. Zaprezentujemy w niej samochody 6- i 7-letnie.1. miejsce - Porsche Boxster/911Porsche zwycięża i to podwójnie! Wśród aut 4- i 5-letnich modele Boxster i 911 okazują się najmniej problematyczne podczas przeglądów rejestracyjnych. 4. miejsce - Honda JazzMała, sprytna i niedroga w eksploatacji Honda Jazz to samochód wart uwagi. Wysoko oceniany jest zarówno przez mechaników, jak i diagnostów TÜV.18. miejsce - Toyota CorollaCztery popularne modele Toyoty (Yaris, Corolla, Avensis i RAV4) znalazły się w pierwszej dwudziestce raportu.Najwięcej zastrzeżeń było do „elektryki”.26. miejsce - Audi A3Wzorowe zabezpieczenie przed korozją, brak luzów w układzie kierowniczym, gorzej z układem przeniesienia napędu i „elektryką” – w sumie niezłe 26. miejsce.43. miejsce - Jeep Grand CherokeeGrand Cherokee na niezłej 43. pozycji. Zmorą modelu są wycieki oleju z silnika i układu napędowego, bardzo kiepsko sprawuje się także „elektryka”. Za to w dobrej kondycji na ogół jest układ wydechowy.