Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Renault Koleos

Renault Koleos

Ikona samochodu

Renault Koleos to średniej wielkości crossover produkowany przez francuską markę. Auto zadebiutowało w 2008 roku, jako owoc współpracy Renault i Samsunga, a jego bliźniaczym modelem na rynku azjatyckim jest Samsung QM5.

Koleos jest mocno spokrewniony z Nissanem X-Trail, od którego czerpie m.in. układ przeniesienia napędu oraz płytę podwoziową. Stylistyka auta sugeruje, że Koleos poradzi sobie nie tylko z wysokimi krawężnikami. Choć lepiej czuje się w miejskiej dżungli, bez problemu poradzi sobie także poza asfaltową drogą. W wersji z napędem na 4 koła, obok trybu 2WD i komputerowego dołączania napędu na tylną oś, istnieje możliwość zblokowania centralnego dyferencjału. Katy natarcia i zejścia wynoszą odpowiednio 27 i 31 stopni. Przydatnym dodatkiem jest także system kontroli prędkości zjazdu przy pochyleniu powyżej 10%.

Wnętrze auta jest bardzo przestronne, a ilość schowków jest porównywalna do tych, które możemy znaleźć w vanach. Jakość użytych materiałów stoi na wysokim poziomie. Pojemność bagażnika jest zadowalająca, ale nie powalająca – wynosi 450 litrów.

W 2011 roku SUV Renault przeszedł pierwsze facelifting. Największą zmianę przeszedł pas przedni oraz tylny. Wtedy też pojawiła się możliwość wyposażenia auta w system nagłośnienia firmy Bose. 2 lata później kolejny raz odświeżono Koleosa. Auto otrzymało nowy grill, zderzak oraz reflektory.

Pod maską mógł się znajdować 2,5-litrowy benzyniak od Nissana, generujący 170 KM lub 2-litrowy diesel dCi o mocy 150 lub 173 KM. W 2015 roku zaprezentowano następcę Koleosa – Kadjara. Nie oznacza to jednak, iż tego pierwszego spotkał koniec. Szefowie zdecydowali się powiększyć o jeden rozmiar swojego SUV-a, stawiając go na szczycie wśród wielkości crossoverów.

W 2016 roku ruszyła produkcja II generacji Koleosa. Auto urosło aż o 152 mm wzdłuż ale wciąż bazuje konstrukcyjnie na X-Trailu. Pod maską znalazły się 2 silniki benzynowe – 2.0 oraz 2.5. Generują one odpowiednio 150 oraz 186 KM, z czego napęd na wszystkie koła dostępny jest jedynie w przypadku mocniejszej jednostki. Słabsza odmiana sprzedawana jest z napędem na przednią oś. Auto jest przeznaczone przede wszystkim na rynek australijski, chiński, turecki oraz południowoamerykański.

Renault Koleos - generacje

Ikona samochodu

Renault Koleos (2007 - )

Renault Koleos - powiązane artykuły

Nie każdy SUV jest hitem. Osiem zaskakujących porażek

Nie każdy SUV jest hitem. Osiem zaskakujących porażek

Największe szanse na sukces ma dziś SUV. Teoretycznie, bo czasem coś nie wychodzi. Czasem sprzedaż się sypie. Tak jak tym ośmiu modelom.

Piękne prototypy i przeciętne seryjne samochody. Oto największe rozczarowania

Piękne prototypy i przeciętne seryjne samochody. Oto największe rozczarowania

Najgorzej to rozbudzić oczekiwania. Nissan Qashqai, Dacia Duster, a nawet Alfa Romeo Brera wyglądały szaro przy zapowiadających je pięknych prototypach. Oto subiektywne zestawienie największych rozczarowań.

Renault Koleos – rodzina go polubi

Renault Koleos – rodzina go polubi

Renault Koleos drugiej generacji na rynku jest od 2016 r. W 2019 auto poddano delikatnemu liftingowi, a pod koniec 2020 r. w ofercie pojawił się 184-konny diesel. W tej postaci samochód ma w standardzie napęd na wszystkie koła. W teście sprawdzamy, jak spisuje się pojazd w topowej specyfikacji Initiale Paris.

Renault Koleos TCe160 EDC - jak jeździ duży SUV z małym silnikiem?

Renault Koleos TCe160 EDC - jak jeździ duży SUV z małym silnikiem?

Downsizing pod maską, za to z zewnątrz słuszne gabaryty. Czy w przypadku modelu Renault Koleos silnik o pojemności 1,3 l wystarcza, żeby napędzać imponująco wyglądającego SUV-a wyposażonego w dodatku w automatyczną skrzynię biegów?

Redakcja poleca
SUV-y z trzech stron Świata: Ford Kuga, Mazda CX-5 i Renault Koleos [RANKING]

SUV-y z trzech stron Świata: Ford Kuga, Mazda CX-5 i Renault Koleos [RANKING]

Ford słynie ze znakomitych układów jezdnych, Mazda ostatnio z fantazji, a Renault – z eleganckich linii karoserii. A może ten podział jest już nieaktualny? Zaraz zobaczycie, jakie są mocne strony tych trzech SUV-ów!

Materiał reklamowy na zlecenie marki Renault
Z domu też można wybrać nowe auto – komfortowe zakupy u Renault

Z domu też można wybrać nowe auto – komfortowe zakupy u Renault

Nabycie nowego auta nigdy wcześniej nie było tak komfortowe. Nie ruszając się z domu możemy bez zbędnych formalności wybrać i skonfigurować nowe Renault. Gdyby jeszcze tylko w urzędach wprowadzono zdalną rejestrację auta to niemal wszystkie procedury moglibyśmy dopełnić pozostając u siebie.

Najpopularniejsze SUV-y klasy średniej w Polsce - te auta omija kryzys

Najpopularniejsze SUV-y klasy średniej w Polsce - te auta omija kryzys

Choć sprzedaż nowych samochodów znacząco spadła, to jeden segment radzi sobie zaskakująco dobrze. Okazuje się, że nie brakuje chętnych na SUV-y klasy średniej. Sporym zainteresowaniem cieszą się w naszym kraju marki z segmentu premium.

Renault Koleos 2.0 Blue dCi  – SUV z aspiracjami

Renault Koleos 2.0 Blue dCi – SUV z aspiracjami

Flagowy SUV Renault w połowie 2019 roku przeszedł face lifting nadwozia i wnętrza. Poza odświeżonym wyglądem Koleos zyskał też bogatsze wyposażenie, nowe jednostki napędowe, w tym topowego diesla 2.0 dostępnego seryjnie z napędem obydwie osie i automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów, który teraz dysponuje mocą 190 KM.

Ponad 140 nowych samochodów dla Straży Granicznej

Ponad 140 nowych samochodów dla Straży Granicznej

Najbardziej wysłużone pojazdy kończą służbę w Straży Granicznej. W ramach dwuletniego projektu o wartości ponad 18 milionów złotych funkcjonariusze zyskali nie tylko nowe oznakowane radiowozy, ale także m.in. skutery śnieżne.

Renault Koleos po zmianach – nowe silniki i wyższe ceny

Renault Koleos po zmianach – nowe silniki i wyższe ceny

Największy SUV Renault doczekał się pierwszej poważnej modernizacji. Odnowiony Koleos zyskał nie tylko nowe silniki i lepsze wykończenie, samochód także podrożał.

Renault Koleos po zmianach – nowe silniki i coś jeszcze

Renault Koleos po zmianach – nowe silniki i coś jeszcze

Trzeba bardzo wprawnego oka, by rozpoznać Renault Koleos po liftingu. Na szczęście kluczowe zmiany pojawiły się pod całkiem elegancką karoserią.

Renault Koleos 2.0 dCi 175 4x4 – SUV flagowy | TEST

Renault Koleos 2.0 dCi 175 4x4 – SUV flagowy | TEST

Druga generacja Koleosa jest wreszcie SUV-em z prawdziwego zdarzenia. Dużym, przestronnym, z mocnym silnikiem i napędem na cztery koła, ale w swojej klasie musi walczyć o klienta z wieloma utytułowanymi rywalami.

Renault Koleos 2.0 dCi CVT – trzeci SUV do kompletu | TEST

Renault Koleos 2.0 dCi CVT – trzeci SUV do kompletu | TEST

Pokazując nowego Koleosa Renault nie odkrywa Ameryki, ale też nie jest to konieczne, bo Koleos nie ma szokować ani ekscytować. Według Francuzów ma on być po prostu porządnie zrobionym SUV-em. I w tę rolę odgrywa całkiem dobrze, choć nie jest ideałem.

Renault Koleos 2.0 dCi 4x4 - Francuz rodem z Korei

Renault Koleos 2.0 dCi 4x4 - Francuz rodem z Korei

Największy SUV Renault jest oferowany wyłącznie z silnikami wysokoprężnymi, a zamiast klasycznej skrzyni automatycznej zastosowano bezstopniową przekładnię CVT. Czy to zestawienie dobrze się sprawdza?

Renault Koleos - pierwsza jazda nowym SUV-em

Renault Koleos - pierwsza jazda nowym SUV-em

W tym roku w sprzedaży pojawi się nowy Renault Koleos. Francuski SUV jest znacznie lepszy od swojego poprzednika.

Renault Koleos - wydanie drugie poprawione | TEST

Renault Koleos - wydanie drugie poprawione | TEST

Renault zaprezentowało swojego nowego trzeciego i największego SUV-a – Koleosa. Jest większy od poprzednika, bogato wyposażony, luksusowy, dostępny w aż trzech wariantach wyposażenia, ale tylko z silnikami Diesla.

Renault Koleos - wydanie drugie poprawione | TEST

Renault Koleos - wydanie drugie poprawione | TEST

Renault zaprasza do salonów kierowców, którzy gustują w dużych SUV-ach. We wrześniu do sprzedaży w Polsce trafi kolejna generacja Koleosa.

Renault Koleos - to naprawdę udany samochód

Renault Koleos - to naprawdę udany samochód

Fani francuskiej motoryzacji oraz SUV-ów już mogą zacierać ręce z radości. W tym roku w sprzedaży pojawi się nowy Renault Koleos. To naprawdę bardzo udany samochód

Renault Koleos – od teraz także w Europie

Renault Koleos – od teraz także w Europie

Nowy Renault Koleos jest już nam znany, bo przecież jego pierwsza prezentacja odbyła się w Chinach w 2016 roku, a sprzedaż tego modelu trwa w najlepsze m.in. w Australii, na Bliskim Wschodzie oraz w Ameryce Południowej i w Azji. Teraz czas na rynek europejski.

Renault Koleos: duży SUV za 111 tys. zł

Renault Koleos: duży SUV za 111 tys. zł

Renault Koleos powraca – w salonach pojawi się w czerwcu 2017 r. Cena? Od 111 400 zł za podstawową wersję ZEN.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech