Te dane oznaczają, że w salonach dilerów panuje spory ruch – wzrost w porównaniu z 2015 rokiem wynosi 16,4 proc.
Samych aut osobowych kupiliśmy 139,2 tys. – wzrost w porównaniu z ub. rokiem wynosi 15,8 proc.
Jakie marki i modele są najbardziej popularne na polskim rynku? Tu nie ma sensacji. Pierwsze miejsce zajmuje Skoda – sprzedała przez 4 miesiące br 17,6 tys. aut. Na drugim miejscu jest Toyota – 15 tys. aut, na trzecim Volkswagen – 13,4 tys. aut, na czwartym Opel – 11,3 tys., a pierwszą piątkę zamyka Ford – 9,2 tys. aut.
Jakie modele owych aut najchętniej wybierają polscy kierowcy?
Tu również nie ma sensacyjnych zmian. Pierwsze miejsce od dawna okupuje Skoda Octavia – od początku roku kupiliśmy 5,6 tys. sztuk tego modelu.
Na drugim miejscu jest również Skoda – Fabia – 5,2 tys., na trzecim Opel Astra – 4,5 tys., na czwartym VW Golf – 4,2 tys., a pierwszą piątkę zamyka Toyota Auris – 4,1 tys.
Pewne różnice w preferencjach marek i modeli widać wśród klientów kupujących auta na regon (czyli firm) oraz wśród klientów indywidualnych.
Firmy najczęściej wybierają auta nieco większe i droższe niż klienci indywidualni. Przyczyna jest jasna – firmy mają do dyspozycji większe pieniądze, poza tym amortyzują swoje auta przez 5 lat.
Wśród klientów firmowych największym wzięciem cieszą się Skody Octavie, Fabie, VW Golfy, Toyoty Aurisy oraz VW Passaty.
Klienci indywidualni najczęściej wybierają: Toyoty Yaris, Ople Astry, Skody Fabie, Toyoty Auris oraz Ople Corsy.