Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Saab 9-3X

Saab 9-3X

Ikona samochodu

Saab 9-3X to uterenowiony samochód osobowy klasy średniej produkowany przez szwedzką markę. Auto zadebiutowało w 2009 roku, choć jego pierwowzór – II generacja 9-3, była na rynku już od 6 lat. Po drodze jednak 9-3 przeszło facelifting (2007 r.) dzięki czemu stylistyka 9-3X była świeża i atrakcyjna. Trzeba także przyznać że nawet bez tego liftingu, 9-3 miał ponadczasową i niestarzejącą się linię.

Model 9-3 powstał przy współpracy Saaba z General Motors, przez co auto dzieliło wiele podzespołów m.in. z Oplem czy Chevroletem. 9-3X było uterenowioną wersją modelu 9-3. Pojazd występował jedynie jako 5-drzwiowe kombi. Na pierwszy rzut oka można zauważyć, że 9-3X wyróżnia się plastikowymi nakładkami, dodatkowymi osłonami zderzaków oraz nieco podniesionym zawieszeniem. Oczywiście uterenowienie było jedynie symboliczne i bardziej ułatwiało przejazd przez polną lub zaśnieżoną drogę, niż pozwalało na szaleństwa na bezdrożach.

W 2011 roku dokonano kolejnego już, choć dla 9-3X pierwszego, faceliftingu. Zmianie uległy detale w nadwoziu, grill, przedni zderzak oraz reflektory. Do napędu służył 210-konny silnik benzynowy 2.0 z turbosprężarką, który po liftingu zyskał dodatkowe 10 KM, lub 180-konny turbodiesel 1.9 TTiD. Moc kierowana była na przednie koła z dołączaną tylną osią za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub automatycznej.

Niestety kariera 9-3X nie trwała zbyt długo, bowiem jego produkcja została zakończona już w 2011 roku z uwagi na ogłoszenie bankructwa marki.

Saab 9-3X - generacje

Ikona samochodu

Saab 9-3X (2009 - 2011)

Saab 9-3X - powiązane artykuły

Strach ma szwedzkie oczy - czy warto kupić Saaba 9-3 II z silnikiem benzynowym 2.0?

Strach ma szwedzkie oczy - czy warto kupić Saaba 9-3 II z silnikiem benzynowym 2.0?

Używany model marki, której już na rynku nie ma? A po co, to przecież ryzyko – powiedzą niektórzy. Czy duże? Jak pokazuje Saab 9-3 II 1.8t (2.0) z przebiegiem 200 tys. km, wcale nie takie, jak mogłoby się niektórym wydawać. I choć ta wersja ma swoje bolączki, to wciąż może być ciekawą propozycją.

Mógł być dziś równie wielki jak Volvo. Dlaczego Saab upadł?

Mógł być dziś równie wielki jak Volvo. Dlaczego Saab upadł?

Perfekcyjny wizerunek, fantastyczni projektanci, bogaty właściciel: Saab miał wszystko, żeby zostać jednym z gigantów rynku premium. Tymczasem ponad 10 lat temu – kiedy prestiżowa motoryzacja kwitła – szwedzka firma zgłosiła do sądu wniosek o ogłoszenie bankructwa. Dlaczego? Co się stało?

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech