Auto Świat Škoda Octavia RS TDI | Po raz pierwszy również z DSG

Škoda Octavia RS TDI | Po raz pierwszy również z DSG

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W Genewie wzrok zwrócony był w stronę nowej generacji modelu Superb, uważni odkryli jednak również nowość pod maską Octavii RS. Jeszcze więcej wysiłku wymagało wykrycie przekładni DSG w wysokoprężnej Octavii RS.

Škoda Octavia RS TDI: Po raz pierwszy również z DSG
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Škoda Octavia RS TDI: Po raz pierwszy również z DSG

Nowy silnik wysokoprężny pod maską Octavii RS otrzymał bezpośredni wtrysk paliwa common rail i dysponuje takimi samymi parametrami, jak poprzednik - moc 125 kW (170 KM) i moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min. Jednostka wyposażona jest również w bezobsługowy filtr cząstek stałych i katalizator utleniający.

Bezpośredni wtrysk paliwa common rail z maksymalnym ciśnieniem wtrysku 1800 barów zapewnia delikatne rozproszenie paliwa w komorze spalania, dzięki czemu spalanie jest szybkie i bardziej harmonijne. W porównaniu z systemem pompowtryskiwaczy kultura pracy silnika jest dzięki temu spokojniejsza. Przyrost mocy w TDI CR odbywa się płynnie, bez odczuwalnego skoku krzywej momentu obrotowego, który znany jest z silników z pompowtryskiwaczami.

Nowością w wersji Octavia RS TDI CR jest również dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Manualna 6-biegowa przekładnia pozostaje w ofercie. Według zapowiedzi producenta liftback przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s zarówno z przekładnią manualną, jak i DSG. Prędkość maksymalna wynosi w przypadku DSG 223 km/h, z przekładnią manualną wzrasta do 225 km/h.

Ceny na razie nie są znane, można jednak oczekiwać, że dopłata będzie podobna jak w słabszych wersjach Octavii.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków