Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Suzuki Liana

Suzuki Liana

Suzuki Liana

Suzuki Liana była reprezentantką japońskiej marki segmentu C. Auto pojawiło się w 2001 roku zastępując tym samym model Baleno, choć ten produkowany był równolegle jeszcze przez rok w Japonii i aż 6 lat w Indiach. Wiele fanów motoryzacji, kojarzy Lianę głównie z programem Top Gear, gdzie od 2002 roku przez 3 lata pełniła funkcję „samochodu za rozsądną cenę”, w którym to samochodzie, zapraszani do studia goście, jeździli po torze.

Suzuki Liana swojej nazwy nie zawdzięcza wbrew pozorom dżungli, lecz jest to skrót od wyrażenia „Life In a New Age”, co oznacza „Życie w nowej erze”. Na innych rynkach, model ten znany był także jako Aerio. Występowała zarówno jako 4-drzwiowy sedan jak i 5-drzwiowy hatchback, choć z uwagi na swoje wymiary bardziej przypominała kombi. W tej pierwszej wersji, nie sprawiało zbyt dobrego wrażenie pod względem proporcji – niewielki rozstaw osi, krótki zwis przedni, stosunkowo szeroki i długi tył, wysoko poprowadzona linia nadwozia i niewielkie koła nie tworzyły spójnej jedności.

Jednak Liana kusiła innymi walorami – przede wszystkim kusząca byłą cena. Poza tym, Liana miała bogate wyposażenie standardowe, w skład którego wchodziły m.in. klimatyzacja, ABS, elektrycznie sterowane szyby czy 4 poduszki powietrzne. Za dopłatą dostępne były także cyfrowe zegary. Do napędu, w zależności od rynku, dostępne były różne jednostki. W Europie oferowano benzynowe 1.3 oraz 1.6, które generowały kolejno 90 i 103/106 KM, a także wysokoprężne 1.4 DDIS dysponujące 90 KM. Oprócz tego, w USA występowały także jednostki 1.5 (112 KM), 1.8 (125 KM), 2.0 (147 KM) oraz topowe 2.3 (155 KM).

Moc, w zależności od rynku, kierowana była na przednie lub wszystkie koła za pośrednictwem 5-biegowego „manuala” lub 4-stopniowego „automatu”. W 2007 roku zakończono produkcję Suzuki Liany, a jej następcą został model SX4 Sedan.

Suzuki Liana - generacje

Suzuki Liana (2001&nbsp-&nbsp2007)

Suzuki Liana (2001 - 2007)

Suzuki Liana - powiązane artykuły

Artykuły o Suzuki Liana

Pojechaliśmy kupić "jezdne" auto za mniej niż 10 tys. zł. Oto efekt. Ładne?

Pojechaliśmy kupić "jezdne" auto za mniej niż 10 tys. zł. Oto efekt. Ładne?

Auto miało zmieścić się w budżecie 10 tys. zł – najlepiej ze wszystkim. Żeby nie musiało od razu jechać do serwisu, aby nie prowokowało swoim wyglądem policjantów szukających kandydata do zholowania z drogi, a miarę możliwości, żeby można mu było zaufać i ruszyć w trasę. Mniejsza o wygląd, mniejsza o osiągi. Aha – miało być też tanie w eksploatacji. Czy to w ogóle możliwe?
Co zrobić z dodatkiem węglowym? Przegląd używanych aut z Otomoto za 3 tys. zł

Co zrobić z dodatkiem węglowym? Przegląd używanych aut z Otomoto za 3 tys. zł

Obiecany przez polityków partii rządzącej dodatek węglowy dla rodzin używających tego paliwa do ogrzewania domów, zamiast ulżyć obywatelom, dokłada kolejne troski: na co wydać kwotę 3000 zł, której wcześniej nie było w domowym budżecie? Każdy wie, że od rozdania ludziom pieniędzy węgla na rynku nie przybędzie, można więc, a nawet trzeba wydać je na inne potrzeby. Im szybciej, tym lepiej! Proponujemy zatem kupić samochód. Jakie auto można kupić za 3000 zł?

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.