Amerykanie zajęli się w tym przypadku stylizacją i napędem 4x4, Włosi natomiast silnikami. To jednocześnie debiut marki w segmencie SUV-ów kompaktowych.
Renegade to także pierwszy Jeep, który będzie produkowany tylko we Włoszech.
Zapraszamy do galerii z najnowszym modelem Jeepa.
Galeria zdjęć
Renegade to dla Jeepa model przełomowy. To pierwszy nowy samochód legendarnej amerykańskiej marki, który jest efektem ścisłej współpracy ekip konstruktorów po obu stronach oceanu.
Amerykanie zajęli się w tym przypadku stylizacją i napędem 4x4, Włosi natomiast silnikami. To jednocześnie debiut marki w segmencie SUV-ów kompaktowych.
Renegade to także pierwszy Jeep, który będzie produkowany tylko we Włoszech.
Najmniejszy z Jeepów ma 4236 mm długości. Szerokość wynosi 1805 mm, wysokość zaś od 1667 mm (wersja 4x2) do 1697 mm (Trailhawk)
Trailhawk jest najbardziej bezkompromisową wersją Renegade. Ma nie tylko przednie i tylne osłony zderzaków i podwozia, ale także podwyższony do 210 mm prześwit (o 35 mm więcej niż w wersji 4x2) i powiększony do 205 mm skok kół.
Znacznie korzystniejsze są również wartości kątów natarcia (30o) i zejścia (34o). To daje kierowcy Renegade legitymację do jazdy w terenie.
Zdolność pokonywania przeszkód poprawia także system przeniesienia napędu Jeep Activ Drive Low. Oprócz trybów do jazdy po śniegu, błocie, piasku w wersji Trailhawk został wzbogacony o opcję do jazdy po skałach (Rock).
Po jej włączeniu automatycznie blokowany jest tylny mechanizm różnicowy. Jednocześnie tryb ten umożliwia uzyskanie niskiego przełożenia 20:1, które pełni podobną funkcję jak mechaniczny reduktor znany z „prawdziwych” terenówek.
Ponadto dostępna jest także elektroniczna kontrola zjazdu z pochyłości. Całość jest tak skalibrowana, że Renegade jest zdolny do poruszania się w trudniejszym terenie.
Oczywiście nie ma szansy na dotrzymanie kroku Wranglerowi, ale dotrze tam, gdzie dawno poddają się porównywalne SUV-y konkurencji.
Najlepsze osiągi gwarantuje oczywiście najmocniejszy diesel. Ale również słabsze silniki nie przynoszą wstydu. A wybór jednostek napędowych jest spory. Renegade ma być oferowany z jednym z dwóch silników benzynowych lub dwóch diesli. Słabsza jednostka benzynowa ma poj. 1,6 l i moc 110 KM.
Logo Trailhawk znajdziemy również na oparciach przednich foteli.
Uchwyt dla pasażera z przodu jest wzorowany na podobnym elemencie z Jeepa Wranglera.
Silniki mogą być połączone z 6-biegową skrzynią mechaniczną, dwusprzęgłową DDCT lub 9-stopniowym automatem.
W wersji Trailhawk napęd został wzbogacony o opcję do jazdy po skałach (Rock). Po jej włączeniu automatycznie blokowany jest tylny mechanizm różnicowy.
O rozrywkę dba rozbudowany system multimedialny sterowany także za pośrednictwem ekranu dodtykowego.
Pozycja za kierownicą bardzo wygodna dzięki wysoko umieszczonemu sedzisku fotela kierowcy.
Poza Europą Renegade będzie dostępny także ze 185-konnym benzynowym silnikiem 2.4 Tigershark.
Na tarczy obrotomierza "zwykłe" czerwone pole wysokich obrotów zostało zastąpione stylizowaną plamą błota. To nawiązanie do terenowych tradycji Jeepa.