Amerykanie zajęli się w tym przypadku stylizacją i napędem 4x4, Włosi natomiast silnikami. To jednocześnie debiut marki w segmencie SUV-ów kompaktowych.
Renegade to także pierwszy Jeep, który będzie produkowany tylko we Włoszech.
Zapraszamy do galerii z najnowszym modelem Jeepa.
Renegade to dla Jeepa model przełomowy. To pierwszy nowy samochód legendarnej amerykańskiej marki, który jest efektem ścisłej współpracy ekip konstruktorów po obu stronach oceanu.
Amerykanie zajęli się w tym przypadku stylizacją i napędem 4x4, Włosi natomiast silnikami. To jednocześnie debiut marki w segmencie SUV-ów kompaktowych.
Renegade to także pierwszy Jeep, który będzie produkowany tylko we Włoszech.
Najmniejszy z Jeepów ma 4236 mm długości. Szerokość wynosi 1805 mm, wysokość zaś od 1667 mm (wersja 4x2) do 1697 mm (Trailhawk)
Trailhawk jest najbardziej bezkompromisową wersją Renegade. Ma nie tylko przednie i tylne osłony zderzaków i podwozia, ale także podwyższony do 210 mm prześwit (o 35 mm więcej niż w wersji 4x2) i powiększony do 205 mm skok kół.
Znacznie korzystniejsze są również wartości kątów natarcia (30o) i zejścia (34o). To daje kierowcy Renegade legitymację do jazdy w terenie.
Zdolność pokonywania przeszkód poprawia także system przeniesienia napędu Jeep Activ Drive Low. Oprócz trybów do jazdy po śniegu, błocie, piasku w wersji Trailhawk został wzbogacony o opcję do jazdy po skałach (Rock).
Po jej włączeniu automatycznie blokowany jest tylny mechanizm różnicowy. Jednocześnie tryb ten umożliwia uzyskanie niskiego przełożenia 20:1, które pełni podobną funkcję jak mechaniczny reduktor znany z „prawdziwych” terenówek.
Ponadto dostępna jest także elektroniczna kontrola zjazdu z pochyłości. Całość jest tak skalibrowana, że Renegade jest zdolny do poruszania się w trudniejszym terenie.
Oczywiście nie ma szansy na dotrzymanie kroku Wranglerowi, ale dotrze tam, gdzie dawno poddają się porównywalne SUV-y konkurencji.
Najlepsze osiągi gwarantuje oczywiście najmocniejszy diesel. Ale również słabsze silniki nie przynoszą wstydu. A wybór jednostek napędowych jest spory. Renegade ma być oferowany z jednym z dwóch silników benzynowych lub dwóch diesli. Słabsza jednostka benzynowa ma poj. 1,6 l i moc 110 KM.
Logo Trailhawk znajdziemy również na oparciach przednich foteli.
Uchwyt dla pasażera z przodu jest wzorowany na podobnym elemencie z Jeepa Wranglera.
Silniki mogą być połączone z 6-biegową skrzynią mechaniczną, dwusprzęgłową DDCT lub 9-stopniowym automatem.
W wersji Trailhawk napęd został wzbogacony o opcję do jazdy po skałach (Rock). Po jej włączeniu automatycznie blokowany jest tylny mechanizm różnicowy.
O rozrywkę dba rozbudowany system multimedialny sterowany także za pośrednictwem ekranu dodtykowego.