Całkowicie zmieni się “twarz” Hiluxa. Auto otrzyma nową maskę, grill, reflektowy i zderzak. Inne będą także lusterka boczne i wzory felg aluminiowych w rozmiarze 15 i 17 cali. Z tyłu w zasadzie nie ma czego zmieniać, więc producent odświeżył tylko wygląd lamp.
Sporo zmian znajdziemy we wnętrzu. Przeprojektowana deska rozdzielcza, na której może się znaleźć dotykowy ekran Toyota Touch o przekątnej 6,1 cala, inne zegary oraz lepsze materiały wykończeniowe – te modyfikacje mają uczynić z pick-upa jeszcze bardziej komfortowy pojazd.
Niewiele zmieni się pod maską. Jedyna modyfikacja to podniesiona moc 2.5-litrowego turbodiesla z napędem na tylną oś, który będzie generował moc 144 KM (+24 KM). Większą moc osiągnięto dzięki zastosowaniu turbosprężarki o zmiennej geometrii. Jednocześnie motor ma być oszczędniejszy i zużywać średnio o jeden litr oleju napędowego mniej niż dotychczas. Po dodaniu filtra cząstek stałych silnik 2.5 D-4D, jak I większy I mocniejszy 3.0 D-4D, będzie spełniać normę Euro 5. Ponadto odświeżony Hilux standardowo będzie wyposażony w mocniejsze zawieszenie, stosowane do tej pory tylko w wersjach 4WD.
Toyota Hilux 2012, jak obecnie, będzie występować w trzech wersjach nadwozia i czterech wersjach wyposażenia: DLX, DLX+, SR I SR+. Auto może spełniać rolę wołu roboczego lub luksusowego pick-upa dla osób chcących skorzystać z pełnego odliczenia podatku VAT, a nie możliwości użytkowych.