W 1922 roku pierwszym w Japonii produkowanym samochodem, był model na Wolseley A-9, który powstawał na brytyjskiej licencji. W 1934 roku, decyzją ministerstwa handlu i przemysłu, została uruchomiona produkcja samochodu pod marką Isuzu, nazwanego od rzeki Isuzu, która przepływa przez Park Narodowy ISE-Shrine. Tak powstała firma Isuzu, której nazwa w 1949 roku, została zmieniona na dzisiejsze "Isuzu Motors Limited”.
Po II wojnie światowej w Japonii nastąpił okres szybkiego rozwoju i produkcji pojazdów dostawczych. Pojawiło się też ogromne zapotrzebowanie na samochody ciężarowe, którymi transportowano wszelkiego rodzaju materiały, oraz produkty spożywcze. Ciężarówki Isuzu odegrały ważną rolę w powojennej odbudowie Japonii. Od tamtego czasu pasja do produkcji samochodów ciężarowych jest mocno zakorzeniona w celach firmy. Codziennie, praktycznie bez przerwy, z taśm produkcyjnych Isuzu zjeżdżają setki różnych modeli począwszy od lekkich ciężarówek aż po ciężkie samochody ciężarowe i autobusy.
Isuzu - historia rozwoju za granicą
Isuzu zainaugurowało swoją działalność za granicą w 1949 roku pierwszym eksportem swoich pojazdów do Hong Kongu. W 1971 roku umowa o przynależności do General Motors zapoczątkowało strategię eksportu na pełną skalę. Od 1972 roku firma eksportowała pikapa KB do Stanów Zjednoczonych. Owocem współpracy z GM był zaprezentowany w 1974 roku model Isuzu Gemini, który został opracowany w ramach pierwszego "samochodu światowego". Od tego czasu, Isuzu rozwija swoje zagraniczne filie i centra sprzedaży. Firam otworzyła też kilka zakładów produkcyjnych: w Tajlandii w 1974 roku, w Ameryce Północnej w 1975 roku, oraz w Chinach w roku 1985.
W Polsce w 1990 roku rozpoczęto produkcję silników Diesla w Gliwicach. Fabrykę silników w Stanach Zjednoczonych, otworzono w 2000 roku. Całkowita produkcja silników Diesla Isuzu w Japonii i za granicą przekroczyła już 20 milionów sztuk. W latach 2005 i 2007, centrale handlowe powstały w Hiszpanii, Meksyku, Kanadzie i RPA, a lokalna produkcja rozpoczęła się w Indiach i Uzbekistanie. Ponadto założono spółkę joint-venture w Rosji dedykowaną dla przemysłu samochodowego i handlu.
Isuzu - historia samochodów osobowych
Isuzu od lat produkuje także samochody osobowe. Począwszy od pierwszego samochodu osobowego Hillman z 1953 roku, Isuzu wprowadziło modele Bellel w 1961 oraz w 1963 roku Bellett. Model Bellett GT, pieszczotliwie nazywany przez klientów, Bele-G, zyskał dużą popularność. W 1968 roku, na rynek wprowadzono model 117 Coupe, który zaprojektował sam Giugiaro.
Gemini, pojazd opracowany wspólnie z GM, został wprowadzony w 1974 roku. 7 lat później pojawił się Isuzu Piazza z nadowizeim autorstwa studia Giugiaro-design oraz terenowy Rodeo Bighorn 4WD, znany na wielu rynkach jako Trooper. W 1985 roku wprowadzono FF Isuzu Gemini. To tylko niektóre modele osobowe ze stuetniej historii Isuzu.