Silnik o pojemności 2.2 litra i mocy 177 KM - podobnie jak jednostka 1.8 DID MIVEC - należy do rodziny nowych, w pełni aluminiowych silników z dwoma wałkami rozrządu w głowicy oraz systemem zmiennych faz rozrządu. Obie jednostki spełniają normę Euro 5.

Motor oznaczony symbolem 4N14 będzie łączony z 6-biegową, manualną skrzynią. Oferowany dotychczas w Outlanderze silnik 2.2 DiD (156 KM) konstrukcji koncernu PSA pozostanie w ofercie - będzie łączony z dwusprzęgłową przekładnią TC-SST.

Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technicznym silnik 2.2 MIVEC jest lekki i wydajny. Dysponuje także sporym zakresem obrotów użytecznych. Cechą szczególną motoru jest rekordowo niski stopień sprężania. 14,9:1 to wartość dotychczas nieznana w świecie diesli. Redukcja stopnia sprężania zmniejszyła hałasy wewnętrzne oraz drgania towarzyszące pracy silnika. Pozwoliła także na zastosowanie lżejszego bloku silnika oraz obniżyła emisję tlenków azotu do atmosfery.

Kwestię rozruchu zimnego motoru oraz stabilności pracy przy niskim stopniu sprężania udało się pomyślnie rozwiązać dzięki systemowi elektronicznie sterowanych faz rozrządu. MIVEC dobiera wznios i czas otwarcia zaworów do aktualnych potrzeb. Może przyśpieszać czas zamknięcia zaworów dolotowych i redukować wznios zaworu dolotowego, by zwiększyć zawirowanie mieszanki oraz zoptymalizować temperaturę wewnątrz cylindra. Specjalny kształt komór spalania oraz ustawienia układu wtrysku poprawiły jakość mieszanki i charakterystykę zapłonu.

Silnik 4N14 ma pojemność 2 268 ccm. Rozwija 177 KM przy 3 500 obr./min. i 380 Nm przy 2000-3000 obr./min. Mitsubishi podaje, że napędzany nim Outlander jest w stanie osiągnąć "setkę" w czasie 9,8 sekundy. W Polsce Outlander z silnikiem 2.2 DID MIVEC będzie dostępny w wersjach z napędem na cztery koła oraz 6-biegową, ręczną skrzynią. Podstawowa wersja wyposażeniowa Invite została wyceniona na 127 050 złotych.