Outlander

Sedany wciąż na topie - Skoda Fabia kontra Renault Thalia i Dacia Logan | Z archiwum Auto Świata |

Mitsubishi Outlander PHEV

24 stycznia 2013 roku w salonach dilerskich w Japonii zadebiutuje nowe Mitsubishi Outlander PHEV z napędem hybrydowym typu plug-in, powstałym w oparciu o rozwiązania stosowane w elektrycznych modelach firmy. Mitsubishi PHEV jest to cichy samochód typu SUV, który może pochwalić się przyjemnie niskim spalaniem, a wszystko dzięki napędowi łączącemu dwie jednostki elektryczne, każda o mocy 82 KM z silnikiem spalinowym o pojemności 2 litrów generującym 118 KM. Samochód pracuje w trzech trybach: elektrycznym, wykorzystującym wyłącznie jednostki elektryczne, szeregowym trybie hybrydowym, w którym silnik benzynowy pełni funkcję generatora akumulatorów oraz równoległym trybie hybrydowym, wykorzystywanym gdy wzrasta zapotrzebowanie na moc. Producent podaje, że w trybie elektrycznym, Mitsubishi Outlander PHEV może pokonać do 60,2 km. Model sprawdzi się jednak także podczas dalszych podróży i z pomocą jednostki benzynowej uzyskuje zasięg 897 km. W modelu wykorzystano akumulatory litowo-jonowe, które zostały umieszczone pod podłogą kabiny. W ciągu 40 min mogą zostać naładowane w 80 proc. Pełne ładowanie trwa 4 godziny. Mitsubishi PHEV potrafi uzyskać spalanie wynoszące 1,49 l/100 km, przy łącznym wykorzystaniu trybu elektrycznego i hybrydowego, a w trybie hybrydowym 5,3 l/100 km. Z zewnątrz Mitsubishi Outlander PHEV wyróżnia się przeprojektowanym grillem i tylnymi lampami wykonanymi w technologii LED oraz zderzakami i osłonami dolnej części nadwozia w kolorze karoserii. Poza wersją...

Sedany wciąż na topie - Skoda Fabia kontra Renault Thalia i Dacia Logan | Z archiwum Auto Świata |

Mitsubishi Outlander

Mitsubishi Outlander trzeciej generacji zaskakuje stonowanym wyglądem, który budzi skrajne odczucia, ale w tym przypadku najważniejsze jest to, co niewidoczne na pierwszy rzut oka. Stylistyka samochodu została w dużej mierze podporządkowana zwiększeniu sztywności nadwozia oraz zmniejszeniu zarówno masy, jak i oporów aerodynamicznych. Wszystko udało się z nawiązką, bo nowy model jest o 100 kg lżejszy i o 7 proc. bardziej opływowy, niż Outlander II. To wszystko wpłynęło na diametralną zmianę wyglądu. Ale co tam wygląd. Dla kierowcy najważniejsze jest przecież to, jak samochód jeździ i jak prezentuje się w środku, bo tu spędza on najwięcej czasu. A z tym jest całkiem dobrze. Trzecia generacja Outlandera powstała co prawda na płycie "dwójki", ale konstruktorom udało się wygospodarować nieco więcej miejsca. Miejsce pracy kierowcy zmieniło się w stosunku do poprzednika. Deska rozdzielcza jest całkiem inaczej zaprojektowana i bardzo funkcjonalna, choć do obsługi komputera pokładowego można mieć zastrzeżenia. Zegary są czytelne, a między nimi pojawił się wyraźny wyświetlacz. W bogatszych wersjach wyposażenia na środkowej konsoli, w miejscu radioodtwarzacza znajdziemy z kolei duży dotykowy ekran nawigacji. Zobacz nasze wrażenia z polskiej premiery Mitsubishi Outlandera Mitsubishi Outlander jest u nas dostępny w dwóch wersjach silnikowych, a w przyszłym roku dołączy do nich oszczędna hybryda. Na razie mamy do wyboru 2-litrową benzynę o mocy 150 KM i 195 Nm momentu obrotowego,...