Mitsubishi Outlander PHEV
Aktualności

Mitsubishi Outlander PHEV

24 stycznia 2013 roku w salonach dilerskich w Japonii zadebiutuje nowe Mitsubishi Outlander PHEV z napędem hybrydowym typu plug-in, powstałym w oparciu o rozwiązania stosowane w elektrycznych modelach firmy. Mitsubishi PHEV jest to cichy samochód typu SUV, który może pochwalić się przyjemnie niskim spalaniem, a wszystko dzięki napędowi łączącemu dwie jednostki elektryczne, każda o mocy 82 KM z silnikiem spalinowym o pojemności 2 litrów generującym 118 KM. Samochód pracuje w trzech trybach: elektrycznym, wykorzystującym wyłącznie jednostki elektryczne, szeregowym trybie hybrydowym, w którym silnik benzynowy pełni funkcję generatora akumulatorów oraz równoległym trybie hybrydowym, wykorzystywanym gdy wzrasta zapotrzebowanie na moc. Producent podaje, że w trybie elektrycznym, Mitsubishi Outlander PHEV może pokonać do 60,2 km. Model sprawdzi się jednak także podczas dalszych podróży i z pomocą jednostki benzynowej uzyskuje zasięg 897 km. W modelu wykorzystano akumulatory litowo-jonowe, które zostały umieszczone pod podłogą kabiny. W ciągu 40 min mogą zostać naładowane w 80 proc. Pełne ładowanie trwa 4 godziny. Mitsubishi PHEV potrafi uzyskać spalanie wynoszące 1,49 l/100 km, przy łącznym wykorzystaniu trybu elektrycznego i hybrydowego, a w trybie hybrydowym 5,3 l/100 km. Z zewnątrz Mitsubishi Outlander PHEV wyróżnia się przeprojektowanym grillem i tylnymi lampami wykonanymi w technologii LED oraz zderzakami i osłonami dolnej części nadwozia w kolorze karoserii. Poza wersją E wszystkie odmiany są standardowo wyposażone w polerowane, 18-calowe aluminiowe obręcze kół ze stopu metali lekkich. W Japonii można zamówić pojazd w jednym z czterech lakierów nadwozia, włączając w to nowy, unikalny kolor Technical Silver Metallic dedykowany właśnie modelowi Outlander PHEV. Pozostałe odcienie to Black Mica, Titanium Gray Metallic oraz White Pearl. Wnętrze zachowuje klimat kabiny benzynowej wersji Outlandera i poza wersją E, jest wzbogacona o nowoczesne materiały wykończenia deski rozdzielczej oraz paneli drzwiowych. Fotele dedykowane wersji PHEV obito sztuczną skórą oraz tkaniną ze srebrnym przeszyciem, a w odmianie G Premium Package dostępne są elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele skórzane. Zegary wzbogaciły się o wskaźnik energii, który na bieżąco informuje o jej przepływie, zużyciu oraz regeneracji. Wielofunkcyjny, kolorowy wyświetlacz LCD HD zapewnia dostęp do licznych funkcji systemu e-Assist oraz danych układów wspomagających kierowcę. Ponadto na ekranie mogą być wyświetlane dane z pokładowego układu nawigacji (w pojazdach wyposażonych w zestaw multimedialny MMCS) oraz informacje o przepływie energii w pojeździe.

Mitsubishi Outlander
Aktualności

Mitsubishi Outlander

Mitsubishi Outlander trzeciej generacji zaskakuje stonowanym wyglądem, który budzi skrajne odczucia, ale w tym przypadku najważniejsze jest to, co niewidoczne na pierwszy rzut oka. Stylistyka samochodu została w dużej mierze podporządkowana zwiększeniu sztywności nadwozia oraz zmniejszeniu zarówno masy, jak i oporów aerodynamicznych. Wszystko udało się z nawiązką, bo nowy model jest o 100 kg lżejszy i o 7 proc. bardziej opływowy, niż Outlander II. To wszystko wpłynęło na diametralną zmianę wyglądu. Ale co tam wygląd. Dla kierowcy najważniejsze jest przecież to, jak samochód jeździ i jak prezentuje się w środku, bo tu spędza on najwięcej czasu. A z tym jest całkiem dobrze. Trzecia generacja Outlandera powstała co prawda na płycie "dwójki", ale konstruktorom udało się wygospodarować nieco więcej miejsca. Miejsce pracy kierowcy zmieniło się w stosunku do poprzednika. Deska rozdzielcza jest całkiem inaczej zaprojektowana i bardzo funkcjonalna, choć do obsługi komputera pokładowego można mieć zastrzeżenia. Zegary są czytelne, a między nimi pojawił się wyraźny wyświetlacz. W bogatszych wersjach wyposażenia na środkowej konsoli, w miejscu radioodtwarzacza znajdziemy z kolei duży dotykowy ekran nawigacji. Zobacz nasze wrażenia z polskiej premiery Mitsubishi Outlandera Mitsubishi Outlander jest u nas dostępny w dwóch wersjach silnikowych, a w przyszłym roku dołączy do nich oszczędna hybryda. Na razie mamy do wyboru 2-litrową benzynę o mocy 150 KM i 195 Nm momentu obrotowego, pozwalającą na osiągnięcie "setki" po 10,6 s oraz 2,2-litrowego diesla o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm, co pozwala na rozpędzenie auta do 100 km/h w 9,7 s. Nowy Mitsubishi Outlander, oprócz wersji z napędem na przednią oś, dostępnej wyłącznie z silnikiem benzynowym, jest też dostępny z unowocześnioną wersją opracowanego przez Mitsubishi systemu Multi-Select, znanego z poprzedniego modelu. Kierowca ma do wyboru trzy tryby - 4WD ECO, który zapewnia napęd przedniej osi, obniżając spalanie paliwa i dołącza tylną, kiedy wykryty zostanie uślizg przednich kół, 4WD AUTO, który ma zapewnić dobrą trakcję na większości dróg, a szczególnie na nawierzchni o zmniejszonej przyczepności oraz 4WD LOCK, będący trybem maksymalnej przyczepności kół, pozwalający wykorzystać wszystkie zalety napędu na cztery koła. Jak prezentują się ceny nowego SUV-a Mitsubishi? Outlander z napędem na przednią oś jest dostępny wyłącznie z jednostką benzynową i w tej wersji kosztuje od 98 990 zł. Znajdziemy tam komplet poduszek powietrznych, włącznie z kolanową, ABS z szeregiem systemów wspierających, automatyczna klimatyzację z nawiewem na tylny rząd siedzeń, tempomat, centralny zamek z pilotem czy radio z CD i 6 głośnikami. Najtańsza opcja 4WD z silnikiem benzynowym kosztuje od 115 190 zł, natomiast podstawowy diesel 4WD to kwestia 145 590 zł.