Nowy Outlander będzie średniej wielkości crossoverem klasy premium, który został zbudowany na uniwersalnej globalnej platformie. Niewiele różniący się wymiarami od obecnej wersji, Outlander nowej generacji został stworzony w oparciu o jasne wytyczne co do wyglądu, zawarte w haśle "mocny - bezpieczny - prosty". Stylistyka samochodu podkreśla jego zaawansowanie techniczne, a potężny kształt harmonizuje z prostymi powierzchniami wolnymi od zbędnych upiększeń.

Wnętrze samochodu wykonane z materiałów wysokiej jakości (tapicerowane powierzchnie, miękkie materiały i plastiki, srebrne akcenty, lśniące czarne aplikacje) konsekwentnie wpisuje się w regularną, niezmąconą niepotrzebnymi dodatkami linię auta. Deska rozdzielcza nowego Outlandra została zaprojektowana tak, aby ułatwiać kierowcy koncentrację, m. in. poprzez ergonomiczne przełączniki, jak również wysokiej rozdzielczości wyświetlacz, znacznie ułatwiający odczytywanie informacji.

Na rynku europejskim oferta Outlandera nowej generacji będzie obejmowała dwie wersje silnikowe przyjazne dla środowiska (w autach z napędem 2WD lub 4WD): 2,0-litrowy benzynowy MIVEC oraz wysokoprężny MIVEC Clean Diesel o pojemności 2,2 litra (z silnikiem 4N14 firmy MMC).

W zależności od konkretnego rynku, modelu, silnika i specyfikacji, dostępny będzie także system Auto Stop & Go oraz sześciostopniowa przekładnia automatyczna.

Po odsłonie na salonie w Genewie, nowy Outlander zostanie w pierwszej kolejności wprowadzony na rynek rosyjski (lato), uprzedzając tym samym debiut na rynkach europejskim (późne lato), japońskim, a także w Chinach, Oceanii i Ameryce Północnej.

W Europie począwszy od roku 2013 MMC planuje wykorzystać wbudowane możliwości uniwersalnej konstrukcji Outlandera, pozwalające na dodanie hybrydowego układu napędowego.