Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Nie tylko dla narciarzy - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Fischer

Nie tylko dla narciarzy - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Fischer

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Czy narty to dobry dodatek do samochodu? Strategia promocyjna Mitsubishi zdaje się udowadniać, że tak. Auto może przyciągnąć również osoby niejeżdżące na nartach.

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Fischer: boks dachowy to najlepsze miejsce
do przewozu nart, ale w Outlanderze wymaga on dopłaty
ACZ / newspix.pl
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Fischer: boks dachowy to najlepsze miejsce do przewozu nart, ale w Outlanderze wymaga on dopłaty

Wielu właścicieli SUV-ów to aktywne osoby uprawiające sporty. Z kolei zimowy wyjazd na narty to wymarzona sytuacja, w której SUV z napędem 4x4 może pokazać wyższość nad „ośką”.

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Fischer – z nartami w standardzie.
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Fischer – z nartami w standardzie.ACZ / newspix.pl

Filozofia Mitsubishi, żeby do Outlandera dodać bardzo dobre narty Fischera (RC4 Worldcup SC) i wyróżnić ten model stylistycznymi dodatkami (specjalna skórzano-materiałowa tapicerka, emblematy), nie jest więc pozbawiona sensu.

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Fischer: ciekawa specjalna tapicerka.
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Fischer: ciekawa specjalna tapicerka.ACZ / newspix.pl

Poza dodatkami Outlander Fischer to dobrze znany model: kokpit zapewnia przyzwoitą ilość miejsca, trzeci rząd siedzeń jest lepszy niż w poprzedniku (sprzed 2012 r.), tyle że wciąż niezbyt obszerny (kolana niemal pod brodą). Za to przestrzeń w kufrze okazuje się naprawdę duża. Wnętrze jest ciche i przytulne.

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Fischer: trzeci rząd siedzeń należy traktować jako awaryjny. Wygodny system składania fotelików – to dwa osobne miejsca składane w podłodze. Bagażnik duży i funkcjonalny.
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Fischer: trzeci rząd siedzeń należy traktować jako awaryjny. Wygodny system składania fotelików – to dwa osobne miejsca składane w podłodze. Bagażnik duży i funkcjonalny.ACZ / newspix.pl

Diesel 2.2 to konstrukcja Japończyków. Pomimo licznych trików ekologicznych (start-stop czy zielony listek pokazujący, jak bardzo „eko” podróżujemy) lepiej nie nastawiać się na rekordową oszczędność, bo w mieście spalanie sięga 10 l/100 km.

Diesel w standardzie ma napęd 4x4 – międzyosiowe sprzęgło zapewnia sprawne dołączanie tylnej osi, ale auto nie nadaje się na terenowe eskapady. Zdolności Outlandera to średnia w segmencie lekkich SUV-ów.

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Fischer: czytelne duże zegary. Automatyczna skrzynia biegów. Przycisk sterowania napędem 4x4: tryb Eko (z ograniczonym dołączaniem napędu tylnego), Auto i Lock, gdzie tylna oś wykorzystywana jest najmocniej.
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Fischer: czytelne duże zegary. Automatyczna skrzynia biegów. Przycisk sterowania napędem 4x4: tryb Eko (z ograniczonym dołączaniem napędu tylnego), Auto i Lock, gdzie tylna oś wykorzystywana jest najmocniej.ACZ / newspix.pl

Fischer kosztuje po rabacie 135 890 zł – jak na diesla z „automatem” i niezłym wyposażeniem (ksenony, LED-y, 7 miejsc, audio premium 710 W, atrakcyjna tapicerka i narty) nie jest to zła oferta, mimo że chodzi o egzemplarz z 2014 r.

Dodajmy, że Mitsubishi rejestrowane po 1 stycznia 2015 r. mają 5-letnią gwarancję mechaniczną (ale z limitem 100 tys. km).

Dane techniczne (fabryczne)
Silnik: typ/cylindry/zaworyt.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3)2268
Moc maksymalna (KM/obr./min)150/3500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)360/1500-2750
Skrzynia biegów/napędaut. 6/4x4
Hamulce (przód/tył)tw/t
Opony testowanego auta225/55 R 18
Dł./szer./wys. (mm)4655/1810/1680
Masa własna/ładowność (kg)1615/645
Pojemność bagażnika (l)124-490-1681
Pojemność zbiornika paliwa (l)60
Osiągi (dane fabryczne)
Przyspieszenie 0-100 km/h11,7 s
Prędkość maksymalna190 km/h
Spalanie w mieście7,1 l/100 km
Spalanie poza miastem5,1 l/100 km
Spalanie średnie5,8 l/100 km
Emisja CO2153 g/km
Teoretyczny zasięg1030 km
Wyposażenie
WersjaFischer
Airbagi czołowe/boczne/ESPS/S/S
Kurtyny/aut. klimatyzacjaS/S
Elektr. ster. szyby p/t/lusterkaS/S/S
Tapicerka skórzano-materiałowaS
Reflektory ksenonoweS
Lakier metalik/alufelgiS/S
Gwarancja / ceny
Cena podstawowa test. wersji135 890 zł
Gwarancja mechaniczna5 lat lub 100 tys. km
Gwarancja perforacyjna12 lat
Przeglądyco 20 tys. km/rok

To nam się podoba:

Ładne wnętrze z dużymi możliwościami aranżacji, ciekawe dodatki stylistyczne, profesjonalne narty.

To nam się nie podoba:

Dość spore zużycie paliwa w dieslu z „automatem”, propozycja atrakcyjna głównie dla miłośników nart.

Mitsubishi Outlander - Nasza opinia

Auta i sporty zimowe - Producenci prześcigają się w marketingowych pomysłach. Mitsubishi kolejny już sezon zimowy stawia na narciarzy. Może to i ciekawy pomysł, jako że wielu miłośników jazdy na deskach korzysta z SUV-ów.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak