Wielu właścicieli SUV-ów to aktywne osoby uprawiające sporty. Z kolei zimowy wyjazd na narty to wymarzona sytuacja, w której SUV z napędem 4x4 może pokazać wyższość nad „ośką”.
Filozofia Mitsubishi, żeby do Outlandera dodać bardzo dobre narty Fischera (RC4 Worldcup SC) i wyróżnić ten model stylistycznymi dodatkami (specjalna skórzano-materiałowa tapicerka, emblematy), nie jest więc pozbawiona sensu.
Poza dodatkami Outlander Fischer to dobrze znany model: kokpit zapewnia przyzwoitą ilość miejsca, trzeci rząd siedzeń jest lepszy niż w poprzedniku (sprzed 2012 r.), tyle że wciąż niezbyt obszerny (kolana niemal pod brodą). Za to przestrzeń w kufrze okazuje się naprawdę duża. Wnętrze jest ciche i przytulne.
Diesel 2.2 to konstrukcja Japończyków. Pomimo licznych trików ekologicznych (start-stop czy zielony listek pokazujący, jak bardzo „eko” podróżujemy) lepiej nie nastawiać się na rekordową oszczędność, bo w mieście spalanie sięga 10 l/100 km.
Diesel w standardzie ma napęd 4x4 – międzyosiowe sprzęgło zapewnia sprawne dołączanie tylnej osi, ale auto nie nadaje się na terenowe eskapady. Zdolności Outlandera to średnia w segmencie lekkich SUV-ów.
Fischer kosztuje po rabacie 135 890 zł – jak na diesla z „automatem” i niezłym wyposażeniem (ksenony, LED-y, 7 miejsc, audio premium 710 W, atrakcyjna tapicerka i narty) nie jest to zła oferta, mimo że chodzi o egzemplarz z 2014 r.
Dodajmy, że Mitsubishi rejestrowane po 1 stycznia 2015 r. mają 5-letnią gwarancję mechaniczną (ale z limitem 100 tys. km).
| Dane techniczne (fabryczne) | |
| Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
| Pojemność skokowa (cm3) | 2268 |
| Moc maksymalna (KM/obr./min) | 150/3500 |
| Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 360/1500-2750 |
| Skrzynia biegów/napęd | aut. 6/4x4 |
| Hamulce (przód/tył) | tw/t |
| Opony testowanego auta | 225/55 R 18 |
| Dł./szer./wys. (mm) | 4655/1810/1680 |
| Masa własna/ładowność (kg) | 1615/645 |
| Pojemność bagażnika (l) | 124-490-1681 |
| Pojemność zbiornika paliwa (l) | 60 |
| Osiągi (dane fabryczne) | |
| Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,7 s |
| Prędkość maksymalna | 190 km/h |
| Spalanie w mieście | 7,1 l/100 km |
| Spalanie poza miastem | 5,1 l/100 km |
| Spalanie średnie | 5,8 l/100 km |
| Emisja CO2 | 153 g/km |
| Teoretyczny zasięg | 1030 km |
| Wyposażenie | |
| Wersja | Fischer |
| Airbagi czołowe/boczne/ESP | S/S/S |
| Kurtyny/aut. klimatyzacja | S/S |
| Elektr. ster. szyby p/t/lusterka | S/S/S |
| Tapicerka skórzano-materiałowa | S |
| Reflektory ksenonowe | S |
| Lakier metalik/alufelgi | S/S |
| Gwarancja / ceny | |
| Cena podstawowa test. wersji | 135 890 zł |
| Gwarancja mechaniczna | 5 lat lub 100 tys. km |
| Gwarancja perforacyjna | 12 lat |
| Przeglądy | co 20 tys. km/rok |
To nam się podoba:
Ładne wnętrze z dużymi możliwościami aranżacji, ciekawe dodatki stylistyczne, profesjonalne narty.
To nam się nie podoba:
Dość spore zużycie paliwa w dieslu z „automatem”, propozycja atrakcyjna głównie dla miłośników nart.
Mitsubishi Outlander - Nasza opinia
Auta i sporty zimowe - Producenci prześcigają się w marketingowych pomysłach. Mitsubishi kolejny już sezon zimowy stawia na narciarzy. Może to i ciekawy pomysł, jako że wielu miłośników jazdy na deskach korzysta z SUV-ów.