Cieszy nas przede wszystkim ogromny sukces modeli nowej generacji SKYACTIV Mazdy – to zdecydowanie przełom dla marki w ciągu tych 7 lat. Klienci doceniają piękno stylizacji, rozwiązania techniczne, bogate wyposażenie i wysoką wartość rezydualną naszych samochodów. Przyciągamy też coraz więcej klientów z segmentu premium. Analizując zamówienia przewidujemy w tym roku sprzedaż ok. 9 tysięcy samochodów - podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Polska.
Mazda - sprzedaż w Polsce (01.06.20108-31.07.2015)
Rok | Egz. |
2008 | 1 760 |
2009 | 2 979 |
2010 | 3 811 |
2011 | 2 527 |
2012 | 2 421 |
2013 | 4 261 |
2014 | 7 552 |
2015 | 5 066 |
RAZEM: | 30 377 |
Dla porównania, w czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dilerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a obecnie sieć obejmuje 30 punktów dilerskich i 15 ASO.
Rejestracje poszczególnych modeli (01.06.2008 – 31.07.2015 r.)
Model | Egz. |
Mazda6 | 10 519 |
Mazda3 | 9 489 |
CX-5 | 4 744 |
Mazda2 | 2 660 |
CX-7 | 1 421 |
Mazda5 | 601 |
CX-9 | 524 |
MX-5 | 358 |
CX-3 | 61 |
RAZEM: | 30 377 |
Najp[opularniejszą wersją wyposażenie szóstej generacji modeli Mazdy była SkyPASSION, ktora stanowiła 48 proc. sprzedanych aut. Zdecydowanie najpopularniejsza barwą nadwozia okazała się czerwień - Soul Red (34 proc.).