- Nowy flagowy model Dacii wjeżdża do Polski – na razie w formie objazdowej prezentacji modelu
- Prezentacje odbędą się w 12 miastach w Polsce
- Auta realnie w salonach pojawią się na przełomie kwietnia i maja
Ten samochód ma być pojemny, nowoczesny i – co bodaj najważniejsze na polskim rynku – ma grać w tej samej lidze cenowej co Chińczycy. Bazowa cena najtańszego Bigstera ma wynieść ok. 108 tys. zł. Nawet jeśli w praktyce nikt nie kupi samochodu w najtańszej możliwej wersji, to i tak należy spodziewać się, że nabywcy dostaną "dużo samochodu za rozsądne pieniądze".
Dacia Bigster: kiedy na rynku, kiedy można zamawiać, gdzie obejrzeć?
Dacię Bigster będzie można zamówić już w styczniu, do salonów samochody trafią na przełomie kwietnia i maja. Przed zamówieniem samochodu warto byłoby go jednak obejrzeć – i temu właśnie ma służyć wydarzenie Bigster Experience. Dacia zamierza odwiedzić ze swoim nowym modelem 12 polskich miast, zaczynając od miejscowości Długołęka k. Wrocławia 9 stycznia.
Oto kalendarz wydarzenia:
- Długołęka k. Wrocławia, 9.01.25 (czwartek), Wrocław Nawrot;
- Katowice, 10.01.25 (piątek), Katowice Auto Zięba;
- Kryspinów k. Krakowa, 11.01.25 (sobota), Kraków Auto Spektrum;
- Rzeszów, 13.01.25 (poniedziałek), Rzeszów Auto Spektrum;
- Kielce, 14.01.25 (wtorek), Kielce Tandem;
- Białystok, 15.01.25 (środa), Białystok Motozbyt;
- Warszawa, 16.01.25 (czwartek), Warszawa PGD;
- Gdańsk, 17.01.25 (piątek), Gdańsk Zdunek;
- Bydgoszcz, 18.01.25 (sobota), Bydgoszcz Uni-Car;
- Łódź, 19.01.25 (niedziela), Łódź Jaszpol;
- Poznań, 21.01.25 (wtorek), Poznań Karlik;
- Szczecin, 22.01.25 (środa), Szczecin Polmotor.
Dacia Bigster: co warto wiedzieć o tym modelu?
Dacia Bigster to 5-miejscowy SUV segmentu C z bagażnikiem o pojemności aż 667 l. Auto jest zbudowane na tej samej platformie co Duster, jednak Bigster jest dłuższy od Dustera o 23 cm, ma 457 cm długości; przy szerokości takiej samej jak w przypadku Dustera (181 cm), jest wyższy o 4 cm (171 cm) i ma dłuższy rozstaw osi – też o 4 cm (270 cm).
Dacia Bigster dostanie nowe silniki, także z instalacją LPG
Dacia Bigster nie tylko walczy ceną i pojemnością nadwozia, odpowiada też na potrzeby ekologiczne i ekonomiczne. Z gamą zelektryfikowanych napędów, w tym nowym silnikiem Hybrid 155, Bigster zapewnia efektywność i oszczędność paliwa. Dostępne jednostki napędowe, w tym silnik Eco-G 140 z instalacją LPG, gwarantują niskie albo umiarkowane koszty eksploatacji. Zwłaszcza ciekawie wygląda hybrydowy napęd o mocy 155 KM, który w ruchu miejskim nawet 80 proc. dystansu pokonuje na prądzie: to technologia stosowana szeroko w modelach Renault, m.in. w Symbiozie. Rzeczywiście napęd ten wyróżnia się jedną z najlepszych na rynku efektywności – czyli mało pali.
Zanim kupicie "chińczyka", warto zapoznać się z ofertą Dacii – Bigster to auto, które może nie stanowi wzoru pod względem finezji wykonania czy komfortu jazdy, ale z pewnością można liczyć na solidność, serwisowalność i umiarkowaną utratę wartości. I – co nie jest bez znaczenia – przyjemny, stonowany wygląd.