Firma z siedzibą w Monachium podała, że globalna sprzedaż BMW, Mini i Rolls-Royce’a wzrosła w ubiegłym roku o 14,2 procent, do 1,67 miliona sztuk.

Apetyt na super-luksusowe samochody nie słabnie. Roczna sprzedaż Rolls-Royce’a w 2011 roku osiągnęła najwyższy poziom w 107-letniej historii firmy. Podskoczyła o prawie 31 procent, do 3.538 pojazdów. Dyrektor finansowy, Friedrich Eichner, powiedział w ubiegłym tygodniu, że spodziewa się iż globalny rynek samochodów luksusowych będzie się rozwijał w tym roku w tempie ośmiu procent, ponad dwa razy szybciej niż cały rynek motoryzacyjny, co powinno sprzyjać BMW.

Volkswagen podał w ubiegłym tygodniu, że sprzedaż samochodów Bentleya w 2011 roku wzrosła o 37 procent, do 7.003 sztuk. W grudniu marka zanotowała drugą najlepszą sprzedaż w historii.

BMW w minionym roku stał się numerem jeden w segmencie samochodów luksusowych w USA, swoim największym pojedynczym rynku, wyprzedzając Lexusa Toyoty i Mercedesa Benza Daimlera. Informacje podano w poniedziałek, wraz z otwarciem Targów Motoryzacyjnych w Detroit, na których koncerny motoryzacyjne pokazują przyszłe modele, takie jak Cadillac ATS, co do którego General Motors ma nadzieję, że będzie skutecznie konkurował z BMW serii 3.

Prezes BMW, Norbert Reithofer, powiedział wcześniej w wywiadzie prasowym, że "jest wielkim optymistą jeżeli chodzi o perspektywy wzrostowe rynku amerykańskiego". Sprzedaż niemieckiego koncernu w tym kraju wzrosła w 2011 roku o prawie 15 procent. Reithofer powiedział The Wall Street Journal, że spodziewa się iż BMW będzie się w 2012 roku rozwijał szybciej niż cały rynek, bo wszedł w nowy rok z dużą liczbą zamówień. - Zaczęliśmy 2012 rok z bardzo mocnym portfelem zamówień i bardzo świeżą ofertą produktową (…) To powinno pomóc nam w utrzymaniu dynamiki - powiedział. - Wzrost powinien być szybszy w drugiej połowie roku dzięki sprzedaży nowego BMW Serii 3, który będzie miał światową premierę w przyszłym miesiącu - powiedział Reithofer.

Jeden na trzy samochody BMW to Seria 3, a nowy model jest kluczowy dla BMW, który chce odeprzeć ofensywę rywali: Mercedesa-Benza i Audi, luksusowej marki Volkswagena, choć wprowadzenie nowego auta na rynek będzie w tym roku kosztowało dużo pieniędzy.

BMW podał, że tempo wzrostu sprzedaży zwolniło w grudniu do 11,9 procent.