Jak zapewniają władze niemieckiego koncernu, ta przełomowa decyzja zapadła w związku z tym, że z niewiadomych dotąd powodów wielu kierowców innych marek nie było zachwyconych poczynaniami właścicieli BMW na drogach. Po wnikliwych badaniach zleconych przez centralę BMW ustalono, że powodem nienajlepszych opinii o kierujących autami bawarskiej marki jest fakt, że inni użytkownicy dróg bardzo cenią sobie wiedzę o tym, co też zamierzają zrobić inni kierowcy – np. w jakim kierunku chcą jechać albo którym zjazdem będą zjeżdżać z ronda.

Anonimowy przedstawiciel BMW potwierdza, że dla tej firmy to milowy krok na drodze do poprawy bezpieczeństwa.

- Analizowaliśmy zarówno zachowania prowadzących auta BMW, jak i kierowców aut innych marek – mówi jeden z inżynierów BMW. – Zauważyliśmy też, że w wielu samochodach innych producentów zamontowany jest niewielki drążek po lewej stronie kierownicy. Można go obniżać lub podwyższać, co znajduje odzwierciedlenie we włączeniu migających lampek po jednej z dwóch stron samochodu.

Ten sam inżynier z nieskrywanym podnieceniem stwierdza, że z badań wynika, że sygnały te mają ścisły związek z zamiarem wykonania manewru przez kierowcę – np. skrętu w lewo lub w prawo. Mona też w ten sposób wskazywać zamiar zmiany pasa, zjazdu z autostrady albo z ronda.

- Gdy inni kierowcy widzą migające lampki, mogą dostosować swoje zamiary do poczynań innego kierowcy – zauważa przedstawiciel BMW.

Oczywiście bawarski koncern zamierza też rozpocząć szkolenia kierowców aut tej marki. Tak, aby przedstawić zalety stosowania nowego rozwiązania, jakim są bez wątpienia kierunkowskazy oraz zapoznać właścicieli BMW z technikami prowadzenia samochodów wyposażonych w ten nowoczesny system.

Oczywiście obok zastosowania kierunkowskazów we wszystkich modelach BMW, marka ta zamierza wprowadzić w tym roku wiele innych interesujących i równie innowacyjnych rozwiązań mających poprawić bezpieczeństwo na drogach. Przykładowo, w BMW pracują już nad systemem ostrzegającym kierowcę, gdy zbyt długo przebywa na skrajnym prawym pasie. Alarm wygaśnie, gdy auto znajdzie się na lewym lub przynajmniej środkowym pasie drogi ekspresowej lub autostrady.