C3 Aircross jest crossoverem z segmentu B. Samochód wpisuje się w najnowszą linię stylistyczną Citroena. Widać wiele nawiązań do bratniego C3 (przedni pas czy zaokrąglone kształty pojazdu), ale Aircross ma też swoje znaki szczególne, chociażby tylne słupki z efektem „żaluzji”. Silna stroną modelu będzie szeroka oferta personalizacji jego wyglądu zewnętrznego oraz wnętrza.

Samochód powstał na tej samej płycie podłogowej, co nowa generacja C3, jednak jest od niego trochę większy, więc i przestronniejszy. Podwyższone o 20 mm nadwozie C3 Aircrossa ma 4,15 m długości, 1,76 m szerokości i 1,64 m wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2,60 m. Bagażnik ma pojemność 410 l (po przesunięciu tylnych siedzeń – 520 l). Do dyspozycji pasażerów będzie też wiele pomysłowych schowków na podręczne przedmioty.

Do napędu przewidziano silniki znane z innych modeli Citroena i Peugeota. Są to trzycylindrowe jednostki benzynowe 1.2 PureTech i wysokoprężne 1.6 HDi (dostępne w różnych wariantach mocy). Napęd przenoszony jest na przednie koła. Większą dzielność poza asfaltem mają zapewnić opony typu opony Mud & Snow oraz elektronika w postaci systemu Grip Control z asystentem zjazdu.

Sprzedaż Citroena C3 Aircross rozpocznie się pod koniec tego roku. Wcześniej powinniśmy poznać jego ceny.