Segment aut kompaktowych nazywany jest "klasą Golfa" i nie jest to przypadek. Samochód producenta z Wolfsburga, debiutujący jako model VI już generacji prawie rok temu, seryjnie wygrywa testy porównawcze wielu czasopism branżowych. W prasie motoryzacyjnej coraz przeczytać można na temat auta VII generacji, spodziewanej w roku 2012. Wiadomo już na przykład, że po raz pierwszy w historii Golf otrzyma wersję z napędem hybrydowym, wykorzystujący silnik Diesla.

W "blokach startowych" czeka już natomiast zupełnie nowy Opel Astra, niedawno poznaliśmy jego ceny na rodzimym rynku niemieckim. Astra od lat znajduje się w gronie trzech najlepiej sprzedających się kompaktów w Europie, w segmencie który stanowi 27% całkowitej sprzedaży samochodów. Model Astra z roczną sprzedażą sięgającą 500 000 sztuk stanowi 1/3 sprzedaży wszystkich samochodów spod znaku Opel/Vauxhall.

W nowej Astrze wprowadzono zastosowania poprawiające komfort i bezpieczeństwo, które wcześniej były dostępne w modelu Insignia, należącego do segmentu aut średniej wielkości. Wyjątkowe technologie jak, na przykład, całkowicie nowe mechatroniczne zawieszenie, najnowocześniejszy system kontroli oświetlenia, przednia kamera do rozpoznawania znaków drogowych oraz siedzenia o najwyższej ergonomice również będą dostępne.

"Nowa Astra ze swoją stylistyką, dynamicznym prowadzeniem i bardzo praktycznymi elementami wyposażenia, podnosi poprzeczkę w swojej klasie - mówi Alain Visser, wiceprezes Opla. W kolejnych informacjach prasowych coraz więcej ciekawych informacji ujawnia tymczasem Ford na temat Focusa nowej generacji, który na rynku pojawi się pod koniec przyszłego roku. Auto, którego platforma jest wspólna m.in. z niedawno zaprezentowanym C-Max, należy do nowej rodziny kompaktowych modeli Forda będących efektem olbrzymiego globalnego programu prac projektowych i badawczych. Samochody będą naszpikowane supernowoczesnymi rozwiązaniami zwiększającymi bezpieczeństwo, komfort podróżowania, wygodę użytkowania, a w efekcie ogólne zadowolenie klienta.

Jedynym zakładem produkującym modelu Focus nowej generacji z myślą o dostawach na rynek europejski będą niemieckie zakłady w Saarlouis. Mówiąc o europejskim segmencie kompaktów, nie można zapomnieć też m.in. o modelu Skoda Octavia, który stosunkowo niedawno poddany został zmianom modernizacyjnym. Według dobrze poinformowanych źródeł, samochodu nowej generacji możemy spodziewać się w pierwszej połowie roku 2011.