Logo
WiadomościAktualnościCzy Golf utraci pozycję lidera?

Czy Golf utraci pozycję lidera?

Autor Żaglewski Rafał
Żaglewski Rafał

Segment aut kompaktowych nazywany jest potocznie "klasą Golfa". Model ten seryjnie wygrywa testy porównawcze wielu czasopism branżowych, ale na horyzoncie są już groźni konkurenci.

VW Golf
Onet
VW Golf

Segment aut kompaktowych nazywany jest "klasą Golfa" i nie jest to przypadek. Samochód producenta z Wolfsburga, debiutujący jako model VI już generacji prawie rok temu, seryjnie wygrywa testy porównawcze wielu czasopism branżowych. W prasie motoryzacyjnej coraz przeczytać można na temat auta VII generacji, spodziewanej w roku 2012. Wiadomo już na przykład, że po raz pierwszy w historii Golf otrzyma wersję z napędem hybrydowym, wykorzystujący silnik Diesla.

W "blokach startowych" czeka już natomiast zupełnie nowy Opel Astra, niedawno poznaliśmy jego ceny na rodzimym rynku niemieckim. Astra od lat znajduje się w gronie trzech najlepiej sprzedających się kompaktów w Europie, w segmencie który stanowi 27% całkowitej sprzedaży samochodów. Model Astra z roczną sprzedażą sięgającą 500 000 sztuk stanowi 1/3 sprzedaży wszystkich samochodów spod znaku Opel/Vauxhall.

W nowej Astrze wprowadzono zastosowania poprawiające komfort i bezpieczeństwo, które wcześniej były dostępne w modelu Insignia, należącego do segmentu aut średniej wielkości. Wyjątkowe technologie jak, na przykład, całkowicie nowe mechatroniczne zawieszenie, najnowocześniejszy system kontroli oświetlenia, przednia kamera do rozpoznawania znaków drogowych oraz siedzenia o najwyższej ergonomice również będą dostępne.

"Nowa Astra ze swoją stylistyką, dynamicznym prowadzeniem i bardzo praktycznymi elementami wyposażenia, podnosi poprzeczkę w swojej klasie - mówi Alain Visser, wiceprezes Opla. W kolejnych informacjach prasowych coraz więcej ciekawych informacji ujawnia tymczasem Ford na temat Focusa nowej generacji, który na rynku pojawi się pod koniec przyszłego roku. Auto, którego platforma jest wspólna m.in. z niedawno zaprezentowanym C-Max, należy do nowej rodziny kompaktowych modeli Forda będących efektem olbrzymiego globalnego programu prac projektowych i badawczych. Samochody będą naszpikowane supernowoczesnymi rozwiązaniami zwiększającymi bezpieczeństwo, komfort podróżowania, wygodę użytkowania, a w efekcie ogólne zadowolenie klienta.

Jedynym zakładem produkującym modelu Focus nowej generacji z myślą o dostawach na rynek europejski będą niemieckie zakłady w Saarlouis. Mówiąc o europejskim segmencie kompaktów, nie można zapomnieć też m.in. o modelu Skoda Octavia, który stosunkowo niedawno poddany został zmianom modernizacyjnym. Według dobrze poinformowanych źródeł, samochodu nowej generacji możemy spodziewać się w pierwszej połowie roku 2011.

Autor Żaglewski Rafał
Żaglewski Rafał