Nowy logotyp i emblemat, który umieszczany będzie na masce samochodów Dacii, ma być uosobieniem odnowy marki. Oba nowe elementy zostały stworzone przez wewnętrzny zespół projektowy. Logotyp emanować ma solidnością i stabilnością. Litery "D" i "C" celowo są swoimi lustrzanymi odbiciami - mają oddawać oszczędny i sprytny sposób myślenia, z którym Dacia chce się kojarzyć. Liternictwo ma także tworzyć wrażenie mechanicznego ruchu.

 Foto: Renault Group

Te same litery "D" i "C" zostały wykorzystane w emblemacie - jako ogniwa łańcucha, mające kojarzyć się z silną, spójną więzią. Znaczek na masce ma być także rozpoznawalny z nawet daleka.

Dacia przedsmak swojej nowej identyfikacji wizualnej zaprezentowała już wcześniej, wraz z koncepcyjnym modelem Dacia Bigster Concept, powstałym we współpracy z Ładą, który na grillu miał umieszczone już właśnie zupełnie nowy emblemat. Auto skonstruowano na platformie CMF-B, z której korzysta Renault Clio, Nissan Juke oraz Dacie - Logan i Sandero.