Brytyjczyk został bohaterem tego wyścigu i odniósł swoje 10 w karierze zwycięstwo. Tym samym przerwał pasmo zwycięstw Niemca w tym sezonie. Button aż sześć razy odwiedził strefę serwisową, uczestniczył w dwóch kolizjach i raz musiał za karę przejechać przez boksy, a po powrocie na tor znalazł się aż na 21 pozycji. Od tego momentu rozpoczął wielki pościg.
Był to także udany wyścig siedmiokrotnego mistrza świata Michaela Schumachera Kwalifikacje po raz 21 w karierze i szósty w tym roku wygrał Sebastian Vettel. Za nim nieoczekiwanie dwa Ferrari i kolega z zespołu Red Bull Racing Mark Webber.
Prognozy zapowiadają deszczowy wyścig, a to oznacza dla kierowców wielką ruletkę. Niektórzy już ustawili swoje bolidy na takie warunki, inni ryzykują i liczą, że jednak przez większość wyścigu tor będzie suchy.
Warto wspomnieć, iż tor w Montrealu jest szczególnym miejscem dla Roberta Kubicy. Tutaj Polak miał wypadek, ale także tutaj odniósł swoje pierwsze i jak dotychczas jedyne zwycięstwo w historii startów w wyścigach Formuły 1. Ostatecznie kierownictwo wyścigu podjęło decyzję o starcie za samochodem bezpieczeństwa. Zespoły ustawiły pod kątem deszczu większy docisk aerodynamiczny. Jamie Alguersuari wystartuje z alei serwisowej. Kierowca testowy McLarena Pedro De La Rossa zastąpi w zespole Sauber niedysponowanego Sergio Pereza.
Kierowcy po raz pierwszy pojadą w tym sezonie na zupełnie nieznanych oponach deszczowych Pirelli, co z całą pewnością nie będzie dla nich ułatwieniem.
Na tym torze Michael Schumacher zwyciężał aż siedmiokrotnie.
Relacja z wyścigu
START. Wszystkie bolidy pokonują kolejne okrążenia za samochodem bezpieczeństwa. Tor jest mokry, za samochodami widać rozpylające się obłoki wody
Okr. 5 – Samochód bezpieczeństwa zjechał z toru. Wystartowali! Alonso podejmuje kolejne próby wyprzedzenia Vettela, ale Niemiec broni się skutecznie. Obróciło bolid Webera, który przyblokował Hamiltona i spadł aż na 14 miejsce
Okr. 6 – Vettel, Alonso (+2 sekundy), Massa, Rosberg, Schumacher, Button, Hamilton, Kobayashi, Heidfeld, Maldonado, Pietrow, Webber, Di Resta, Sutil, Barrichello, Bumie, De la Rossa, Trulli, Kovalainen, Glock, Liuzzi, Alguersuari, Karthikeyan, D’Ambrosio
Okr. 7 – błąd Vettela, który musiał przejechać przez pas trawy
Okr. 8 – kolizja bolidów McLarena. To koniec wyścigu dla Hamiltona, którego bolid stracił prawe tylne koło
Okr. 8 – samochód bezpieczeństwa na torze. Button zjeżdża do boksów na wymianę opon i uszkodzonych elementów
Okr. 10 – zaczyna padać deszcz
Okr. 13 – restart do wyścigu. Vettel na czele przed duetem Ferrari. Button otrzymuje karę przejazdu przez aleję serwisową za przekroczenie dopuszczalnej prędkości za samochodem bezpieczeństwa
Okr. 14 – Button przejeżdża przez aleję serwisową
Okr.16 – Webber wyprzedza Pietrowa i awansował na 8 pozycję.
Okr. 17 – Button już jest 11. Barrichello w boksach
Okr. 17 – Webber wyprzedził Heidfelda i awansował na 7 miejsce
Okr. 18 – Alonso i Rosberg zmieniają opony na przejściowe. Alonso powraca na 7 pozycji za Pietrowem
Okr. 19 – Alonso wyprzedził Pietrowa i Heidfelda.
Okr. 20 – na torze po raz trzeci samochód bezpieczeństwa. Fatalne warunki atmosferyczne. Wielu kierowców w boksach zmienia opony na deszczówki, a wśród nich Vettel i Alonso
Okr. 20 – Webber zmiania koła i kierownicę. Rekordowy czas
Okr. 22 – Vettel sygnalizuje problemy na torze od zakrętu 9 do 13 z powodu zbyt dużej ilości wody
Okr. 23 – komunikaty zapowiadają duże opady w ciągu najbliższych 20 minut. Wyścig może zostać przerwany
Okr. 25 – czerwona flaga na torze. Wyścig został przerwany. Wciąż pada deszcz, a na torze jest sporo wody Po długiej przerwie zdecydowano się na wznowienie wyścigu. Kierowcy pokonują kolejne okrążenia toru za samochodem bezpieczeństwa
Okr. 29 – Kovalainen sygnalizuje problemy ze skrzynią biegów. Fin kończy udział w tym wyścigu
Okr. 35 – kolejny restart tego wyścigu
Okr. 36 – wielu kierowców zjeżdża do alei serwisowej i wymienia opony na przejściowe. Vettel ustanawia rekord okrążenia
Okr. 37 – Uderzony przez bolid Buttona Alonso wypada z toru i zawiesił się na krawężniku. Koniec wyścigu dla Hiszpana. Button ma przebitą lewą przednią oponę i stara się dojechać do boksów. Ambrosio otrzymuje karę za założenie złych opon. Na torze samochód bezpieczeństwa
Okr. 41 – kolejny restart wyścigu. Kolejność: Vettel, Kobayashi, Massa, Heidfeld, Di Resta, Webber, Schumacher, Pietrow, Suttil, Rosberg, Maldonado, Barrichello, Alguersuari, Buemi, D’Ambrosio, Glock, De La Rosa, Trulli, Karthikyan, Liuzzi, Button
Okr. 42 – Schumacher wyprzedził Webera. Di Resta podczas próby wyprzedzenia Heidfelda uszkodził przednie skrzydło Di Resta traci kolejne pozycje
Okr. 43. Di Resta w boksach Okr. 43 Trwa ciekawy pojedynek – Heidfeld, Schumacher, Webber i Pietrow, a także Kobayashi – Massa. Schumacher ustanawia rekord okrążenia
Okr. 44 – Schumacher wyprzedza Heidfelda i jest już czwarty. Nowy rekord okrążenia Vettela
Okr. 45 – kierowcy mogą korzystać z systemu DRS. Pietrow usiłuje wyprzedzić Webera. Po raz kolejny Schumacher ustanawia rekord okrążenia
Okr. 46 – Massa ustanawia rekord okrążenia
Okr. 47 – Button wyprzedza kolejnego kierowcę i jest już 11
Okr. 48 – Schumacher ustanawia rekord okrążenia Okr. 49. Webber w boksach. Wymiana opony na typu slick, co na takiej nawierzchni jest pokerowym wyborem
Okr. 50 – kierowcy zmieniają opony na slicki. Massa ma uszkodzony bolid i traci dużo czasu
Okr. 51 – Schumacher wykorzystuje pojedynek Massy z Kobayashim i awansuje na pozycję wicelidera
Okr. 52 – Sutil kończy udział w wyścigu. Webber ustanawia rekord okrążenia
Okr. 53 – kierowcy z czołówki zmieniają opony. Button ustanawia rekord okrążenia
Okr. 56 – Heidfeld po kontakcie z bolidem Kobayashiego ma urwane skrzydło i kończy udział w tym wyścigu Okr. 57 – na torze po raz kolejny samochód bezpieczeństwa
Okr. 60 – kolejny restart do wyścigu
Okr. 61 – Webber i Button próbują atakować Schumachera. Prowadzący w wyścigu Vettel powiększa przewagę nad Schumacherem do 2 sekund
Okr. 63 – Pietrow wyprzedził Kobayashiego i awansował na 5 pozycję
Okr. 64 – Webber wyprzedził Schumachera, ale Niemiec musiał ominąć szykanę
Okr. 65 – Button wykorzystał błąd Webera i awansował na 2 pozycję. Brytyjczyk aż 5 razy był w alei serwisowej i zajmował już na 41 okrążeniu 21 pozycję w tym wyścigu
Okr. 67 – Button goni lidera Vettela. Webber wyprzedził Schumachera i awansował na 3 pozycję
Okr. 68 – Paul di Resta rozbił bolid
Okr. 69 – błąd Vettela, Button korzysta z systemu DRS
Okr. 70 – kolejny błąd Vettela, który wypadł z toru. Jenson Button, który sześć razy był w alei serwisowej został nieoczekiwanym triumfatorem 10 w karierze Grand Prix.
Grand Prix Kanady 2011 - wyniki
Poz. | Nr | Kierowca | Zespół | Okr. | Czas/strata | Start | Punkty |
1 | 4 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 70 | Zwycięzca | 7 | 25 |
2 | 1 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 70 | +2.7 s | 1 | 18 |
3 | 2 | Mark Webber | RBR-Renault | 70 | +13.8 s | 4 | 15 |
4 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 70 | +14.2 s | 8 | 12 |
5 | 10 | Witalij Pietrow | Renault | 70 | +20.3 s | 10 | 10 |
6 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 70 | +33.2 s | 3 | 8 |
7 | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 70 | +33.2 s | 13 | 6 |
8 | 19 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 70 | +35.9 s | 18 | 4 |
9 | 11 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 70 | +45.1 s | 16 | 2 |
10 | 18 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 70 | +47.0 s | 15 | 1 |
11 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 70 | +50.4 s | 6 | - |
12 | 17 | Pedro de la Rosa | Sauber-Ferrari | 70 | +63.6 s | 17 | - |
13 | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT-Cosworth | 69 | +1 okr. | 21 | - |
14 | 22 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 69 | +1 okr. | 23 | - |
15 | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin-Cosworth | 69 | +1 okr. | 24 | - |
16 | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 69 | +1 okr. | 22 | - |
17 | 21 | Jarno Trulli | Lotus-Renault | 69 | +1 okr. | 19 | - |
18 | 15 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 67 | +3 okr. | 11 | - |
NUK | 12 | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | 61 | +9 okr. | 12 | - |
NUK | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 55 | +15 okr. | 9 | - |
NUK | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 49 | +21 okr. | 14 | - |
NUK | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 36 | +34 okr. | 2 | - |
NUK | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus-Renault | 28 | +42 okr. | 20 | - |
NUK | 3 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 7 | +63 okr. | 5 | - |