Brytyjczyk został bohaterem tego wyścigu i odniósł swoje 10 w karierze zwycięstwo. Tym samym przerwał pasmo zwycięstw Niemca w tym sezonie. Button aż sześć razy odwiedził strefę serwisową, uczestniczył w dwóch kolizjach i raz musiał za karę przejechać przez boksy, a po powrocie na tor znalazł się aż na 21 pozycji. Od tego momentu rozpoczął wielki pościg.

Był to także udany wyścig siedmiokrotnego mistrza świata Michaela Schumachera Kwalifikacje po raz 21 w karierze i szósty w tym roku wygrał Sebastian Vettel. Za nim nieoczekiwanie dwa Ferrari i kolega z zespołu Red Bull Racing Mark Webber.

Prognozy zapowiadają deszczowy wyścig, a to oznacza dla kierowców wielką ruletkę. Niektórzy już ustawili swoje bolidy na takie warunki, inni ryzykują i liczą, że jednak przez większość wyścigu tor będzie suchy.

Warto wspomnieć, iż tor w Montrealu jest szczególnym miejscem dla Roberta Kubicy. Tutaj Polak miał wypadek, ale także tutaj odniósł swoje pierwsze i jak dotychczas jedyne zwycięstwo w historii startów w wyścigach Formuły 1. Ostatecznie kierownictwo wyścigu podjęło decyzję o starcie za samochodem bezpieczeństwa. Zespoły ustawiły pod kątem deszczu większy docisk aerodynamiczny. Jamie Alguersuari wystartuje z alei serwisowej. Kierowca testowy McLarena Pedro De La Rossa zastąpi w zespole Sauber niedysponowanego Sergio Pereza.

Kierowcy po raz pierwszy pojadą w tym sezonie na zupełnie nieznanych oponach deszczowych Pirelli, co z całą pewnością nie będzie dla nich ułatwieniem.

Na tym torze Michael Schumacher zwyciężał aż siedmiokrotnie.

Relacja z wyścigu

START. Wszystkie bolidy pokonują kolejne okrążenia za samochodem bezpieczeństwa. Tor jest mokry, za samochodami widać rozpylające się obłoki wody

Okr. 5 – Samochód bezpieczeństwa zjechał z toru. Wystartowali! Alonso podejmuje kolejne próby wyprzedzenia Vettela, ale Niemiec broni się skutecznie. Obróciło bolid Webera, który przyblokował Hamiltona i spadł aż na 14 miejsce

Okr. 6 – Vettel, Alonso (+2 sekundy), Massa, Rosberg, Schumacher, Button, Hamilton, Kobayashi, Heidfeld, Maldonado, Pietrow, Webber, Di Resta, Sutil, Barrichello, Bumie, De la Rossa, Trulli, Kovalainen, Glock, Liuzzi, Alguersuari, Karthikeyan, D’Ambrosio

Okr. 7 – błąd Vettela, który musiał przejechać przez pas trawy

Okr. 8 – kolizja bolidów McLarena. To koniec wyścigu dla Hamiltona, którego bolid stracił prawe tylne koło

Okr. 8 – samochód bezpieczeństwa na torze. Button zjeżdża do boksów na wymianę opon i uszkodzonych elementów

Okr. 10 – zaczyna padać deszcz

Okr. 13 – restart do wyścigu. Vettel na czele przed duetem Ferrari. Button otrzymuje karę przejazdu przez aleję serwisową za przekroczenie dopuszczalnej prędkości za samochodem bezpieczeństwa

Okr. 14 – Button przejeżdża przez aleję serwisową

Okr.16 – Webber wyprzedza Pietrowa i awansował na 8 pozycję.

Okr. 17 – Button już jest 11. Barrichello w boksach

Okr. 17 – Webber wyprzedził Heidfelda i awansował na 7 miejsce

Okr. 18 – Alonso i Rosberg zmieniają opony na przejściowe. Alonso powraca na 7 pozycji za Pietrowem

Okr. 19 – Alonso wyprzedził Pietrowa i Heidfelda.

Okr. 20 – na torze po raz trzeci samochód bezpieczeństwa. Fatalne warunki atmosferyczne. Wielu kierowców w boksach zmienia opony na deszczówki, a wśród nich Vettel i Alonso

Okr. 20 – Webber zmiania koła i kierownicę. Rekordowy czas

Okr. 22 – Vettel sygnalizuje problemy na torze od zakrętu 9 do 13 z powodu zbyt dużej ilości wody

Okr. 23 – komunikaty zapowiadają duże opady w ciągu najbliższych 20 minut. Wyścig może zostać przerwany

Okr. 25 – czerwona flaga na torze. Wyścig został przerwany. Wciąż pada deszcz, a na torze jest sporo wody Po długiej przerwie zdecydowano się na wznowienie wyścigu. Kierowcy pokonują kolejne okrążenia toru za samochodem bezpieczeństwa

Okr. 29 – Kovalainen sygnalizuje problemy ze skrzynią biegów. Fin kończy udział w tym wyścigu

Okr. 35 – kolejny restart tego wyścigu

Okr. 36 – wielu kierowców zjeżdża do alei serwisowej i wymienia opony na przejściowe. Vettel ustanawia rekord okrążenia

Okr. 37 – Uderzony przez bolid Buttona Alonso wypada z toru i zawiesił się na krawężniku. Koniec wyścigu dla Hiszpana. Button ma przebitą lewą przednią oponę i stara się dojechać do boksów. Ambrosio otrzymuje karę za założenie złych opon. Na torze samochód bezpieczeństwa

Okr. 41 – kolejny restart wyścigu. Kolejność: Vettel, Kobayashi, Massa, Heidfeld, Di Resta, Webber, Schumacher, Pietrow, Suttil, Rosberg, Maldonado, Barrichello, Alguersuari, Buemi, D’Ambrosio, Glock, De La Rosa, Trulli, Karthikyan, Liuzzi, Button

Okr. 42 – Schumacher wyprzedził Webera. Di Resta podczas próby wyprzedzenia Heidfelda uszkodził przednie skrzydło Di Resta traci kolejne pozycje

Okr. 43. Di Resta w boksach Okr. 43 Trwa ciekawy pojedynek – Heidfeld, Schumacher, Webber i Pietrow, a także Kobayashi – Massa. Schumacher ustanawia rekord okrążenia

Okr. 44 – Schumacher wyprzedza Heidfelda i jest już czwarty. Nowy rekord okrążenia Vettela

Okr. 45 – kierowcy mogą korzystać z systemu DRS. Pietrow usiłuje wyprzedzić Webera. Po raz kolejny Schumacher ustanawia rekord okrążenia

Okr. 46 – Massa ustanawia rekord okrążenia

Okr. 47 – Button wyprzedza kolejnego kierowcę i jest już 11

Okr. 48 – Schumacher ustanawia rekord okrążenia Okr. 49. Webber w boksach. Wymiana opony na typu slick, co na takiej nawierzchni jest pokerowym wyborem

Okr. 50 – kierowcy zmieniają opony na slicki. Massa ma uszkodzony bolid i traci dużo czasu

Okr. 51 – Schumacher wykorzystuje pojedynek Massy z Kobayashim i awansuje na pozycję wicelidera

Okr. 52 – Sutil kończy udział w wyścigu. Webber ustanawia rekord okrążenia

Okr. 53 – kierowcy z czołówki zmieniają opony. Button ustanawia rekord okrążenia

Okr. 56 – Heidfeld po kontakcie z bolidem Kobayashiego ma urwane skrzydło i kończy udział w tym wyścigu Okr. 57 – na torze po raz kolejny samochód bezpieczeństwa

Okr. 60 – kolejny restart do wyścigu

Okr. 61 – Webber i Button próbują atakować Schumachera. Prowadzący w wyścigu Vettel powiększa przewagę nad Schumacherem do 2 sekund

Okr. 63 – Pietrow wyprzedził Kobayashiego i awansował na 5 pozycję

Okr. 64 – Webber wyprzedził Schumachera, ale Niemiec musiał ominąć szykanę

Okr. 65 – Button wykorzystał błąd Webera i awansował na 2 pozycję. Brytyjczyk aż 5 razy był w alei serwisowej i zajmował już na 41 okrążeniu 21 pozycję w tym wyścigu

Okr. 67 – Button goni lidera Vettela. Webber wyprzedził Schumachera i awansował na 3 pozycję

Okr. 68 – Paul di Resta rozbił bolid

Okr. 69 – błąd Vettela, Button korzysta z systemu DRS

Okr. 70 – kolejny błąd Vettela, który wypadł z toru. Jenson Button, który sześć razy był w alei serwisowej został nieoczekiwanym triumfatorem 10 w karierze Grand Prix.

Grand Prix Kanady 2011 - wyniki

Poz. Nr Kierowca Zespół Okr. Czas/strata Start Punkty
1 4 Jenson Button McLaren-Mercedes 70 Zwycięzca 7 25
2 1 Sebastian Vettel RBR-Renault 70 +2.7 s 1 18
3 2 Mark Webber RBR-Renault 70 +13.8 s 4 15
4 7 Michael Schumacher Mercedes 70 +14.2 s 8 12
5 10 Witalij Pietrow Renault 70 +20.3 s 10 10
6 6 Felipe Massa Ferrari 70 +33.2 s 3 8
7 16 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 70 +33.2 s 13 6
8 19 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 70 +35.9 s 18 4
9 11 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 70 +45.1 s 16 2
10 18 Sebastien Buemi STR-Ferrari 70 +47.0 s 15 1
11 8 Nico Rosberg Mercedes 70 +50.4 s 6 -
12 17 Pedro de la Rosa Sauber-Ferrari 70 +63.6 s 17 -
13 23 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 69 +1 okr. 21 -
14 22 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 69 +1 okr. 23 -
15 25 Jerome d'Ambrosio Virgin-Cosworth 69 +1 okr. 24 -
16 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 69 +1 okr. 22 -
17 21 Jarno Trulli Lotus-Renault 69 +1 okr. 19 -
18 15 Paul di Resta Force India-Mercedes 67 +3 okr. 11 -
NUK 12 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 61 +9 okr. 12 -
NUK 9 Nick Heidfeld Renault 55 +15 okr. 9 -
NUK 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 49 +21 okr. 14 -
NUK 5 Fernando Alonso Ferrari 36 +34 okr. 2 -
NUK 20 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 28 +42 okr. 20 -
NUK 3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 7 +63 okr. 5 -