Auto Świat Wiadomości Aktualności Deszcz reżyserem Grand Prix Kanady 2011

Deszcz reżyserem Grand Prix Kanady 2011

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

To był niezwykły wyścig, który trwał ponad 4 godziny. Na ostatnim okrążeniu prowadzącego od startu Sebastiana Vettela wyprzedził goniący z ostatniej pozycji Jenson Button

Deszcz reżyserem Grand Prix Kanady 2011
Auto Świat
Deszcz reżyserem Grand Prix Kanady 2011

Brytyjczyk został bohaterem tego wyścigu i odniósł swoje 10 w karierze zwycięstwo. Tym samym przerwał pasmo zwycięstw Niemca w tym sezonie. Button aż sześć razy odwiedził strefę serwisową, uczestniczył w dwóch kolizjach i raz musiał za karę przejechać przez boksy, a po powrocie na tor znalazł się aż na 21 pozycji. Od tego momentu rozpoczął wielki pościg.

Był to także udany wyścig siedmiokrotnego mistrza świata Michaela Schumachera Kwalifikacje po raz 21 w karierze i szósty w tym roku wygrał Sebastian Vettel. Za nim nieoczekiwanie dwa Ferrari i kolega z zespołu Red Bull Racing Mark Webber.

Prognozy zapowiadają deszczowy wyścig, a to oznacza dla kierowców wielką ruletkę. Niektórzy już ustawili swoje bolidy na takie warunki, inni ryzykują i liczą, że jednak przez większość wyścigu tor będzie suchy.

Warto wspomnieć, iż tor w Montrealu jest szczególnym miejscem dla Roberta Kubicy. Tutaj Polak miał wypadek, ale także tutaj odniósł swoje pierwsze i jak dotychczas jedyne zwycięstwo w historii startów w wyścigach Formuły 1. Ostatecznie kierownictwo wyścigu podjęło decyzję o starcie za samochodem bezpieczeństwa. Zespoły ustawiły pod kątem deszczu większy docisk aerodynamiczny. Jamie Alguersuari wystartuje z alei serwisowej. Kierowca testowy McLarena Pedro De La Rossa zastąpi w zespole Sauber niedysponowanego Sergio Pereza.

Kierowcy po raz pierwszy pojadą w tym sezonie na zupełnie nieznanych oponach deszczowych Pirelli, co z całą pewnością nie będzie dla nich ułatwieniem.

Na tym torze Michael Schumacher zwyciężał aż siedmiokrotnie.

Relacja z wyścigu

START. Wszystkie bolidy pokonują kolejne okrążenia za samochodem bezpieczeństwa. Tor jest mokry, za samochodami widać rozpylające się obłoki wody

Okr. 5 – Samochód bezpieczeństwa zjechał z toru. Wystartowali! Alonso podejmuje kolejne próby wyprzedzenia Vettela, ale Niemiec broni się skutecznie. Obróciło bolid Webera, który przyblokował Hamiltona i spadł aż na 14 miejsce

Okr. 6 – Vettel, Alonso (+2 sekundy), Massa, Rosberg, Schumacher, Button, Hamilton, Kobayashi, Heidfeld, Maldonado, Pietrow, Webber, Di Resta, Sutil, Barrichello, Bumie, De la Rossa, Trulli, Kovalainen, Glock, Liuzzi, Alguersuari, Karthikeyan, D’Ambrosio

Okr. 7 – błąd Vettela, który musiał przejechać przez pas trawy

Okr. 8 – kolizja bolidów McLarena. To koniec wyścigu dla Hamiltona, którego bolid stracił prawe tylne koło

Okr. 8 – samochód bezpieczeństwa na torze. Button zjeżdża do boksów na wymianę opon i uszkodzonych elementów

Okr. 10 – zaczyna padać deszcz

Okr. 13 – restart do wyścigu. Vettel na czele przed duetem Ferrari. Button otrzymuje karę przejazdu przez aleję serwisową za przekroczenie dopuszczalnej prędkości za samochodem bezpieczeństwa

Okr. 14 – Button przejeżdża przez aleję serwisową

Okr.16 – Webber wyprzedza Pietrowa i awansował na 8 pozycję.

Okr. 17 – Button już jest 11. Barrichello w boksach

Okr. 17 – Webber wyprzedził Heidfelda i awansował na 7 miejsce

Okr. 18 – Alonso i Rosberg zmieniają opony na przejściowe. Alonso powraca na 7 pozycji za Pietrowem

Okr. 19 – Alonso wyprzedził Pietrowa i Heidfelda.

Okr. 20 – na torze po raz trzeci samochód bezpieczeństwa. Fatalne warunki atmosferyczne. Wielu kierowców w boksach zmienia opony na deszczówki, a wśród nich Vettel i Alonso

Okr. 20 – Webber zmiania koła i kierownicę. Rekordowy czas

Okr. 22 – Vettel sygnalizuje problemy na torze od zakrętu 9 do 13 z powodu zbyt dużej ilości wody

Okr. 23 – komunikaty zapowiadają duże opady w ciągu najbliższych 20 minut. Wyścig może zostać przerwany

Okr. 25 – czerwona flaga na torze. Wyścig został przerwany. Wciąż pada deszcz, a na torze jest sporo wody Po długiej przerwie zdecydowano się na wznowienie wyścigu. Kierowcy pokonują kolejne okrążenia toru za samochodem bezpieczeństwa

Okr. 29 – Kovalainen sygnalizuje problemy ze skrzynią biegów. Fin kończy udział w tym wyścigu

Okr. 35 – kolejny restart tego wyścigu

Okr. 36 – wielu kierowców zjeżdża do alei serwisowej i wymienia opony na przejściowe. Vettel ustanawia rekord okrążenia

Okr. 37 – Uderzony przez bolid Buttona Alonso wypada z toru i zawiesił się na krawężniku. Koniec wyścigu dla Hiszpana. Button ma przebitą lewą przednią oponę i stara się dojechać do boksów. Ambrosio otrzymuje karę za założenie złych opon. Na torze samochód bezpieczeństwa

Okr. 41 – kolejny restart wyścigu. Kolejność: Vettel, Kobayashi, Massa, Heidfeld, Di Resta, Webber, Schumacher, Pietrow, Suttil, Rosberg, Maldonado, Barrichello, Alguersuari, Buemi, D’Ambrosio, Glock, De La Rosa, Trulli, Karthikyan, Liuzzi, Button

Okr. 42 – Schumacher wyprzedził Webera. Di Resta podczas próby wyprzedzenia Heidfelda uszkodził przednie skrzydło Di Resta traci kolejne pozycje

Okr. 43. Di Resta w boksach Okr. 43 Trwa ciekawy pojedynek – Heidfeld, Schumacher, Webber i Pietrow, a także Kobayashi – Massa. Schumacher ustanawia rekord okrążenia

Okr. 44 – Schumacher wyprzedza Heidfelda i jest już czwarty. Nowy rekord okrążenia Vettela

Okr. 45 – kierowcy mogą korzystać z systemu DRS. Pietrow usiłuje wyprzedzić Webera. Po raz kolejny Schumacher ustanawia rekord okrążenia

Okr. 46 – Massa ustanawia rekord okrążenia

Okr. 47 – Button wyprzedza kolejnego kierowcę i jest już 11

Okr. 48 – Schumacher ustanawia rekord okrążenia Okr. 49. Webber w boksach. Wymiana opony na typu slick, co na takiej nawierzchni jest pokerowym wyborem

Okr. 50 – kierowcy zmieniają opony na slicki. Massa ma uszkodzony bolid i traci dużo czasu

Okr. 51 – Schumacher wykorzystuje pojedynek Massy z Kobayashim i awansuje na pozycję wicelidera

Okr. 52 – Sutil kończy udział w wyścigu. Webber ustanawia rekord okrążenia

Okr. 53 – kierowcy z czołówki zmieniają opony. Button ustanawia rekord okrążenia

Okr. 56 – Heidfeld po kontakcie z bolidem Kobayashiego ma urwane skrzydło i kończy udział w tym wyścigu Okr. 57 – na torze po raz kolejny samochód bezpieczeństwa

Okr. 60 – kolejny restart do wyścigu

Okr. 61 – Webber i Button próbują atakować Schumachera. Prowadzący w wyścigu Vettel powiększa przewagę nad Schumacherem do 2 sekund

Okr. 63 – Pietrow wyprzedził Kobayashiego i awansował na 5 pozycję

Okr. 64 – Webber wyprzedził Schumachera, ale Niemiec musiał ominąć szykanę

Okr. 65 – Button wykorzystał błąd Webera i awansował na 2 pozycję. Brytyjczyk aż 5 razy był w alei serwisowej i zajmował już na 41 okrążeniu 21 pozycję w tym wyścigu

Okr. 67 – Button goni lidera Vettela. Webber wyprzedził Schumachera i awansował na 3 pozycję

Okr. 68 – Paul di Resta rozbił bolid

Okr. 69 – błąd Vettela, Button korzysta z systemu DRS

Okr. 70 – kolejny błąd Vettela, który wypadł z toru. Jenson Button, który sześć razy był w alei serwisowej został nieoczekiwanym triumfatorem 10 w karierze Grand Prix.

Grand Prix Kanady 2011 - wyniki

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Poz.NrKierowcaZespółOkr.Czas/strataStartPunkty
14Jenson ButtonMcLaren-Mercedes70Zwycięzca725
21Sebastian VettelRBR-Renault70+2.7 s118
32Mark WebberRBR-Renault70+13.8 s415
47Michael SchumacherMercedes70+14.2 s812
510Witalij PietrowRenault70+20.3 s1010
66Felipe MassaFerrari70+33.2 s38
716Kamui KobayashiSauber-Ferrari70+33.2 s136
819Jaime AlguersuariSTR-Ferrari70+35.9 s184
911Rubens BarrichelloWilliams-Cosworth70+45.1 s162
1018Sebastien BuemiSTR-Ferrari70+47.0 s151
118Nico RosbergMercedes70+50.4 s6-
1217Pedro de la RosaSauber-Ferrari70+63.6 s17-
1323Vitantonio LiuzziHRT-Cosworth69+1 okr.21-
1422Narain KarthikeyanHRT-Cosworth69+1 okr.23-
1525Jerome d'AmbrosioVirgin-Cosworth69+1 okr.24-
1624Timo GlockVirgin-Cosworth69+1 okr.22-
1721Jarno TrulliLotus-Renault69+1 okr.19-
1815Paul di RestaForce India-Mercedes67+3 okr.11-
NUK12Pastor MaldonadoWilliams-Cosworth61+9 okr.12-
NUK9Nick HeidfeldRenault55+15 okr.9-
NUK14Adrian SutilForce India-Mercedes49+21 okr.14-
NUK5Fernando AlonsoFerrari36+34 okr.2-
NUK20Heikki KovalainenLotus-Renault28+42 okr.20-
NUK3Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes7+63 okr.5-
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:Sport i sportowcy
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków