Ponaddwudziestodwukilometrowy odcinek nowej S3 od Brzozowa do Miękowa połączył wybudowane w latach 2011–2012 obwodnice Miękowa oraz Troszyna, Parłówka i Ostromic. Z kolei odcinek z Miękowa do Rzęśnicy był fragmentem dwujezdniowej drogi powstałej w drugiej połowie lat 70. ubiegłego wieku, którą dostosowano do aktualnych standardów drogi ekspresowej.

W ramach kontraktu w miejscowości Kliniska Wielkie powstał węzeł drogowy, który zastąpił wcześniejsze skrzyżowanie z przejściem dla pieszych. Kompleksowo przebudowano również węzeł Rzęśnica z drogą wojewódzką nr 142. Inwestycję podobnie jak odcinek Brzozowo–Miękowo zrealizowała firma Budimex.

Mapa S3 Foto: GDDKiA
Mapa S3

Dalsza część tekstu znajduje się pod wideo

Droga S3 – co słychać na budowie?

Droga ekspresowa S3 jest częścią korytarza transportowego łączącego Skandynawię z Adriatykiem. Jest to również główna magistrala drogowa wzdłuż zachodniej granicy Polski łącząca trzy autostrady: A6, A2 i A4. Obecnie, licząc razem z oddanymi dzisiaj do ruchu odcinkami z liczącej około 480 km drogi, gotowych jest już 402,3 km, czyli 83,6 proc. całej trasy.

Aktualnie trwa budowa odcinka od Bolkowa do Lubawki, gdzie są drążone dwa tunele. W czwartym kwartale 2021 r. powinna zakończyć się już realizacja odcinka Lubin–Polkowice (woj. dolnośląskie).

Z kolei w woj. zachodniopomorskim w sierpniu ubiegłego roku podpisano umowy na budowę odcinków od Świnoujścia do Troszyna. Wiosną 2022 r. powinny ruszyć roboty budowlane na tym odcinku drogi. Ich zakończenie planowane jest w 2024 r. i będzie to jednocześnie koniec budowy całej drogi ekspresowej S3.