Marka DS powstała w Paryżu 1 czerwca 2014 roku – wyodrębniono ją z Citroena. Po raz pierwszy modele DS zaprezentowano na salonie w Genewie w 2015 roku – w 60. rocznicę zaprezentowania rewolucyjnego modelu Citroen DS.
Modele DS, mimo że zbudowane na bazie Citroenów, mają osobne logo (stylizowane litery DS nad napisem DS AUTOMOBILES). Marka DS nawiązuje do historycznego modelu Citroena – DS – awangardowego, luksusowego, zaawansowanego technicznie.
W Polsce odrębna sieć sprzedaży modeli DS powstanie 1 września 2018 r. Salony DS powstaną w Warszawie, Gdańsku, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Szczecinie i w Katowicach. Miasta nie zostały wybrane przypadkowo – z analizy sprzedaży modeli premium w Polsce wynika, że właśnie w tych 8 miastach sprzedawanych jest ok. 80 proc. modeli z segmentu premium.
Do końca 2017 r. powstaną 3 obiekty: DS Store w Krakowie i w Katowicach oraz DS Salon w Łodzi. DS Store to osobny salon o powierzchni co najmniej 250 metrów kwadratowych, DS Salon to mniejszy lokal o pow. min. 125 metrów kwadratowych – połączony z salonem Citroena.
Obecnie dostępne są 4 modele DS – DS 3, DS 4, DS 4 Crossback, DS 5, piątym modelem będzie zaprezentowany w Genewie w 2017 r. DS 7 Crossback.