W kategorii małych samochodów rodzinnych najlepszym samochodem ubiegłego roku został Mercedes CLA, którego ocena poziomu bezpieczeństwa przekroczyła 90 proc. w trzech spośród czterech badanych obszarów, a łączna ocena bīla najwyższa wśród wszystkich testowanych w ubiegłym roku aut. Co ciekawe, także 5 innych modeli marki w 2019 roku zdobyło notę 5 gwiazdek w crashtestach Euro NCAP.

O dużym sukcesie może mówić również amerykańska Tesla, której Model X został uznany za najbezpieczniejszy samochód w kategorii dużych modeli offroadowych (drugie miejsce zajął tu Seat Tarraco), a Model 3 w kategorii aut elektrycznych i hybrydowych oraz razem z BMW serii 3 wśród aut rodzinnych klasy średniej. W tej ostatniej BMW uzyskało najwyższy wynik w zakresie ochrony pieszych a Tesla za systemy asystujące. Tuż za nimi uplasowała się Skoda Octavia.

W łączonej kategorii małych aut terenowych i małych multivanów zwycięzcą został Subaru Forester, a tuż za nim sklasyfikowano Mazdę CX-30 i VW T-Crossa. Natomiast wśród aut małych najlepszymi rezultatami mogły pochwalić się Audi A1 i Renault Clio. Trzecią pozycję w tej kategorii zajął Ford Puma.

Słowa uznania należą się również BMW Z4. Był to jedyny przedstawiciel roadsterów testowany w ubiegłym roku, który przy okazji wyśrubował standardy bezpieczeństwa w tym segmencie.

Szczegółowe wyniki poszczególnych modeli

Model ochrona dorosłych pasażerów ochrona dzieci ochrona przechodniów systemy asystujące
rodzinne auta klasy średniej
Tesla Model 3 96% 86% 74% 94%
BMW 3 97% 87% 87% 76%
Skoda Octavia 92% 88% 73% 79%
duże terenowe
Tesla Model X 98% 81% 72% 94%
Seat Tarraco 97% 84% 79% 79%
małe rodzinne
Mercedes CLA 96% 91% 91% 75%
Mazda 3 98% 87% 81% 73%
małe terenowe/MPV
Subaru Forester 97% 91% 80% 78%
Mazda CX-30 99% 86% 80% 77%
VW T-Cross 97% 86% 81% 80%
małe
Audi A1 95% 85% 73% 80%
Renault Clio 96% 89% 72% 75%
hybrydy i elektryki
Tesla Model 3 96% 86% 74% 94%
Tesla Model X 98% 81% 72% 94%