Wyniki testów pokazują, że nie wszyscy producenci są gotowi na testy zderzeniowe z nowymi ostrzejszymi wymogami bezpieczeństwa. Pięciu gwiazdek jako jedyna nie zdobyła Kia. Picanto otrzymało jedynie 4 gwiazdki. Na taki wynik wpłynął między innymi brak montowanego w podstawowej wersji systemu stabilizacji. W 2012 każdy nowy samochód będzie musiał posiadać ten system bez względu na jego wielkość i poziom wyposażenia. Hybrydowy Opel Ampera otrzymał pięć gwiazdek. Szczególną uwagę warto zwrócić na maksymalny poziom ochrony podczas zderzenia bocznego. Ten wynik Opel zawdzięcza dobrej wytrzymałej konstrukcji całego nadwozia.Chevrolet Aveo i Chevrolet Orlando wyróżniły się w kategorii ochrony pieszego. Wyniki uzyskane przez Aveo uległy znacznemu polepszeniu w odniesieniu do poprzedniej generacji tego samochodu.

Bardzo odbry poziom ochrony przechodniów i dzieci zapewniają: Hyundai i40, VW Jetta, Golf Cabriolet. Opel Ampera, Audi A6, Citroen DS5 w zakresie ochrony dzieci i przechodniów uzyskały dobre wyniki, ale według norm na 2012 rok ich rezultaty nie prezentują się już tak dobrze. W tej kategorii najlepszy rezultat uzyskał Ford Focus. Euro NCAP docenia producentów stosujących nowoczesne rozwiązania w swoich samochodach. Citroen DS5 i BMW X3 oferują na wyposażeniu systemy powiadamiania o wypadku. Citroen nazwał swój Localized Emergency Call, a BMW eCall. Następnym przykładem jest system zastosowany w Mazdzie 3 Mazda Rear Vehicle MonitoringSystem – ostrzega on o samochodzie znajdującym się w martwym polu, a także o szybko zbliżającym się aucie na jednym z bocznych pasów w odległości do 50 metrów.