Najmocniejszą Fiestę przygotował zespół Ford Performance. Bazą była Fiesta ST z silnikiem 182-konnym oferowana od 2013 roku.
Specjaliści z Ford Performance wycisnęli z silnika 1.6 EcoBoost dodatkowe 18 KM, zwiększyli też o 50 Nm moment obrotowy (do 290 Nm).
Po tych zmianach Fiesta ST200 przyspiesza do „setki" w 6,7 sekundy (wersja ST w 6,9 s) i rozpędza się do 230 km/h.
Nowa mocna wersja ma zmieniony układ kierowniczy i zawieszenie. Auto ma też układ eTVC poprawiający stabilność jazdy na zakrętach. Gdy Fiesta pokonuje zakręt z dużą prędkością, układ przyhamowuje przednie wewnętrzne koło – redukuje to podsterowność auta, czyli tendencję do wyjeżdżania przodem z zakrętu.
Fiesta ST200 wyposażona została także w układ ESC (elektroniczna kontrola stabilności) działający w trzech trybach – pozwala to na sportową jazdę z kontrolowanymi poślizgami.
Z zewnątrz Fiestę ST200 poznamy po dużych, czarnych, matowych 17-calowych felgach, czerwonych zaciskach hamulcowych, przednim spoilerze, poszerzonych bocznych progach, tylnym dyfuzorze w kolorze nadwozia i dużym tylnym spoilerze dachowym.
Wewnątrz Fiesta ST200 ma sportowe fotele Recaro ze srebrnymi przeszyciami, podświetlane nakładki progowe z logo ST200, wstawki z włókna węglowego na desce rozdzielczej, aluminiowe nakładki na pedały, aluminiowy drążek skrzyni biegów.
Kierowcom Fiesty ST200 na pewno przypadnie do gustu system Sound Symposer – kieruje on dźwięk silnika do kabiny pasażerskiej.
Produkcja Fiesty ST200 rozpoczęła się w czerwcu 2016 r.
Oto galeria zdjęć nowej Fiesty ST200.