Najmocniejszą Fiestę przygotował zespół Ford Performance. Bazą była Fiesta ST z silnikiem 182-konnym oferowana od 2013 roku.
Specjaliści z Ford Performance wycisnęli z silnika 1.6 EcoBoost dodatkowe 18 KM, zwiększyli też o 50 Nm moment obrotowy (do 290 Nm).
Po tych zmianach Fiesta ST200 przyspiesza do „setki" w 6,7 sekundy (wersja ST w 6,9 s) i rozpędza się do 230 km/h.
Nowa mocna wersja ma zmieniony układ kierowniczy i zawieszenie. Auto ma też układ eTVC poprawiający stabilność jazdy na zakrętach. Gdy Fiesta pokonuje zakręt z dużą prędkością, układ przyhamowuje przednie wewnętrzne koło – redukuje to podsterowność auta, czyli tendencję do wyjeżdżania przodem z zakrętu.
Fiesta ST200 wyposażona została także w układ ESC (elektroniczna kontrola stabilności) działający w trzech trybach – pozwala to na sportową jazdę z kontrolowanymi poślizgami.
Z zewnątrz Fiestę ST200 poznamy po dużych, czarnych, matowych 17-calowych felgach, czerwonych zaciskach hamulcowych, przednim spoilerze, poszerzonych bocznych progach, tylnym dyfuzorze w kolorze nadwozia i dużym tylnym spoilerze dachowym.
Wewnątrz Fiesta ST200 ma sportowe fotele Recaro ze srebrnymi przeszyciami, podświetlane nakładki progowe z logo ST200, wstawki z włókna węglowego na desce rozdzielczej, aluminiowe nakładki na pedały, aluminiowy drążek skrzyni biegów.
Kierowcom Fiesty ST200 na pewno przypadnie do gustu system Sound Symposer – kieruje on dźwięk silnika do kabiny pasażerskiej.
Produkcja Fiesty ST200 rozpoczęła się w czerwcu 2016 r.
Oto galeria zdjęć nowej Fiesty ST200.
Galeria zdjęć
Ford Siesta ST200
Ford Siesta ST200
Ford Siesta ST200
Ford Siesta ST200
Ford Siesta ST200
Ford Siesta ST200
Ford Siesta ST200
Ford Siesta ST200
Ford Siesta ST200
Ford Siesta ST200