Polsce dilerzy Forda już zaczęli przyjmować zamówienia na nowe minivany: 5-osobowego C-Max i 7-osobvowego Grand C-Max.
Auta przeszły zmiany stylistyczne nadwozia, wnętrza, przekonstruowano w nich podwozia, oba samochody mają też nowy silnik 1,5 EcoBoost, który zastąpił jednostkę 1,6 litra.
Oba vany mają nowy system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach – układ działa teraz do prędkości 50 km/h (poprzednio do 30 km/h).
Oba modele mają także system elektrycznego, bezdotykowego otwierania i zamykania drzwi bagażnika – wystarczy wykonać ruch nogą pod tylnym zderzakiem.
Jak zapewnia Ford nowe vany mają teraz tapicerkę lepszej jakości oraz wiele poręcznych schowków we wnętrzu.
Oba modele oferowane są w trzech wersjach wyposażenia: Trend, Edition i Titanium.
Podstawową wersją silnikową jest benzynowy motor 1,6/85 KM – w wersji Trend C-Max z tą jednostką kosztuje 68 100 zł.
Jest to jednak motor słaby, dlatego lepiej zdecydować się na jednostę 1.0 EcoBoost/100 KM. C-Max w wersji Trend z tym silnikiem jest droższy o 5,5 tys. zł i kosztuje 73 600 zł, a Grand C-Max jest droższy o 3050 zł – kosztuje 76 650 zł. Taka różnica w cenie dotyczy także innych wersji wyposażeniowych i silnikowych.
Benzynowy silnik 1,0 EcoBoost oferowany jest także w wersji 125 KM. C-Max z tym motorem kosztuje 76 600 zł, a Grand C-Max 3050 zł drożej.
Benzynowy motor 1,5 EcoBoost występuje w dwóch wersjach mocy: 150 i 182 KM. Wersja 150-konna Trend z ręczną skrzynią biegów kosztuje 80 550 zł. Odmiana 182-konna (dostępna tylko z automatem) kosztuje 94 350 zł.
Fordy C-Max i Grand C-Max oferowane są także z silnikami Diesla. Jednostka 1,5 TDCi występuje jako 95-konna, 105-konna oraz 120-konna.
Najtańsza wersja dieslowska 95-konna Trend kosztuje 80 800 zł.
2-litrowy diesel TDCi występuje w dwóch wariantach mocy: 150 i 170 KM.
C-Max w wersji Trend 150-konnej wyceniony został na 88 850 zł, a w 170-konnej na 100 850 zł.
Dilerzy Forda już przyjmują zamówienia na C-Maksa i Grand C-Maksa, lecz auta pojawią się w salonach pod koniec maja 2015 r.