Jak słusznie zauważył jeden z niemieckich portali branżowych, popularność Forda F 150 w USA jest duża, jak Volkswagena Golfa w całej Europie. Amerykańska półciężarówka notuje od kilku lat bardzo wysokie wyniki sprzedaży, szczególnie w środkowo-zachodnich częściach kraju. Sukces F 150 nie słabnie nawet pomimo rosnących cen paliw i dysputy o ochronie środowiska. Dlatego też Ford przy projektowaniu kolejnej generacji swojego dużego pick-upa nie musiał dokonywać wielu zmian.

Dwunasta seria F 150 jest nieco bardziej kanciasta od poprzednika, grill z wlotami powietrza stoi w większym pionie względem maski, zaś przedni zderzak zyskał na masywności. Lekko zmienił się także wygląd przednich reflektorów. Najwięcej nowości ma natomiast pojawić się od strony komfortu tego legendarnego modelu. Jednym z ciekawszych rozwiązań są wysuwane stopnie podczas otwierania burty załadunkowej. Nowa struktura blachy ma zmniejszyć z kolei poziom hałasu wewnątrz kabiny. Siedzenia dla pasażerów jadących z tyłu można teraz złożyć zyskując dodatkową przestrzeń na bagaż.

Ford nie zrezygnował z bogatej liczby poziomów wyposażenia samochodu (30 różnych propozycji) oraz kombinacji nadwozia. Niektóre z nich dostępne są z napędem na obie osie. W iście amerykańskim aucie nie mogło zabraknąć sztandarowych dla tego rynku widlastych silników z ośmioma cylindrami. Topową jednostką jest więc motor typu Otto, o pojemności 5.4 l., który (uwaga!) alternatywnie może być zasilany etanolem. Wśród benzynowych jednostek znalazły się jeszcze dwie wersje V8 o pojemności 4.6 l., ale innych mocach. Producent na wyposażeniu ma również jednostki wysokoprężne jednak w sprzedaży pojawią się one dopiero w 2010 roku. Klienci mogą wybierać także pomiędzy cztero- lub sześciostopniowymi skrzyniami biegów

Wszystkie egzemplarze mogą być opcjonalnie wyposażone w system ESP, stabilizator aktywny podczas jazdy z przyczepą, a nawet 700-wattowy system car-audio od Sony. Auto w sprzedaży najprawdopodobniej pojawi się w 2009 roku i będzie kontynuować walkę w segmencie pick-upów z Dodgem Ram i Toyotą Tundra.

Jedziesz do Zakopanego na Puchar Świata? Zobacz serwis specjalny