Silnik 1.0 EcoBoost występuje w dwóch wariantach mocy: 100 i 125 KM - tyle samo, co w przypadku wolnossącej jednostki o pojemności 1,6 l. Mocniejsza wersja generuje 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego (200 Nm z overboost) w bardzo szerokim zakresieobrotów od 1400 do 5400 obr./min, zapewniając przyzwoitą dynamikę pojazdu.

Największym plusem ma być zużycie paliwa. Według danych producenta hatchback ma zużywać średnio tylko 5 l benzyny na 100 km, co ma sprawić, że będzie on bardziej opłacalny niż turbodiesel. Średnia emisja CO2 wynosi 114 g/km. Najmniejsza jednostka dołączy do nowej rodziny jednostek napędowych Forda, która składa się już z silników 1.6 EcoBoost i 2.0 EcoBoost (niedostępna w Focusie).

Polskie ceny Forda Focusa 1.0 EcoBoost zostaną wkrótce opublikowane. W dalszej kolejności silnik ma trafić do gamy minivana C-MAX oraz nowego mikrovana B-MAX, który trafi do sprzedaży w tym roku.

Ford Focus 1.0 EcoBoost coraz bliżej Foto: Auto Świat
Ford Focus 1.0 EcoBoost coraz bliżej