czy dojazd do salonu jest dobrze oznakowany, czy przed salonem są wolne miejsca parkingowe, jak sprzedawcy reagują na pojawienie się klienta i jak zajmują się nim w trakcie całej wizyty, czy są uprzejmi i kompetentni, jak prezentują samochód i jego walory, czy posługują się zrozumiałym językiem. Próbowali także negocjować cenę pojazdu i odbyć wybranym autem jazdę próbną. Jaki obraz wyłania się po naszym teście? Czy kupno samochodu w salonie to przyjemność, czy stresująca udręka? Zdecydowanie to pierwsze. Polskie salony samochodowe są na europejskim, a niektóre wręcz na światowym poziomie. Wyróżnia je ładna architektura, eleganckie otoczenie, dobra ekspozycja aut. Ale salon to nie sam budynek, to przede wszystkim ludzie. W zdecydowanej większości przypadków wizyta w salonie była przyjemnym doświadczeniem. Miła, kompetentna obsługa, dostępne foldery i cenniki oraz auta do jazd próbnych - to standard w salonach sprzedaży samochodów. Na następnych stronach publikujemy tabelę z liczbą punktów uzyskanych przez wszystkie 252 salony. Dwa najlepsze: Azmot z Krakowa i Wojtanowicz z Wrocławia uzyskały po 194 punkty na 200 możliwych. Gratulacje! Na wyróżnienie zasługuje również pierwsza 30-tka salonów ("Top 30" w tabeli obok). Warto zwrócić uwagę, że między pierwszym a trzydziestym na liście salonem jest zaledwie 10 pkt różnicy. Stawka była więc niezwykle wyrównana. Które salony z całej listy należałoby uznać za dobre? Przyjęliśmy, że dobry salon powinien zdobyć ocenę powyżej 150 pkt(czyli 75 proc. oceny maksymalnej). To ostre kryterium, ale nasz test przeprowadzamy już po raz czwarty i wymagania wzrastają. Ten warunek spełniły aż 104 salony, czyli 41,3 proc. wszystkich sprawdzonych przez naszych "tajemniczych klientów". 105 salonów uzyskało ocenę między 150 a 100 pkt. Te określilibyśmy jako średnie. Na drugim biegunie są salony, które uznaliśmy za słabe. Zaliczyliśmy do nich te, które uzyskały wynik poniżej 100 pkt. (poniżej 50 proc. oceny maksymalnej). Takich salonów jest 43, czyli 17,1 proc. wszystkich zbadanych.Nasi klienci są przywiĄzani do VW- Jesteśmy firmą rodzinną, wywodzimy się z małego warsztatu, z czasem rozbudowaliśmy się.Z VW jesteśmy związani od 25 lat. Miesięcznie sprzedajemy ok. 35 samochodów. Do naszych klientów podchodzimy indywidualnie. Są to w większości osoby przywiązane do marki VW. Często trafiają do nas klienci, którzy w latach 80. mieli np. Golfa I, teraz chcą kupić Golfa V lub Passata. Nasza załoga to młody, ale doświadczony i zgrany zespół. Rotacja jest mała. Oprócz szkoleń prowadzonych przez importera - Kulczyk Tradex - robimy także nasze wewnętrzne szkolenia.Włodzimierz Wojtanowicz,właściciel VW WojtanowiczProwadzimy przyjazny salon- Działamy od 10 lat. Staramy się stworzyć rodzinną atmosferę, nasi sprzedawcy pomagają klientom w wyborze modelu auta i jego specyfikacji, ale niczego nie narzucają - to przecież klient podejmuje ostateczny wybór i płaci za auto. Mamy też specjalne procedury obejmujące kontakt z klientem i wydanie auta. Chodzi o to, aby osoba zainteresowana kupnem samochodu miała przez cały czas kontakt z tym samym sprzedawcą, który wcześniej poznał, czego klient potrzebuje. Ten kontakt nie urywa się z chwilą kupna auta, zapraszamy naszych klientów na dni otwarte i inne uroczystości. Wewnętrzne szkolenia co 10 dni- Skody dawniej a dziś to zupełnie inne auta. Klienci, którzy kiedyś jeździli np. "Favoritkami" czy Feliciami, są zaskoczeni, jak nowoczesne są teraz modele Skody. Namawiamy gorąco naszych klientów na jazdę próbną. Mamy auta z wszystkimi oferowanymi silnikami - można więc je porównać i wybrać optymalny wariant. Do jazdy próbnej przywiązujemy wielką wagę. Tak samo jak do szkoleń. Prowadzimy je nawet co 10 dni. Omawiamy wtedy różne przypadki, analizujemy, jakie problemy zgłaszają klienci, jakie są ich oczekiwania. Nasi sprzedawcy potrafią doradzić w każdym przypadku.Jacek Sarysz,kier. działu sprzedażyInter Auto (Skoda)Co ocenialiśmy?- Organizacja salonu - 50 pkt- Godziny otwarcia- Parking dla klientów- Ekspozycja aut, materiały informacyjne, czystość- Jakość obsługi - 100 pkt- Zainteresowanie klientem- Aktywna rozmowa doradcza- Prezentacja samochodu- Umiejętność prezentacji zaleti korzyści z zakupu auta- Gotowość do negocjacji ceny- Czas oczekiwania na auto- Jazda próbna - 50 pkt- Możliwość jazdy próbnej- Spontaniczna propozycja jazdy- Pytanie o wrażeniaZapraszamy Czytelników do wyrażania swoich opinii na temat prezentowanych salonów: www.auto-swiat.pl/forum
Gdzie obsługują nas najlepiej?
Nasi "tajemniczy klienci" byli bardzo dociekliwi. Chcieli kupić nowy samochód, ale zwracali uwagę na mnóstwo dodatkowych spraw, np.