• Nowy Citroen C4 Cactus to superkomfortowy hatchback
  • Wszystkie nowe modele Citroena oferują pełną gamę systemów aktywnie podnoszących bezpieczeństwo jazdy
  • Nowe Berlingo będzie oferowane również w wersji XL

W Genewie Berlingo ma światową premierę. To już 3. generacja tego modelu, który na rynku istnieje od 1996 r. i został przez ten czas zakupiony przez 3,3 miliona klientów. Nowe Berlingo to auto nowoczesne i praktyczne – ma 3 oddzielne, składane siedzenia w drugim rzędzie, oferowany jest w dwóch wersjach długości nadwozia: M – 4,4 metra oraz XL – 4,75 metra oraz w wersjach 5- lub 7-osobowych.  Dostęp do środka ułatwiają boczne, przesuwane drzwi oraz tylna klapa.

Nowy Citroen Berlingo ma ogromny, i o 100L większy od obecnej generacji bagażnik (775 l wersja M i 1050 l w wersji XL), wewnątrz można przewieźć przedmioty o długości 2,70 m (wersja krótka M) lub 3,05 m (wersja XL).

Nowy Berlingo może być wyposażony aż w 19 systemów wspomagania kierowcy. Dostępne są m.in.: wyświetlacz Head-up na przedniej szybie, tempomat adaptacyjny, elektryczny hamulce postojowy, kamera cofania, system stabilizacji toru jazdy przyczepy, rozbudowana nawigacja, bezprzewodowe ładowanie smartfona.

Dostępne będą także: układ doświetlania zakrętów, bezkluczykowy dostęp do auta, system wspomagania parkowania, kamera cofania, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, układ wykrywający zmęczenie kierowcy.

W nowym Citroenie Berlingo oferowane będą silniki benzynowe 1.2 PureTech o mocach 110 lub 130 KM oraz diesle 1.5 BlueHDi o mocach 75, 100, 130 KM. Do wyboru skrzynia 6-biegowa manualna lub 8-stopniowy automat. Nowy Citroen Berlingo wejdzie do sprzedaży w drugiej połowie 2018 r.

Na stoisku Citroena prezentowany jest też nowy C4 Cactus. To superkomfortowy hatchback z nowym zawieszeniem PHC (Progressive Hydraulic Cushions). Zapewnia ono płynną, maksymalnie resorowaną jazdę w każdych warunkach drogowych. Nowy C4 Cactus ma teraz mniejsze okładziny Airbumps na drzwiach, nowy pas  przedni i tylny, zmienione reflektory. Wyposażenie jest bogate, dostępne są m.in. autonomiczne hamowanie awaryjne, rozpoznawanie znaków drogowych ograniczających prędkość, monitoring martwego pola w lusterkach zewnętrznych, asystent parkowania.

Na stoisku Citroena nie znajdziemy minivana Picasso. Dlaczego? Citroen ujednolica nazwy sylwetek i rozszerza nazwę SpaceTourer na modele C4 i Grand C4, które  teraz zamiast Picassso nazywać się będą C4 SpaceTourer i Grand C4 SpaceTourer.

Citroen zaprezentował również serię specjalną C4 SpaceTourer Rip Curl, a także auto koncepcyjne na bazie modelu  Kolejna nowość to C3 w specjalnej serii ELLE, który wkrótce także trafi do polskich salonów.