Robert Kubica startował do wyścigu z piątej linii - dziewiątego pola. Polak ruszył bardzo rozsądnie, zjechał do środka, a na pierwszym zakręcie pilnował już wewnętrznej strony wraża. Niestety po wyjściu z niego z jednego z bolidów Red Bulla, prowadzonego przez Marka Webbera wydobył się słup dymu (silnik musiał "zassać" olej), który całkowicie ograniczył widoczność, jadącemu w tym momencie tuż za nim, naszemu kierowcy.
Tuż po tym, w następnym zakręcie doszło do kolizji bolidów Roberta i Adriana Sutila. Oba samochody okręciły się i zatrzymały na torze.
Robert Kubica wystartował więc do wyścigu praktycznie zamiast z dziewiątej, to z dwudziestej pierwszej pozycji...
Polak jednak nie zrezygnował z walki, szybko wyprzedził kilku konkurentów awansując na szesnaste miejsce. W tym momencie "utknął" jednak za Sebastienem Buemim z Toro Rosso, którego nie mógł wyprzedzić. Kierownictwo zdecydowało więc, że Polak zjedzie na zmianę opon.
Pomysł okazał sie trafny - po pobycie w boksie Kubica zdecydowanie przyspieszył, przez chwilę był nawet rekordzistą okrążenia w całej stawce.
W rezultacie, po kolejnych manewrach wyprzedzania Polak awansował na jedenaste miejsce.
Niestety był to kres możliwości - Robert Kubica nie zdołał już awansować wyżej i ukończył wyścig bez zdobycia choćby jednego punktu...
Pierwszy wyścig przebiegał początkowo pod dyktando znakomicie dysponowanego Sebastiana Vettela. Niemiec najpierw wygrał start, potem systematycznie powiększał przewagę nad konkurentami. I kiedy wydawało się, że odniesie pewne zwycięstwo, zaczęły się kłopoty z samochodem. Bolidowi zaczęło brakować mocy.
Vettela wyprzedzili kolejno dwaj kierowcy Ferrari: Fernando Alonso i Felipe Massa, a następnie Lewis Hamilton z McLarena. szansę na awans miał jeszcze Nico Rosberg, ale Vettel wykazał ogromną determinację i obronił się przed atakiem kierowcy Mercedesa.
Rosberg okazał się lepszy od kolegi z zespołu, Michaela Schumachera, którego szóste miejsce jest też niewątpliwie sukcesem.
Wyścigu nie ukończyło siedmiu kierowców.
M-ce | Nr. | Kierowca | Zespół | Okrążeń | Strata | Pkt. |
1 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 49 | wygrał | 25 |
2 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 49 | 16.0 sek. | 18 |
3 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 49 | 23.1 sek. | 15 |
4 | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 49 | 38.7 sek. | 12 |
5 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes Benz GP | 49 | 40.2 sek. | 10 |
6 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes Benz GP | 49 | 44.1 sek. | 8 |
7 | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 49 | 45.2 sek. | 6 |
8 | 6 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 49 | 46.3 sek. | 4 |
9 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 49 | 53.0 sek. | 2 |
10 | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 49 | 62.4 sek. | 1 |
11 | 11 | Robert Kubica | Renault | 49 | 69.0 sek. | - |
12 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 49 | 82.9 sek. | - |
13 | 17 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 49 | 92.6 sek. | - |
14 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 48 | 1 okr. | - |
15 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 47 | 2 okr. | - |
16 | 16 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 46 | 3 okr. | - |
17 | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 46 | 3 okr. | - |
18. | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 28 | 21 okr. | - |
19. | 21 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 17 | 32 okr. | - |
20. | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 16 | 33 okr. | - |
21. | 12 | Witalij Pietrow | Renault | 13 | 36 okr. | - |
22. | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 11 | 38 okr. | - |
23. | 25 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 2 | 47 okr. | - |
24. | 20 | Karun Chandhok | HRT-Cosworth | 1 | 48 okr. | - |