- Nowy Peugeot 508 to ogromna zmiana w stosunku do poprzednika
- W modelu 508 znajdziemy najnowszą wersję i-Cockpitu®, który w udany sposób łączy nowoczesne technologie z łatwością obsługi
- Podróżom w komfortowych warunkach sprzyjają świetne fotele
Wiadomo, że samochód na ekranie komputera często wygląda zupełnie inaczej niż w skali jeden do jednego – na ulicy albo chociaż pod salonem samochodowym. Peugeot 508 jest jednym z tych modeli, które przy pierwszym, bezpośrednim kontakcie tylko zyskuje, o czym można się przekonać, odwiedzając salon samochodowy w Genewie. To tam Peugeot 508 miał swoją światowa premierę dla publiczności.
Nowy model to ogromna zmiana w stosunku do poprzednika, który również wyróżniał się na tle innych aut swojej klasy. Nowe 508 zachowuje jego zalety, czyli przestronną, mądrze zaprojektowaną kabinę i pakowny bagażnik, do którego dostęp jest łatwy dzięki pokrywie unoszonej wraz z tylną szybą. Odpowiada jednak współczesnym potrzebom. Po pierwsze, szczyci się niebanalną, efektowną sylwetką. To ważne, bo dziś klienci coraz częściej poszukują samochodów, dzięki którym mogą się wyróżnić z tłumu bardzo podobnych do siebie SUV-ów, sedanów, vanów. Peugeot stawia na bezkompromisową stylizację i to nam się podoba.
Zresztą, w podobny sposób zaprojektowano wnętrze auta. Przede wszystkim, zastosowano w nim najwyższej jakości materiały, dokonując ogromnego skoku jakościowego w zestawieniu z poprzednią generacją modelu 508. Po zajęciu miejsca kierowcy zwrócimy uwagę na staranność wykończenia, ale też na stylizację kokpitu oraz nowoczesne rozwiązania. Znajdziemy tu bowiem najnowszą wersję i-Cockpitu®, który w udany sposób łączy nowoczesne technologie z łatwością obsługi.
Jego elementy, dobrze znane fanom marki Peugeot, to kompaktowa kierownica, duży 10-calowy ekran dotykowy wysokiej rozdzielności oraz cyfrowe wskaźniki pokazywany na 12,3-calowym wyświetlaczu. Te ostatnie można konfigurować na setki sposobów, wykorzystując sześć różnych trybów wyświetlania oraz wiele dodatkowych opcji. Wieloma innymi funkcjami sterujemy zaś za pomocą ekranu na środkowej konsoli. Zachowano jednak „analogowe” skróty do najważniejszych funkcji, jak radio, klimatyzacja, nawigacja, parametry samochodu, telefon, aplikacje mobilne oraz ustawienia, dzięki którym można zmieniać nastrój w kabinie (oświetlenie, masaż, sposób pracy zawieszenia, muzyka). Peugeot 508 ma być zatem nie tylko samochodem, ale też po prostu przyjemnym miejscem, w którym miło się przebywa. Podróżom w komfortowych warunkach sprzyjają też świetne fotele, które mogą być wyposażone we wszechstronną regulację (osiem sposobów), masaż czy też ogrzewanie. Umili je również wysokiej klasy sprzęt audio firmy Focal.
Oczywiście w nowoczesnym samochodzie nie mogło też zabraknąć systemów wspomagających kierowcę. W bezpiecznej jeździe pomoże system Night Vision, adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, asystent utrzymania środka pasa ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne, ostrzeganie przed kolizją, czy też układ wykrywania zmęczenia kierowcy. Podobnych rozwiązań może być na pokładzie Peugeota 508 jeszcze więcej.
Wygodnej i dynamicznej jeździe sprzyjają też silniki, których do wyboru jest aż sześć. Benzynowe o mocach 180 i 225 KM powstały na bazie sprawdzonego silnika 1.6 PureTech, z kolei diesle o mocach 130, 160 i 180 KM zaprojektowano wykorzystując jednostki 1.5 i 2.0 BlueHDI. Wszystkie silniki spełniają oczywiście najnowsze normy emisji spalin i pozwalają jeździć nie tylko dynamicznie, lecz oszczędnie. Co więcej, z większością z nich może współpracować nowoczesna, 8-biegowa, automatyczna przekładnia.
Dzięki jakości, dopracowaniu w szczegółach, nowoczesnym technologiom oraz za sprawą dużej liczby silników do wyboru, Peugeot 508 jest zdolny, by konkurować na rynku z najlepszymi modelami w swoim segmencie, także tymi należącymi od lat do klasy premium.