Jeszcze kilkanaście minut przed początkiem wyścigu Lewis Hamilton nie był pewien czy wystartuje. Mechanicy w ekspresowym tempie przygotowywali bolid, który 15 minut przed startem pojawił się na torze bez osłony silnika. To ostatnie minuty wyjątkowej pracy mechaników zadecydowały, że Brytyjczyk zdążył na start.
Już na starcie dwa McLareny wyprzedziły aktualnego mistrza świata Sebastiana Vettela, co zapowiadało zaciętą walkę na torze. Po sześciu okrążeniach prowadził Brytyjczyk Jenson Button przed swoim rodakiem Lewisem Hamiltonem i Sebastianem Vettelem.
Jednak na 14. okrążeniu Button i Vettel niemalże równocześnie zjechali na wymianę opon. Nieoczekiwanie Brytyjczyk zjechał do boksu zaskoczonych mechaników Red Bulla, co kosztowało go stratę czasu. Dzięki temu Niemiec wyjechał na tor przez Buttonem, ale za swoim rodakiem Nicko Rosbergiem.
Na 24. okrążeniu na drugą wymianę opon miękkich opon zjechał Button. Red Bull przytrzymał Vettela aż do 31. okrążenia, by zdecydować się na dwa pit stopy. Taką samą strategię wybrał zespól ferrari dla Fernando Alonso.
Na 37. i 38 okrążeniu na ostatnią w tym wyścigu zmianę opon na twarde zjechali Button i Hamilton. Oznaczało to, iż obaj będą starali się na nich dojechać do mety. Dwadzieścia okrążeń przed metą na czele wyścigu był Vettel z przewagą 4 sekund nad Felipe Massą, Hamiltonem, Rosbergiem i Buttonem.
Na 45. okrążeniu Hamilton wyprzedził Massę i systematycznie zaczął nadrabiać stratę 4 sekund do prowadzącego Vettela. Siedem okrążeń przed metą Button wyprzedził Massę, a gdy pozostało sześć do końca rozpoczął się wielki pojedynek Hamiltona z Vettelem.
Cztery okrążenia przed końcem Lewis Hamilton był już na czele, a dwa przed metą Webber awansował na medalowa pozycję.
Brytyjczyk odniósł 15 zwycięstwo w karierze Formuły 1 i tym samym przerwał serię czterech z rzędu zwycięstw Sebastiana Vettela.
Grand Prix Chin 2011 - wyniki
Poz. | Nr | Kierowca | Zespół | Okr. | Czas/strata | Pozycja na starcie | Punkty |
1 | 3 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 56 | 1:36:58.226 | 3 | 25 |
2 | 1 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 56 | +5.1 s | 1 | 18 |
3 | 2 | Mark Webber | RBR-Renault | 56 | +7.5 s | 18 | 15 |
4 | 4 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 56 | +10.0 s | 2 | 12 |
5 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 56 | +13.4 s | 4 | 10 |
6 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 56 | +15.8 s | 6 | 8 |
7 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 56 | +30.6 s | 5 | 6 |
8 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 56 | +31.0 s | 14 | 4 |
9 | 10 | Witalij Pietrow | Renault | 56 | +57.4 s | 10 | 2 |
10 | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 56 | +63.2 s | 13 | 1 |
11 | 15 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 56 | +68.7 s | 8 | - |
12 | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 56 | +72.7 s | 16 | - |
13 | 11 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 56 | +90.1 s | 15 | - |
14 | 18 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 56 | +90.6 s | 9 | - |
15 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 55 | +1 okr. | 11 | - |
16 | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus-Renault | 55 | +1 okr. | 19 | - |
17 | 17 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 55 | +1 okr. | 12 | - |
18 | 12 | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | 55 | +1 okr. | 17 | - |
19 | 21 | Jarno Trulli | Lotus-Renault | 55 | +1 okr. | 20 | - |
20 | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin-Cosworth | 54 | +2 okr. | 21 | - |
21 | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 54 | +2 okr. | 22 | - |
22 | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT-Cosworth | 54 | +2 okr. | 23 | - |
23 | 22 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 54 | +2 okr. | 24 | - |
NUK | 19 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 9 | odpadło koło | 7 | - |