- Rok, w którym Chevrolet świętuje stulecie swojego istnienia, rozpoczął się dla nas bardzo pomyślnie -  mówi Joel Ewanick, dyrektor GM ds. marketingu globalnego. - Nasze wyniki z pierwszego kwartału wyraźnie pokazują, że klienci nie pozostają obojętni na naszą nową gamę produktów, co jest możliwe tylko wtedy, gdy naprawdę wsłuchuje się w potrzeby klienta. Chevrolet trafił w gusta klientów pochodzących z kluczowych rynków w Ameryce Południowej, Europie i Azji. Oczekujemy kolejnego wzrostu zainteresowania po pojawieniu się Chevroleta na rynku koreańskim oraz wprowadzeniu gamy modelowej, bazującej na sukcesie modelu Chevrolet Cruze - podsumował Joel Ewanic.

Rośnie popularność Chevroleta na świecie

W zeszłym roku Chevrolet, jako jedyna marka z pierwszej piątki, zwiększył całkowity udział w rynku, osiągając pułap 5,8 proc. całkowitej sprzedaży pojazdów na świecie. Ta tendencja utrzymywała się w pierwszych trzech miesiącach 2011 roku, kiedy to Chevrolet odnotował 15-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu do wyników osiągniętych w tym samym okresie rok wcześniej na czterech z pięciu głównych rynków, w tym w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Meksyku i Argentynie.

W Europie Chevrolet sprzedał 112 482 samochody, co stanowi 7-proc. wzrost w stosunku rocznym. W tym czasie Chevrolet zwiększył swój udział w dziewięciu rynkach europejskich, podwajając sprzedaż w Danii i Turcji oraz zwiększając sprzedaż we Francji i Rosji odpowiednio o 80 i 51 procent.

Spodziewany jest dalszy wzrost sprzedaży Chevroleta. Przyczyni się do tego również rynek koreański, gdzie w marcu sprzedaż GM wzrosła o 60 proc. względem poprzedniego miesiąca, dzięki wprowadzeniu marki Chevrolet oraz nowych produktów takich jak: Orlando, Spark i Cruze. Kolejne modele, jak SUV Captiva i Cruze w wersji hatchback, będą miały wkrótce swoją premierę w tym kraju.

- Chevrolet wzmocni obecność GM na rynku Korei Południowej - powiedział Mike Arcamone, prezes i dyrektor generalny GM Korea dodając, że "widzi ogromne możliwości rozwoju jednej z najbardziej legendarnych światowych marek samochodowych".

Cruze wiodącym światowym modelem Chevroleta

Oprócz rosnącego ogólnoświatowego zasięgu Chevroleta, marka rozwija również swoją linię samochodów.

Dzięki udanemu debiutowi rynkowemu w Stanach Zjednoczonych oraz dalszemu wzrostowi w Chinach, Chevrolet sprzedał 150 652 egzemplarze Cruze’a w wersji sedan w pierwszym kwartale 2011 roku, co stanowi 117-proc. wzrost względem pierwszego kwartału 2010 roku. Od momentu wprowadzenia Cruze’a do sprzedaży w Europie w 2009 roku, Chevrolet sprzedał blisko 600 tys. Cruze’ów na całym świecie.

Spodziewany jest dalszy wzrost sprzedaży Cruze’a po wprowadzeniu do oferty wersji hatchback, której sprzedaż rozpocznie się latem w Europie, a następnie na innych światowych rynkach. W Europie segment samych pojazdów kompaktowych stanowi jedną czwartą całkowitej sprzedaży samochodów, a około 65 proc. wszystkich samochodów kompaktowych to modele hatchback.

Do kompaktowego Cruze’a i miejskiego Sparka wkrótce dołączy całkowicie nowy model Aveo/Sonic, który będzie dostępny w sprzedaży w Europie w połowie roku 2011, a w pozostałych krajach będzie wprowadzany w 2011 i 2012 roku. Ponadto, całkowicie nowy model Chevroleta Malibu zadebiutuje w tym roku na kilku rynkach na całym świecie.