Prototyp modelu CR-V Hybrid zostanie zaprezentowany po raz pierwszy w Europie podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego IAA 2017 we Frankfurcie nad Menem. Sylwetka auta – nawiązująca do poprzednika będącego światowym bestsellerem segmentu SUV – otrzymała ewolucyjną stylizację podkreślającą sportowy charakter tego pojazdu. Nowy CR-V jest większy, wyższy i dłuższy od poprzedniej wersji modelu. Otrzymał odświeżone linie nadwozia oraz bardziej muskularną sylwetkę, dzięki m.in. większym i szerszym błotnikom.

Model zachowuje równowagę pomiędzy elegancją i atletycznym wyglądem. Cieńsze przednie słupki podkreślają muskulaturę nadwozia, a większe koła i niskoprofilowe opony uzupełniają efektowną stylizację auta. Na masce i tylnej części karoserii można zauważyć charakterystyczne ostre przetłoczenia, a przód otrzymał typowy dla najnowszych modeli grill z emblematem „Honda”.

Dwusilnikowy system i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) w hybrydowym modelu CR-V składa się z elektrycznego silnika napędowego, czterocylindrowego silnika benzynowego i-VTEC o pojemności skokowej dwóch litrów pracującego w cyklu Atkinsona, służącego do wytwarzania energii elektrycznej i napędu oraz osobnego generatora prądu. System hybrydowy nie potrzebuje konwencjonalnej skrzyni biegów – jest wyposażony w jednostopniową przekładnię umożliwiającą płynne przenoszenie momentu obrotowego pomiędzy wszystkimi elementami układu napędowego.

System i-MMD kontroluje zużycie paliwa oraz energii elektrycznej, wybierając najbardziej optymalny spośród trzech trybów pracy układu napędowego: EV (tryb elektryczny), Hybrid Drive (tryb hybrydowy) oraz Engine Drive (tryb silnika spalinowego). Wszystko dzieje się automatycznie - kierowca nie musi niczego ustawiać, ani przełączać.

W trybie elektrycznym (EV Drive) silnik czerpie moc wyłącznie z akumulatorów. Jest używany do ruszania, a jazda odbywa się bezemisyjnie. W hybrydowym trybie pracy (Hybrid Drive), silnik benzynowy wytwarza energię, która trafia do generatora, gdzie jest zamieniana na prąd, przekazywany następnie do silnika elektrycznego. Z kolei nadmiar energii elektrycznej jest wykorzystywany – poprzez generator prądu – do ładowania akumulatora. W trybie (Engine Drive) koła są napędzane bezpośrednio przez silnik spalinowy, a silnik elektryczny dołącza się niejako „na żądanie”, zwiększając zakres mocy np. przy przyspieszaniu.

W warunkach miejskich samochód będzie się poruszał na przemian - w trybie elektrycznym i hybrydowym, co w efektywny sposób wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Na autostradzie oraz podczas dynamicznego przyspieszania, uruchamiany jest tryb pracy silnika spalinowego.

Honda CR-V MY2018 zostanie również wyposażona w benzynową turbodoładowaną jednostkę VTEC o pojemności 1,5 litra, z możliwością wyboru 6-biegowej ręcznej lub automatycznej bezstopniowej przekładni "CVT". Model CR-V nowej generacji nie będzie oferowany w Europie z silnikami wysokoprężnymi.

Więcej szczegółów na temat europejskiej wersji nowej Hondy CR-V pojawi się na początku 2018 roku, kiedy to opublikowana zostanie specyfikacja produkcyjna modelu. Auto pojawi się w salonach Hondy w 2018 roku.