Auto Świat Wiadomości Aktualności Toyota zorganizowała konkurs dla swoich kierowców. Wyniki mocno zaskoczyły

Toyota zorganizowała konkurs dla swoich kierowców. Wyniki mocno zaskoczyły

Toyota France zorganizowała konkurs, w którym uczestnicy korzystali z hybryd plug-in przez 81 proc. czasu w trybie elektrycznym, pokonując 67 proc. dystansu na prądzie. W październiku właściciele modeli Prius, RAV4 i C-HR Plug-in Hybrid rywalizowali o najlepsze wyniki w trybie elektrycznym.

Zdjęcia prasowe
Toyota
Zdjęcia prasowe
  • Konkurs potwierdził wydajność hybryd plug-in Toyoty. Producent jest bardzo zadowolony z wyników
  • Uczestnicy pokonali 67 proc. dystansu w trybie elektrycznym
  • Średnie zużycie paliwa po rozładowaniu wyniosło 2,75 l/100 km. Byli kierowcy, którzy uzyskali znacznie niższe wyniki

W październiku francuscy właściciele modeli Prius, RAV4 Plug-in Hybrid oraz najnowszej Toyoty C-HR Plug-in Hybrid wzięli udział w wyzwaniu, które polegało na przejechaniu jak największej liczby kilometrów korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego.

Wyniki konkursu Toyoty. Ile naprawdę kierowcy jeżdżą w trybie EV?

W konkursie wzięło udział 475 kierowców, którzy średnio pokonali 760 km w trybie elektrycznym. Najlepsi uczestnicy osiągnęli 98 proc. czasu i dystansu w trybie elektrycznym, z minimalnym zużyciem paliwa 0,16 l/100 km. Modele Prius, C-HR i RAV4 uzyskały odpowiednio 81 proc., 80 proc. i 76 proc. czasu w trybie elektrycznym.

Samochody pokonały aż 67 proc. dystansu w trybie elektrycznym, a średnie zużycie paliwa po rozładowaniu akumulatora u uczestników wyzwania wyniosło zaledwie 2,75 l/100 km, a średni łączny dystans w trybie elektrycznym i hybrydowym wyniósł 1130 km.

Przeczytaj także: A jednak. Kochany przez Polaków SUV dostanie nowy spalinowy silnik. "Wielki powrót" [Ceny]

Zdjęcia prasowe
Zdjęcia prasoweToyota

Technologia hybryd plug-in Toyoty

Toyota rozwija napędy hybrydowe od 27 lat, co przekłada się na niezawodność i wydajność hybryd plug-in. Modele Prius, C-HR i RAV4 oferują zasięg 110, 100 i 98 km w trybie elektrycznym w cyklu miejskim WLTP. Nowe technologie, takie jak Predictive Efficient Drive, zwiększają efektywność jazdy. Jak to działa? Dzięki funkcji geolokalizacji dostosowuje pracę układu hybrydowego do warunków na drodze, pozwalając pokonać jeszcze większy dystans bez włączania silnika spalinowego.

Przeczytaj także: Honda potwierdziła premierę ważnego modelu. Jest też zła informacja

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Hybrydy plug-in. Dla kogo są takie samochody?

Prius Plug-in Hybrid zadebiutował w Europie w 2012 roku. Obecnie Toyota oferuje trzy modele hybryd plug-in, które łączą zalety samochodów elektrycznych z klasycznymi układami hybrydowymi. Producent podkreśla, że modele te wyróżniają się niskim zużyciem paliwa i utrzymaniem osiągów po rozładowaniu baterii.

W Polsce można w wersji plug-in kupić Toyotę Prius, Toyotę RAV4 oraz Toyotę C-HR. Testy pokazują jasno - jazda nimi może być bardzo oszczędna. Trzeba jednak pamiętać, że do wykorzystania ich pełnego potencjału konieczna jest jedna rzecz. Kierowca musi mieć możliwość regularnego ładowania. To dobra propozycja dla ludzi, którzy mają w domu garaż lub miejsce parkingowe z gniazdkiem lub mogą podpiąć się do niego w pracy. W przypadku pluginów zwykle wystarcza najzwyklejsze gniazdko, ponieważ po paru godzinach i tak uda się uzupełnić stan akumulatorów.

Zdjęcia prasowe
Zdjęcia prasoweToyota
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków