To już kolejny model wskrzeszony przez Jaguar Classic. Wcześniej firma dokonała podobnych zabiegów z E-type’em i XKSS w 2014 r. oraz z D-type’em w 2018. Teraz przyszedł czas na kolejną ikonę, która będzie budowana ręcznie w zakładzie Classic Works w Coventry.
C-type pierwotnie produkowany był w latach 1951-53 i zasłynął zwycięstwem podczas swojego debiutu w 24-godzinym wyścigu w Le Mans w 1951 r. Była to zresztą pierwsza z siedmiu wygranych, jakie Jaguar zanotował w swojej historii. Auto wyróżniało się wspaniałym aerodynamicznym kształtem zaprojektowanym przez Malcolma Sayera oraz, od 1952 r., innowacyjnym układem hamulcowym z tarczami, opracowanym przez Jaguara i Dunlopa. Wykorzystując właśnie taki system Sir Stirling Moss zwyciężył w Reims Grand Prix we Francji i ścigał się w Mille Miglia we Włoszech. W 1953 r. C-type ponownie triumfował w Le Mans.
Jaguar C-type – wspaniała kontynuacja
W latach 50. ub. wieku zbudowano w sumie 53 sztuki C-type’ów, z czego 43 zostały sprzedane prywatnym właścicielom. Były one jednak wyposażone w hamulce bębnowe oraz 200-konne silniki z podwójnymi gaźnikami.
Nowe egzemplarze C-type’a zostaną wyprodukowane w specyfikacji Le Mans z 1953 r., w oparciu o pełną oryginalną dokumentację techniczną. Każde auto dostanie 3,4-litrowy, 6-cylindrowy silnik rzędowy z potrójnymi gaźnikami Weber 40DCO3, dysponujący mocą 220 KM oraz hamulce tarczowe. Dodatkowe opcje dostępne dla klientów obejmują zatwierdzony przez FIA system mocowania pasów lub zabezpieczenie przed przewróceniem się pojazdu. Do wyboru jest też 12 kolorów nadwozia i 8 kolorów wnętrza. Co ważne, nowe C-type’y będą tylko samochodami do trzymania w garażu, ale w pełni funkcjonalnymi maszynami, które będą mogły startować w wyścigach historycznych, na torach i zamkniętych drogach.
Jaguar C-type – dla entuzjastów
Dan Pink, Dyrektor, Jaguar Classic, powiedział: „Prowadzony przez jednych z najbardziej podziwianych kierowców wyścigowych w historii, model C-type położył podwaliny pod sukces Jaguara w wyścigach wytrzymałościowych i jest synonimem innowacyjności w zakresie projektowania i inżynierii. Siedemdziesiąt lat później, Jaguar Classic jest dumny, że może wykorzystać najnowsze innowacje w technologii produkcji, obok tradycyjnych umiejętności i niezrównanej wiedzy, do ponownego wprowadzenia tego legendarnego samochodu dla nowego pokolenia entuzjastów, aby mogli się nim cieszyć”. Powstanie tylko 8 sztuk w cenie około 1,3 mln dolarów każdy.