Według statystyk Aures Holdings, prowadzącego centra AAA Auto, w Polsce klienci najczęściej wybierają Opla Astrę z nadwoziem hatchback. Nie jest to dużym zaskoczeniem, z doświadczeń firmy działającej na czterech europejskich rynkach (Polska, Czechy, Słowacja i Węgry) wynika, że klienci poszukujący auta używanego najchętniej wybierają modele produkowane w danym kraju.

Jeśli idzie o kolor, to polscy klienci nie wykazują wielkiej fantazji, czy ekstrawagancji – najczęściej wybierają kolor czarny.

A silniki? Faworytem jest jednostka benzynowa 1.6. Na silniki benzynowe decyduje się 71 proc. klientów. To najwyższy wskaźnik w czterech wymienionych krajach. Podobne proporcje widać w statystykach sprzedaży aut nowych – już 3/4 kupujących decyduje się na silniki benzynowe. Przewagę diesli (nieznaczną – 54:46) widać tylko na Słowacji, Czesi i Węgrzy również preferują benzyniaki.

Jakie modele, oprócz Opla Astry, cieszą się w Polsce największym zainteresowaniem? Oto ich lista: Ford Focus, Skoda Octavia, Skoda Fabia, VW Golf, Renault Clio, Renault Megane, VW Passat, Ford Mondeo i Hyundai i30.

Oprócz hatchbacków poszukiwane są odmiany kombi i SUV-y, sedany uplasowały się dopiero na czwartym miejscu.

Na Słowacji i w Czechach preferowane są używane Skody Octavie i Fabie, dalej VW Passaty i Golfy. Węgrzy mają nieco większą fantazję – najpopularniejsza jest Astra, ale na drugiem miejscu jest Suzuki Swift (produkowany lokalnie), za nim Ford Focus, Octavia, a na 5. miejscu – BMW serii 3.

W kolorach karoserii klienci na wspomnianych czterech rynkach są bardzo zachowawczy - dominują kolory: czarny, szary, srebrny i biały. Znacznie rzadziej wybierane są auta w kolorze czerwonym, zielonym, brązowym czy żółtym. Może to po części wynikać także z ograniczonej oferty kolorystycznej.