Wiosną pojawi się na rynku nowy model, bazujący na płycie podłogowej S80, nie występujący jednak jako wersja kombi tej limuzyny. Jest to raczej nowoczesna interpretacja klasycznego dla Volvo tematu: kombinacji nordyckiej. Zgodnie z tą koncepcją idealna wizja stylowego pojazdu do przewozu dużego bagażu jest połączeniem "twarzy" sportowca z praktycznym tyłem furgonetki.Jak sobie z pogodzeniem tej sprzeczności poradzili styliści V70? Zaprojektowali wyraziste tłoczenie biegnące pod linią okien wzdłuż całego 4,71-metrowego nadwozia, od przednich reflektorów, do tylnych sięgających dachu lamp, nadając mu cechy eleganckiej harmonii.We wnętrzu jasne materiały i proste formy nawiązują do klasycznych zalet skandynawskiego designu: wszystko jest tu przyjazne i bezpretensjonalne jak wyposażenie z domu meblowego Ikea. Dopracowane w szczegółach wnętrze zawiera wiele pomysłowych rozwiązań. Np. w zagłówku fotela pasażera obok kierowcy umieszczono wieszak na ubranie, a ze środkowego siedzenia tylnej kanapy wysuwa się stolik. Podwójne dno bagażnika kryje praktyczny detal: uchwyty na torby z zakupami.Oparcie tylnej kanapy może być unieruchomione w dwóch pozycjach. To zaledwie kilka centymetrów, które mogą jednak zadecydować o tym, czy do przewiezienia dużego przedmiotu konieczne będzie uchylenie klapy bagażnika. Tylna kanapa jest asymetrycznie składana, dzięki czemu pojemność przestrzeni bagażowej rośnie z 485 do 1641 l. W kwestii pojemności silników wszystko pozostaje bez większych zmian. Do maja br. na europejskich rynkach, w tym także na naszym, znaleźć się ma wariant z pięciocylindrowym silnikiem benzynowym o niskim ciśnieniu powietrza doładowującego 2.4 T o mocy 200 KM, 140-konny turbodiesel 2.5 i jako wersja topowa T5 250 KM. Potem dołączą do nich dwie wersje z silnikami wolno ssącymi 2.4 o mocy 140 KM i 170 KM. W ofercie na nasz rynek znaleźć ma się także wersja 2.0 T. Amatorzy napędu na cztery koła będą mogli wybrać wariant V70 AWD z silnikiem o mocy 200 KM, a nieco pózniej także uterenowione V70 XC Cross Country (informacja po lewej).Dla najambitniejszych głów rodzin przeznaczony jest najmocniejszy model - T5. Jego turbodoładowany pięciocylindrowy silnik osiąga maksymalny moment obrotowy 330 Nm już przy 2400 obr./min i utrzymuje go na stałym poziomie aż do 5200 obr./min. Równomiernie rozwija moc bez konieczności czekania na zadziałanie turbosprężarki. I bez problemów trakcyjnych - mimo napędu na przednie koła. Seryjnie instalowany w T5 układ kontroli trakcji pomaga zachować spokój napędzanym kołom. Na drodze V70 pokazuje się ze swojej najlepszej strony. Duży komfort w parze ze sportową twardością czynią z T5 rodzinną wyścigówkę. Spokojnemu podróżowaniu z żoną, dziećmi i psem sprzyja zestaw bezpieczeństwa, obecny na pokładzie w komplecie: poduszki powietrzne czołowe, boczne i chroniące głowę, ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamującej, napinacze pasów na wszystkich miejscach i system aktywnych zagłówków WHIPS.