Auto Świat Wiadomości Aktualności Koniec nordyckiej surowości

Koniec nordyckiej surowości

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Jak kostka lodu topiąc się w słońcu traci ostrość brzegów, tak nowa stylistyka Volvo uległa wyraźnemu złagodzeniu kształtów. Już limuzyna S80 dała się poznać krągłością zastępującą dawną kanciastość, teraz ten trend utrwala kombi V70.

Wiosną pojawi się na rynku nowy model, bazujący na płycie podłogowej S80, nie występujący jednak jako wersja kombi tej limuzyny. Jest to raczej nowoczesna interpretacja klasycznego dla Volvo tematu: kombinacji nordyckiej. Zgodnie z tą koncepcją idealna wizja stylowego pojazdu do przewozu dużego bagażu jest połączeniem "twarzy" sportowca z praktycznym tyłem furgonetki.Jak sobie z pogodzeniem tej sprzeczności poradzili styliści V70? Zaprojektowali wyraziste tłoczenie biegnące pod linią okien wzdłuż całego 4,71-metrowego nadwozia, od przednich reflektorów, do tylnych sięgających dachu lamp, nadając mu cechy eleganckiej harmonii.We wnętrzu jasne materiały i proste formy nawiązują do klasycznych zalet skandynawskiego designu: wszystko jest tu przyjazne i bezpretensjonalne jak wyposażenie z domu meblowego Ikea. Dopracowane w szczegółach wnętrze zawiera wiele pomysłowych rozwiązań. Np. w zagłówku fotela pasażera obok kierowcy umieszczono wieszak na ubranie, a ze środkowego siedzenia tylnej kanapy wysuwa się stolik. Podwójne dno bagażnika kryje praktyczny detal: uchwyty na torby z zakupami.Oparcie tylnej kanapy może być unieruchomione w dwóch pozycjach. To zaledwie kilka centymetrów, które mogą jednak zadecydować o tym, czy do przewiezienia dużego przedmiotu konieczne będzie uchylenie klapy bagażnika. Tylna kanapa jest asymetrycznie składana, dzięki czemu pojemność przestrzeni bagażowej rośnie z 485 do 1641 l. W kwestii pojemności silników wszystko pozostaje bez większych zmian. Do maja br. na europejskich rynkach, w tym także na naszym, znaleźć się ma wariant z pięciocylindrowym silnikiem benzynowym o niskim ciśnieniu powietrza doładowującego 2.4 T o mocy 200 KM, 140-konny turbodiesel 2.5 i jako wersja topowa T5 250 KM. Potem dołączą do nich dwie wersje z silnikami wolno ssącymi 2.4 o mocy 140 KM i 170 KM. W ofercie na nasz rynek znaleźć ma się także wersja 2.0 T. Amatorzy napędu na cztery koła będą mogli wybrać wariant V70 AWD z silnikiem o mocy 200 KM, a nieco pózniej także uterenowione V70 XC Cross Country (informacja po lewej).Dla najambitniejszych głów rodzin przeznaczony jest najmocniejszy model - T5. Jego turbodoładowany pięciocylindrowy silnik osiąga maksymalny moment obrotowy 330 Nm już przy 2400 obr./min i utrzymuje go na stałym poziomie aż do 5200 obr./min. Równomiernie rozwija moc bez konieczności czekania na zadziałanie turbosprężarki. I bez problemów trakcyjnych - mimo napędu na przednie koła. Seryjnie instalowany w T5 układ kontroli trakcji pomaga zachować spokój napędzanym kołom. Na drodze V70 pokazuje się ze swojej najlepszej strony. Duży komfort w parze ze sportową twardością czynią z T5 rodzinną wyścigówkę. Spokojnemu podróżowaniu z żoną, dziećmi i psem sprzyja zestaw bezpieczeństwa, obecny na pokładzie w komplecie: poduszki powietrzne czołowe, boczne i chroniące głowę, ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamującej, napinacze pasów na wszystkich miejscach i system aktywnych zagłówków WHIPS.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:Volvo V70Wiadomości
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków