Według dziennika Die Welt liczba samochodów wyprodukowanych w Niemczech z przeznaczeniem na eksport wzrośnie w 2010 roku o 21 procent do 4,15 mln sztuk. Krajowa produkcja niemieckich producentów w tym samym okresie ma być o 10 procent wyższa niż w roku ubiegłym i wynieść 5,45 mln aut.

Pomimo zniesienia premii wrakowej niemiecki rynek aut osobowych ma się „skurczyć”mniej niż prognozowano - w 2010 roku firmom uda się sprzedać za Odrą blisko 2,9 mln samochodów.

Obecnie auta niemieckich producentów najlepiej sprzedają się we wschodniej Azji oraz w USA. Przez pierwsze osiem miesięcy 2010 roku wyroby naszych zachodnich sąsiadów tylko w Chinach znalazły 1,3 mln nabywców (wzrost o 53 proc.). Dziennik Die Welt zaznacza, że przyczyniła się do tego przewaga technologiczna niemieckich samochodów oraz bogata paleta modelowa producentów.