Po raz pierwszy w historii firmy udało się Mitsubishi pokonać głównych japońskich rywali: Hondę (1076 aut) i Nissana (1281 aut), co dało marce spod znaku trzech diamentów drugie miejsce za Toyotą w listopadowym rankingu sprzedaży (dane IBRM Samar).

Polska jest obecnie czwartym największym rynkiem dla Mitsubishi Motors w Europie, po Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii (dane od stycznia do października).

W ciągu 11 miesięcy tego roku sprzedano 8 658 samochodów, czyli o 4,2% więcej niż w tym samym okresie 2009 roku.

Nadal liderem sprzedaży zarówno w listopadzie, jak i w ciągu 11 miesięcy jest Outlander, który od kwietnia 2009 roku nieprzerwanie znajduje się na szczycie rankingu sprzedaży aut typu SUV w Polsce.

Na drugim miejscu pod względem sprzedaży od stycznia do listopada plasuje się Lancer, ale w samym listopadzie prześcignął go nowy crossover ASX, który zdobył już renomę wśród klientów.

Warto podkreślić także rosnącą pozycję pickupa L200, który stał się najpopularniejszym autem tego typu w Polsce i wbrew rynkowemu trendowi notuje wzrost sprzedaży. Zawdzięcza to głównie świetnej opinii, jaką cieszy się wśród klientów instytucjonalnych: firm budowlanych, z sektora energetycznego, służb ratowniczych i leśnych oraz licznych małych przedsiębiorstw.

Styczeń-listopad

Od stycznia do listopada sprzedano 8 658 aut Mitsubishi, co stanowi wzrost o 4,2% w stosunku do 8 308 samochodów sprzedanych w tym samym okresie 2009 roku.

W ciągu jedenastu miesięcy tego roku najpopularniejszym Mitsubishi był Outlander, który trafił do 3 065 klientów notując ponad 7% wzrost sprzedaży.

Na drugim miejscu uplasował się Lancer. Sprzedano 2606 takich aut: 870 Lancerów Sedan, 1690 Lancerów Sportback i 46 Lancerów Evolution.

Na trzecie miejsce w rankingu błyskawicznie przedarł się nowy crossover Mitsubishi ASX, którego sprzedaż w Polsce rozpoczęła się w lipcu bieżącego roku. Do końca listopada tym autem wyjechało z salonów aż 1 221 klientów. ASX zdobył już uznanie klientów, a zamówienia wykraczają poza terminy dostaw.

W tym okresie sprzedano 1 062 Colty: 905 aut 5-drzwiowych i 157 egzemplarzy 3-drzwiowych.O 6% więcej klientów zdecydowało się na zakup pickupa Mitsubishi L200, który zyskał 561 nowych właścicieli.

Listopad

W listopadzie sprzedano 1 319 aut (o ponad 4% więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku). Ten rezultat o 14% przekracza dotychczasowy rekord, zanotowany w październiku 2010 roku.

W listopadzie, podobnie jak w ciągu pierwszych 11 miesięcy tego roku, bestsellerem okazał się Outlander, który zdobył 427 właścicieli.

W ubiegłym miesiącu na drugie miejsce awansował ASX, na zakup którego zdecydowało się 364 klientów.

Trzecie miejsce zajął Lancer: sprzedano 337 takich aut (77 Sedanów, 254 Sportbacki (o 7% więcej niż w listopadzie 2009) i 6 Lancerów Evolution).

Colt znalazł się na czwartym miejscu w rankingu sprzedaży i trafił do 116 nowych właścicieli. Sprzedano 107 aut 5-drzwiowych (ponad 3-krotnie więcej niż w listopadzie 2009) i 9 samochodów 3-drzwiowych.

Ponad trzykrotnie więcej klientów wyjechało z salonów Mitsubishi Pajero.