Mazda3 (Frankfurt 2011)

We Frankfurcie Mazda pokazała model 3 po face liftingu. Nowa wersja Mazdy3 ma nowy, bardziej sportowy i opływowy przód, węższy tylny zderzak i koła o wygiętych ramionach. We wnętrzu z kolei Mazda3 po face liftingu odczucie wyższej jakości niż wcześniej - dzięki nowym materiałom i kolorom, poprawionej ergonomii miejsca kierowcy i tablicy przyrządów. Dopracowano także tłumienie drgań i hałasu dzięki poprawionej izolacji akustycznej spodu i ramie usztywniającej przednią część nadwozia, która jest masywniejsza i ma więcej punktów zgrzewczych. Konstruktorzy udoskonalili właściwości dynamiczne Mazdy3. Skoncentrowali się na zapewnieniu prowadzenia, przy którym samochód lepiej i płynniej reaguje na polecenia kierowcy. By to uzyskać, specjalne wzmocnienie przedniej poprzeczki nadwozia, stosowane wcześniej w Mazdzie3 MPS, jest obecnie standardem we wszystkich modelach (poza wersją z silnikiem wysokoprężnym MZR-CD 2,2). Wprowadzono nowe amortyzatory poprawiając komfort jazdy a układ kierowniczy EHPAS Mazdy3 facelift został zmodernizowany przez zastosowanie sztywniejszych kół. Mazda3 facelift ma osiem wersji układu napędowego, w tym nową z silnikiem benzynowym i skrzynią automatyczną po raz pierwszy wprowadzoną na rynek europejski. Silniki benzynowe to wysokich osiągów turbodoładowany MZR 2,3 DISI (w Mazdzie3 MPS), mocny, ale oszczędny MZR 2,0 DISI z układem i-stop, MZR 2,0 z 5-biegową skrzynią automatyczną oraz wyróżniający się małym zużyciem paliwa MZR 1,6 ze skrzynią 5-biegową. Ofertę wersji benzynowych zamyka MZR 1,6 współpracujący z nową, 4-stopniową skrzynią automatyczną Activematic. Jeśli chodzi o diesle, klienci mogą wybrać dwie wersje mocnego i oszczędnego turbodiesla MZR-CD 2,2 lub lekkiego, zużywającego mało paliwa turbodiesla MZ-CD 1,6, wszystkie z ręcznie sterowaną 6-biegową skrzynią. Lista wyposażenia Mazdy3 Facelift jest obecnie dłuższa i obejmuje również wskaźnik zmiany biegu oraz nowy, przystępny układ nawigacyjny bazujący na technologii TomTom. Rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo bierne i czynne zostały przeniesione z dotychczasowego modelu. Układ monitorowania tyłu pojazdu (RVM) dostępny w Maździe3 otrzymał nagrodę Euro NCAP Advanced na tegorocznym salonie samochodowym we Frankfurcie. Więcej w serwisie Frankfurt 2011

Katalog Samochodów Auto Świat