Sercem sportowej Klasy E został podrasowany silnik V6 o pojemności trzech litrów. Dwie większe turbosprężarki i zmienione oprogramowanie sprawiły, że moc wzrosła do 401 KM (+ 34 KM). Maksymalny moment obrotowy - 520 Nm - jest osiągany bardzo szybko, w przedziale 2500-5000 obr./min. Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC. Napęd przekazywany jest na obie osie, ale z faworyzowaniem tylnych kół (rozdział momentu w stosunku 31:69). W ten sposób auto ma lepszą trakcję, nadal dostarczając maksimum frajdy z jazdy.
Ze startu zatrzymanego do 100 km/h Mercedes-AMG E 43 4MATIC potrafi przyspieszyć w czasie 4,6 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Kierowca ma do wyboru tryby Eco, Comfort, Sport i Sport Plus, które zmieniają charakterystykę pracy poszczególnych podzespołów. Ponadto Klasa E od AMG otrzymała seryjnie mocniejsze hamulce, sportowy układ kierowniczy oraz pneumatyczne zawieszenie z systemem adaptacyjnego tłumienia. Nie zabrakło też agresywniejszej stylizacji nadwozia i wykończenia wnętrza w sportowym duchu.
Mercedes-AMG E 43 4MATIC zadebiutuje oficjalnie 23 marca podczas New York Auto Show. Samochód trafi do sprzedaży we wrześniu 2016, ale zamówienia będzie można składać już od 20 czerwca. Ceny modelu nie są jeszcze znane.